Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Vi er en familie på 2 barn og 2 voksne. Barn er i skolealder og I bhg. Vi ønsker å bo i et veletablert nabolag med flere småbarnsfamilier, samt nærhet til skole. (Sykkel avstand). Noen som bor i Sandefjord og kan anbefale et område? 

Anonymkode: 2f8f7...aa4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Geminiområdet, hører til Virik barneskole og Ranvik ungdomsskole. Sykkelavstand til begge. Mange småbarnfamilier på området, rolig, barnevennlig og veletablert. 

Anonymkode: 2e5cf...2da

AnonymBruker
Skrevet

Hva heter boligfeltene I Gemini området? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Geminiveien, Lunaveien, Apolloveien, Sputnikveien.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vokste opp i Sandefjord fra jeg var 12 år. Er ekstremt mye drit i Sandefjord nå mtp ungdomskriminalitet osv så ville ikke flyttet dit mm du absolutt må.. 

Var mye drit på min ungdomstid der også (type razzia på ungdomsskolen, mye vold, mye dop), men nå er det ekstremt. Meld deg inn i Sandefjordsgruppa på Facebook så ser du folk er redde for å gå ute nå. Har selv flere ekle historier som har skjedd meg på kvelden der. 

Har fortsatt hele min mors side der, men glad jeg bor i Tønsberg nå. 

Anonymkode: a8072...4c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vokste opp i Sandefjord fra jeg var 12 år. Er ekstremt mye drit i Sandefjord nå mtp ungdomskriminalitet osv så ville ikke flyttet dit mm du absolutt må.. 

Var mye drit på min ungdomstid der også (type razzia på ungdomsskolen, mye vold, mye dop), men nå er det ekstremt. Meld deg inn i Sandefjordsgruppa på Facebook så ser du folk er redde for å gå ute nå. Har selv flere ekle historier som har skjedd meg på kvelden der. 

Mye ungdomskriminalitet i Tønsberg også dessverre. 

AnonymBruker
Skrevet

Krokemoa og Bugårdsområdet kan jeg anbefale :)  Det er ungdomskriminalitet i byen, men det tror jeg ikke du kan unngå lenger dessverre.

Anonymkode: 49534...e51

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sant. Bor i Stokke, og det er stor forskjell på ungdomsmiljøet der og i Sandefjord- selv om det selvfølgelig er dop osv. overalt så har sentrumsskolene og ungdomsmiljøet i Sandefjord ganske dårlig rykte for tiden..

Anonymkode: d8862...a9a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gemini er et boligfelt, som går innunder Virik bydel. Barna vil altså gå på Virik barneskole og Ranvik ungdomsskole. 

Det er mange fine områder i Sandefjord som er barnevennlige, og de fleste er veletablerte. Spørsmålet er vel mer hva dere er ute etter budsjettmessig og hva dere ønsker å ha i nærheten. 

Det som er fint med Geminifeltet er at det er kort vei til sti inn til Marumskogen og flotte turområdet, samt Bugårdsparken hvor man har turmuligheter, svømmehall, tennishall/bane, Jotunhallen, m.m. Gemini er også et veldig rolig område. 
Men, det er samtidig litt usentralt, verken fugl eller fisk. Ingen matbutikk i nærhet. 

Virik, Bugården/Krokemoa, Ranvik, Store Bergan og Lofterød er fine områder. Jeg personlig ville holdt meg unna Mosserød, Varden/Ringkollen. 

Bugården/Krokemoa er veldig barnevennlig og populært, og har kort vei til alle skoler. Bugårdsparken er veldig fint for rekreasjon, og man kan gå snarvei over til Gemini og Skiringsal for å komme til tursti og Marumskogen. 

Er sjø viktig, se fra Ranvik og utover mot Store Bergan. 

Gjekstad og Lahelle er også fint, kort vei til Østerøya med flere steder å bade samt turmuligheter på Xney. 

Anonymkode: 96f1a...80a

AnonymBruker
Skrevet

Takk. Står mellom Sandefjord, Tønsberg, Fredrikstad og Grimstad. Nå ble jeg bare redd.. Mtp kriminalitet osv 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Hunsrød , ca 3 km til Fevang skole , fin sykkelvei hele veien , og skolebuss går det også . Gratis i 1 klasse . Masse barn her 😊

Anonymkode: 926b4...252

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Takk. Står mellom Sandefjord, Tønsberg, Fredrikstad og Grimstad. Nå ble jeg bare redd.. Mtp kriminalitet osv 🙈

Det er kriminalitet alle steder, dessverre ikke å komme bort fra. Hold deg unna sentrum/Varden/Ringkollen/Mosserød, jeg tror det er verst der. Tønsberg er ikke noe bedre, og det er mye i både Fredrikstad og Grimstad også. Det er dessverre en trist utvikling flere steder i landet, forhåpentligvis vil det snu. 

Flytt dit du tror du/dere vil trives best. De fleste ungdommene i Sandefjord i Tønsberg er snille ungdommer. 

Anonymkode: 96f1a...80a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor med familie på Mosserød og vi er strålende fornøyd 😊

Anonymkode: 3c234...451

AnonymBruker
Skrevet

Husk at det du hører om er gjerne det negative, det er det som slås opp i medier inkludert SoMe.

Alle de kjekke, greie, fredelige og fine menneskene de får lite overskrifter.

Anonymkode: 02d19...d87

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 19.00):

Dumt sikkert, men skjønner ikke helt hva dere er redd for? Er det mer kriminalitet på disse stedene enn i Oslo? Og hva slags kriminalitet er det snakk om? Mine foreldre, jeg og venners barn er vokst opp og bor i Oslo. Jeg har alltid tenkt at det er  mest kriminalitet her, og når jeg og mine føler oss helt trygge her, så er vi mer enn trygge alle andre steder. Men jeg tar feil? Selvfølgelig kan du ikke legge fra deg dyre ting eller en ulåst fin sykkel på gata, uten at det blir stjålet, osv, men det er vel ikke noe å være redd for? 

Anonymkode: 9f0ac...19a

AnonymBruker
Skrevet

Området rundt Åsane, Granholmen, Lofterød er kjempefine. Kort vei til barneskole, badestrender og fint miljø. 

Anonymkode: 331b4...634

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...