AnonymBruker Skrevet 1. juni #1 Skrevet 1. juni Som det står í overskriften. Hvorfor er det så mye hat for "pick me girls"? Anonymkode: 8e5a7...063
AnonymBruker Skrevet 1. juni #2 Skrevet 1. juni Fordi folk er kronisk online istedet for å bry seg om viktige ting som skjer i det virkelige liv. Anonymkode: 6aebb...109 8 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni #3 Skrevet 1. juni Fordi de vil at også andre damer skal være uten egen vilje. Anonymkode: 118db...1a6 5 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #4 Skrevet 1. juni De fleste ønsker at folk skal være autentiske, og ikke endre personligheten sin for å tiltrekke seg en romantisk partner. Kritikken mot såkalte «pick me girls» gjelder også «pick me boys» – dette handler altså ikke om kjønn, men om oppførsel. Det som oppleves som irriterende med «pick me»-fenomenet, er at personer fremstiller seg selv på en unaturlig måte for å bli likt. Mange lengter etter ekte og ærlige mennesker. Anonymkode: 6c0e9...8e6 7 18
AnonymBruker Skrevet 1. juni #5 Skrevet 1. juni Trist med folk som strekker seg for langt for å bli likt av andre. Og så er det litt som streikebryteri, når vi andre kvinner har vår fulle hyre med å få mennene våre til å ta ansvar, være samvittighetsfulle og å oppføre seg pent, så sitter der noen tullinger der ute og godtar at disse fullvoksne mennene oppfører seg som udregelige tenåringer. Det er illojalt. Alle damer ønsker skikkelige og gode og flittige menn. Anonymkode: 1ca6d...463 16 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #6 Skrevet 1. juni Fordi pick me girls mener de er bedre enn alle andre fordi de er så "spesielle"? Er jo ikke noe positivt med det, å rakke ned på andre jenter. Anonymkode: 4e3cc...bdd 8 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni #7 Skrevet 1. juni Personlig fordi jeg synes de er selvutviskende og veike. Ikke tror jeg slike lykkes bedre med forhold heller, men tvert imot. De har ikke respekt for seg selv, så hvordan kan de da få respekt fra noen? Også partnere. Anonymkode: d47c7...a66 7 1 4
knooters Skrevet 1. juni #8 Skrevet 1. juni Tja, er premisset riktig? Hvor er dette enorme hatet for disse jentene egentlig? Og nei, det holder jo ikke å peke på om dagbladet har skrevet to artikler om dette for å konstatere at det er et omfattende fenomen. Det er ganske stor forskjell mellom at en liten minoritet lett misliker en gruppe, og at svært mange hater(!) dem. 7
AnonymBruker Skrevet 1. juni #9 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi pick me girls mener de er bedre enn alle andre fordi de er så "spesielle"? Er jo ikke noe positivt med det, å rakke ned på andre jenter. Anonymkode: 4e3cc...bdd Hvorfor kalle noen for dette i det hele tatt? Det er så definerende, nedlatende og nedtrykkende. Har virkelig ikke sansen for slike uttrykk kjenner jeg. Anonymkode: 08033...7f0 6 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #10 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Trist med folk som strekker seg for langt for å bli likt av andre. Og så er det litt som streikebryteri, når vi andre kvinner har vår fulle hyre med å få mennene våre til å ta ansvar, være samvittighetsfulle og å oppføre seg pent, så sitter der noen tullinger der ute og godtar at disse fullvoksne mennene oppfører seg som udregelige tenåringer. Det er illojalt. Alle damer ønsker skikkelige og gode og flittige menn. Anonymkode: 1ca6d...463 Gode og flittige menn? Nei takk. Det ønsker ikke jeg meg. Jeg ønsker meg en emosjonelt sterk mann. En som tåler meg, og som tar meg imot når jeg bryter sammen. En som støtter meg selv om det er vanskelig, og som står støtt og trygt ved min side. En slik mann kan jeg gjøre alt for! Anonymkode: 08033...7f0 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni #11 Skrevet 1. juni Fordi deler av samfunnet vårt er grundig, skikkelig grundig, føkka. Det er forøvrig ikke snakk om hat, selv om du og mange med deg kaller det det. Dere har bare dårlig språk og underlig virkelighetsforståelse. Anonymkode: 7144b...14f 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni #12 Skrevet 1. juni Hva er en pick me girl egentlig? Anonymkode: 84582...b68 7 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #13 Skrevet 1. juni Fordi de er høylytte. Ikke som i volum, men i kroppsspråk. De tar ufattelig mye plass sosialt sett. Og om du ser på dem på avstand eller gjennom en skjerm så er de bare kleine og ukomfortable. Anonymkode: 2d947...ec6 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #14 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva er en pick me girl egentlig? Anonymkode: 84582...b68 https://www.ung.no/oss/C8ETKuwYQhS77dPbvUh84I Anonymkode: dfbc0...136 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #15 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er en pick me girl egentlig? Anonymkode: 84582...b68 Ei som gjør alt hun gjør ikke fordi det faller henne naturlig, men fordi menn liker det og hun vil tiltrekke seg menn, eller please mannen hun har funnet seg. Hun dropper egne hobbier og preferanser og vennskap med andre kvinner, for å tilpasse seg hans tid, interesser og preferanser. Hun gjør alt for å bli likt, og sier gjerne at det bare kjennes helt naturlig og at andre kvinner dessverre ikke er som henne. Dette til motsetning fra damer som har x hobby uansett om hun er singel eller i forhold, som har egne meninger som ikke er 100 % likt mannens, og som dyrker vennskap med andre kvinner (eventuelt er tomboy som elsker å mekke bil, men da alltid har vært det, ikke bare når hun vil sjekke menn). Motstykket er en pleasergutt som liker alt dama liker og tilpasser alt i livet sitt til henne og glemmer at han hadde venner. Men mens det ofte er strategisk tilpasning fordi han er kåt, og han ler litt av seg selv, så tror pick me-jenta oppriktig selv at hun er den perfekte dama, og gaslighter sånn sett seg selv til å være selvutslettende. Anonymkode: 118db...1a6 7
Bålkaffe Skrevet 1. juni #16 Skrevet 1. juni Fordi jeg liker folk med dybde, ikke folk som bøyer seg for å please andre, for å være inne i varmen. 11
AnonymBruker Skrevet 2. juni #17 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): De fleste ønsker at folk skal være autentiske, og ikke endre personligheten sin for å tiltrekke seg en romantisk partner. Kritikken mot såkalte «pick me girls» gjelder også «pick me boys» – dette handler altså ikke om kjønn, men om oppførsel. Det som oppleves som irriterende med «pick me»-fenomenet, er at personer fremstiller seg selv på en unaturlig måte for å bli likt. Mange lengter etter ekte og ærlige mennesker. Anonymkode: 6c0e9...8e6 Jeg bare lurer… Kan det tenkes at såkalte «pick me» mennesker er autentiske? Bare at dere som kommenterer her misliker personligheten dems? Anonymkode: 059df...3ad 2 6
AnonymBruker Skrevet 2. juni #18 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg bare lurer… Kan det tenkes at såkalte «pick me» mennesker er autentiske? Bare at dere som kommenterer her misliker personligheten dems? Anonymkode: 059df...3ad Man kan absolutt være en autentisk kamelon, people pleaser og pushover. Må man like at folk er det? Anonymkode: 118db...1a6 6
AnonymBruker Skrevet 2. juni #19 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Man kan absolutt være en autentisk kamelon, people pleaser og pushover. Må man like at folk er det? Anonymkode: 118db...1a6 Tror poenget fløy over hodet ditt. Anonymkode: 059df...3ad 4 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni #20 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg bare lurer… Kan det tenkes at såkalte «pick me» mennesker er autentiske? Bare at dere som kommenterer her misliker personligheten dems? Anonymkode: 059df...3ad Hvis man kjenner/kjenner til et menneske gjennom en årrekke, der man ser dette mennesket endre interesser, meninger, politisk ståsted og personlighet etter hvem de for tiden omgås, kan man gjøre en kvalifisert gjetning om hvorvidt vedkommende står støtt i seg selv eller er kronisk på jakt etter validering. Anonymkode: f289b...469 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå