Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistenker sterkt at barnet mitt på 14 år driver med rus og vil derfor inn og se på mobilen hans. Dette nekter han. Noen tips hvordan jeg kan åpne denne, en apple mobil med face-id?

Anonymkode: 81991...f5d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La han være i fred

Anonymkode: 66695...005

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mens han sover.

Anonymkode: e86bd...219

AnonymBruker
Skrevet

Den er lei. 

Hva tenker du at du skal finne på mobilen? Bevis?

Om man ikke kommer gjennom med samtale, så må det hardere skyts til. Jeg tror jeg hadde tatt en telefon til ungdomskontaktene i kommunen, eller helsesykepleier for å høre hvordan jeg skulle gått frem. Event politiet. 

jeg vet ikke hva jeg selv hadde gjort. Sikkert noe så upedagogisk som å ta mobilen, og nektene gi den tilbake før ungdommen låste den opp. 
En 14.åring er bare 14.år og veldig ung.

Anonymkode: 4483a...cf9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

La han være i fred

Anonymkode: 66695...005

Du tenker det er smart å la en 14.åring man mistenker ruser seg bare seile sin egen sjø? 
Dette må vel være dagens dummeste råd.

Anonymkode: 4483a...cf9

AnonymBruker
Skrevet

Pust med magen og få til dialog og ikke angrep. Angrep er så sjeldent det beste uansett hva ungene gjør på den telefonen.

Forklar rolig og enkelt at du er bekymret og forklar hva som skal til for at du skal få avklart de bekymringene.

Men å gå bak ryggen på ungen din og være så bastant på dette vil bare ødelegge relasjonen mellom dere.. det betyr jo ikke at man skal godta eller akseptere at barnet sitt ruser seg. Men det finnes andre måter...

Anonymkode: 7d2a2...59e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg mistenker sterkt at barnet mitt på 14 år driver med rus og vil derfor inn og se på mobilen hans. Dette nekter han. Noen tips hvordan jeg kan åpne denne, en apple mobil med face-id?

Anonymkode: 81991...f5d

Det har du faktisk ikke lov til å gjøre. 
Du ber og andre med å hjelpe deg med å begå en ulovlig handling, hvilket er å innkriminalisere seg selv. 

Anonymkode: fdbe8...74a

Skrevet

Kan du ikke bare kjøpe en rustest på apoteket?

Skrevet

selvfølgelig skal du gå inn på telefonen hans, hvis du mistenker rus ellerkjøp og salg. Han er bare 14 år, og du er moren hans som vil hans beste. Ta Face ID over ansiktet hans når han sover på kvelden. Oppdager du kjøp og salg på telefon, så ta bilde av dem med din telefon som bevis, hvis han nekter. Det er viktig å komme i gang med tiltak så tidlig som mulig. 
Alle som er foreldre til tenåringer i dag, og mistenker rus, ville selvsagt gjort dette. Nytter ikke «å være tålmodig og snakke med dem». 

AnonymBruker
Skrevet
FrkSolsikke skrev (4 minutter siden):

selvfølgelig skal du gå inn på telefonen hans, hvis du mistenker rus ellerkjøp og salg. Han er bare 14 år, og du er moren hans som vil hans beste. Ta Face ID over ansiktet hans når han sover på kvelden. Oppdager du kjøp og salg på telefon, så ta bilde av dem med din telefon som bevis, hvis han nekter. Det er viktig å komme i gang med tiltak så tidlig som mulig. 
Alle som er foreldre til tenåringer i dag, og mistenker rus, ville selvsagt gjort dette. Nytter ikke «å være tålmodig og snakke med dem». 

Håper virkelig ikke du har barn... Det finnes da andre måter å håndtere dette på?😲

Anonymkode: 7d2a2...59e

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...