Gå til innhold

Pusi har et sår på låret.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår gamlemor på 11 år har fått et lite sår på innsiden av låret. Oppdaget det i forrige uke. Ser at hun slikker seg mye på såret. Så i går så jeg at det hadde blitt litt større. Det er ikke et kutt, mer et overflatesår. Jeg prøvde å ta på henne kondomdraken men den dekker desverre ikke såret og nå blir spørsmålet, hva gjør jeg. Er redd for at det skal bli større. Er det noe jeg kan smøre på? Noen som har opplevd lignende og kan gi meg et god råd. ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Slike overflatesår er ekstra ille, for ofte tar det lang tid før de gror. Min katt bruker innimellom å klore opp en hårløs flekk på halsen. HAn klør, såret får ikke gro før katten igjen klør det opp og slik fortsetter det i evigheter. Bruk f.eks. fucidinsalve for å forhindre betennelse, utover det er det egentlig ikke mye du kan gjøre. Hvis du mistenker at såret kan være betent eller skyldes en hudsykdom bør du snakke med en vetrinær.

Skrevet

Takk for svar. Jeg skal følge med og blir det ikke bedre over helgen får jeg ta henne til vetrinæren.

Gjest baby-E
Skrevet

du kan rense det med pyrisept og bomull.

Om det ikke gror, eller begynner å bli betent burde du dra til vetrinæren med henne.

Skrevet
du kan rense det med pyrisept og bomull.

Om det ikke gror, eller begynner å bli betent burde du dra til vetrinæren med henne.

Jeg har renset det med klorhexidin to ganger. Får bare vente å se nå da. ;)

Skrevet

Min (kastrerte) hannkatt sloss av og til med nabokatta og får sår, og da renser jeg først med klorhexidin og deretter beskyttelsespudder (som jeg egentlig har kjøpt til hunden, men regner med at det er ok å bruke på katta).

Skrevet

Kan ikke så mye om katter og sykdomer....

Men hunder kan lett få våteksem...

Sjekk om det vokser..

Skrevet
Kan det være ringorm?

Takk for tipset. Det kan det være, synd at det ikke lå et bilde med.

Men nå har jeg kondomdrakt og sopp på pusi, så nå når hun ikke såret(se avatar ;) ). Hun skal få helgen på seg til å se om blir bedre. Håper ikke denne soppen har noe å si for at jeg er gravid? Noen som vet? :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...