Gå til innhold

Hvor naiv er jeg? Røyker han?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har "tatt" tenåringen med røyk i sekken to ganger. Det har liksom vært med uhell de gangene jeg skal ta ut matboksen eller bare legge den klar. Hver gang så har han sagt at han bare hadde de for en venn, og naive meg har vel trodd på det fordi litt sånn at jeg ikke har hatt lyst til å innse at det er noe mer. Har heller aldri sett han røyke, luktet røyk eller noe sånt og han har ikke til vane å lyve til meg, og så meg i øya osv. Unnskyldningen var liksom at han tok vare på røykpakka for en venn etter treningen fordi han har en kjempesint mor, og at det var best at han tok den, og at han ikke tenkte klart eller tydelig over det. Og glemte da at han hadde røykpakka.

Naive meg vil gjerne tro på dette.. men forelderen i meg er kjempe bekymret. Hva gjør man eller hva tenker dere? 

Anonymkode: 91475...92d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tipper han røyker, men umulig for oss å si.

Anonymkode: 0baf8...8fd

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvis du ikke røyker selv ville du kjent det på lukta

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Meowmere skrev (2 minutter siden):

Hvis du ikke røyker selv ville du kjent det på lukta

Aldri tatt en røyk i hele mitt liv

Skrevet

du ser vel på konto hvor han bruker penger.. tippet du er naiv

AnonymBruker
Skrevet

1 gang kunbe jeg kjøpt unnskyldningen, men ikke 2 ganger. Standard unnskyldning for å slippe unna.  Han røyker garantert.

Dessverre lite du får gjort med det, annet enn å håpe han kommer på bedre tanker. 

Anonymkode: f378d...3de

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hva gjør man eller hva tenker dere?

Har det noe å si om det er hans eller noen andres røyk? Om det er hans røyk, dumt. 

Han burde lære seg å pakke ut av sekken sin selv. 

Anonymkode: 35861...ebc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Aldri tatt en røyk i hele mitt liv

Tipper du ville luktet det ganske godt på både ham og klærne hans. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du ville kjent det på lukta i klærne, håret, pusten. 

Jeg tror han ville gjemt den røykpakka og vokta den som mobilen hvis han hadde røyka og hvis han var redd du ville finne det ut..

Uansett, ta praten om røyking med han.

AnonymBruker
Skrevet

Han røyker nok litt, men ikke mye siden du ikke har kjent lukt på han. Er lett å skjule om du er skoleelev egentlig, om du har gym på slutten av dagen eller lignende. 

Anonymkode: e4338...c5b

Skrevet

Ja, du er naiv. Han røyker. Den unnskyldningen der er eldgammel og velbrukt, og alltid bare løgn.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han røyker. Det med vennen er eldgammel løgn når man blir tatt i å ha røykpakke. 

Anonymkode: 1ae7e...c94

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han røyker😊

Anonymkode: e2714...dcb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han røyker nok, men du, det finnes så mye værre ting. Ha heller en åpen dialog om det. Sønnen min på 17 år røyker litt. Jeg støtter det ikke, men vet det ikke er vits å lage noe bråk om det heller. Han er en veldig snill gutt ellers, flink på skolen, har gode venner, og holder seg unna annet tull- så da får den røyken være. 

Anonymkode: 7c130...693

AnonymBruker
Skrevet

Den unnskyldningen brukte jeg også. Jeg røykte og mine foreldre visste ikke før det var gått lang tid. 

Det er viktig å få ham til å slutte nå, hvis ikke blir det bare vanskeligere og vanskeligere! Jeg er førti år og har røykt siden jeg var 12. Klarer ikke å slutte. 

Anonymkode: 6dae0...3c3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksmannen min røkte i smug. Jeg kjente lukta med en gang, men han sa det var pga kollegaer som røykte. Jeg slo meg til ro med det til jeg fant en røykpakke i jakkelomma en kveld jeg fikk låne jakken ute.

Med mindre du har dårlig luktesans, så lukter det av både han og klærne hans. Har han begynt å bruke mye parfyme, så kan det også være et tegn. 

Anonymkode: 7ee6a...f35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2025 den 7.55):

Den unnskyldningen brukte jeg også. Jeg røykte og mine foreldre visste ikke før det var gått lang tid. 

Det er viktig å få ham til å slutte nå, hvis ikke blir det bare vanskeligere og vanskeligere! Jeg er førti år og har røykt siden jeg var 12. Klarer ikke å slutte. 

Anonymkode: 6dae0...3c3

Røykte foreldrene dine? 
søsteren min begynte og røyke når hun var 12 , det stinka av henne, jeg merka jo det. Mamma var størrøyker selv og « naiv « uten luktesans. 

Anonymkode: 1edff...f4a

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er han siden du tar ut av sekken hans? Hvordan er din luktesans? 
det er utrolig godt jobba og skjule røyklukt for en ikke røyker så antar han vasker klærne sine , håret sitt og pusser tenner osv mellom hver røyk og møte med deg.. men og ta ut av sekken sin klarer han ikke? Høres så rart ut at jeg tror på han. 

Anonymkode: 1edff...f4a

Skrevet

Røyklukt behøver ikke sette seg om man bare røyker utendørs. Pusten ordner man lett med å spise noe, hendene vasker man godt med såpe, joda kunne alle triksene da jeg begynte fast som 13-åring etter å jevnlig ha prøvd det fra fylte 11.... Slutta etter 23 år, og er i dag diagnostisert med lavgradig KOLS.

Jeg skyldte også på kompiser den gangen jeg ble tatt med lighter og 10-pakning Prince Mild som kosta 15 kroner og 70 øre. Etter det ble man flinkere til å finne hjemmesteder. Foreldrene ble overraska da man røkte åpenlyst som 17-åring. Det hadde de aldri trodd... Lettlurte og godtroende 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...