Babyface Skrevet 20. november 2002 #1 Skrevet 20. november 2002 For tiden er jeg plaget av noe som kjennes ut som en urinveisinfeksjon, men en test av urinen hos legen viste at det ikke var urinveisinfeksjon. Jeg lurer da på hva dette kan være? Er det noen muligheter for at urinprøvetesten ikke fanger opp alle tilfeller av infeksjon? Kan det rett og slett være underlivssopp? Jeg har hatt det før, men da var det slett ikke som nå; smertefullt. Er underlivssopp på noen måte farlig for fosteret? (Jeg er for øvrig 100% sikker på at jeg ikke har fått en kjønnssykdom.)
Silfen Skrevet 20. november 2002 #2 Skrevet 20. november 2002 sopp er ikke farlig for fosteret, men babyen kan smittes under fødsel. Så alle sopplager må behandles før du føder. Hvor langt er du på vei da? Under mitt siste svangerskap hadde jeg vanskeligheter med å få tisse, så jeg følte støtt at jeg måtte på do, omtrent som jeg gjør ved uvi. Om det er sopp, så kan du jo bare ta litt canesten/klotrimazol og smøre på/stikkpille. Om plagene går bort etter en eller få behandlinger, så vet du jo hva det er
Lil'sis Skrevet 20. november 2002 #3 Skrevet 20. november 2002 Jeg var for en tid tilbake fryktelig plaget av urinveissinfeksjoner. Siste gang jeg hadde det, leverte jeg som vanlig urinprøve, men fikk beskjed om at jeg ikke hadde det likevel. -Men jeg visste jo at det var det jeg hadde. Et par dager etter begynte jeg å tisse blod, og da var urinprøven positiv på bakterier. Prøv å ta en ny urinprøve, så konsentrert som mulig. Det var kanhende for lite bakterier i den til at det slo ut. Uansett, jeg tror ikke man kan ta feil av urinveissinfeksjon og soppinfeksjon. Drikk mye, og mye surt -jeg drakk eplecidereddik blandet i vann hele tiden, og har klart å drive uv.inf tilbake bare ved å gjøre det. Bare pass på at det ikke utvikler seg til nyrebekkenbetennelse...
tvillingmamma´n Skrevet 21. november 2002 #4 Skrevet 21. november 2002 Og husk urinprøve om morgenen. Den første gangen du tisser etter at du står opp. Vask deg grundig først og ikke med såpe. Du tar ikke feil av UVI og soppinfeksjon. Men man kan ha UVI uten at det vises på første urinprøve.
Gjest motorrypa Skrevet 21. november 2002 #5 Skrevet 21. november 2002 hadde urinveis infeksjon for en stund siden. legen hadde problemer med å påvise dette på urinprøvene mine fordi jeg var på do så ofte å klarte ikke å holde på urinen lenge nok til at bakteriene samlet seg hvis du har soppinfeksjon så regner jeg med at det både klør nedetil, har lukt fra utfloden å kanskje ikke helt normal farge. prøv vivag det får du kjøpt på apoteket uten resept å er ikke skadelig for babyen.
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2002 #6 Skrevet 21. november 2002 hvis du har urinvejsinfektion så kan du prøve at drikke tranebærsekstrakt eller på pille form, jeg led af urinvejsinfektions hver vinter indtil min mor sendte mig tranebær på pille form, de fås i helskost butikken og jeg har ikke haft det siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå