Juliv Skrevet 1. juni #1 Skrevet 1. juni Trenger innspill. Vi har tidligere alltid invitert hele klassen i bursdagen til barnet vårt, som ofte feires i badeland eller lekeland. Det er dyrt, men overkommelig når det gjelder én klasse. I år ønsker barnet å invitere nesten hele klassen og noen fra parallellklassen. Totalt blir det like mange barn som en hel klasse men fordelt. Jeg har ingen interesse til å betale inngang for 30+ barn til badeland. Barnet fyller 11 år, og jeg føler vi nærmer oss alderen der de får ha mer å si om hvem de faktisk vil feire med. Er det innenfor å invitere de man vil, gitt at man inviterer utenom skolen? 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #2 Skrevet 1. juni Værsåsnill behold klassebursdagene ut barneskolen. Da bør dere heller begrense morsomhetene til noe annet enn badeland evt gjøre det i regi av noe annet enn bursdag. Inviter klassen, men ikke paralellklassen. Det er ikke utestenging. Anonymkode: 885b8...b59 30 2 16
fusetufs Skrevet 1. juni #3 Skrevet 1. juni Hvis en i klassen ønsker invitere alle barna bare ikke din sønn? Hvis det var din sønn som aldri ble invitert? Svaret har du der. 25 1 19
AnonymBruker Skrevet 1. juni #4 Skrevet 1. juni Nei, det er selvsagt ikke greit å invitere nesten hele klassen. Anonymkode: abb4c...542 19 13
AnonymBruker Skrevet 1. juni #5 Skrevet 1. juni Selvsagt er det ikke greit. Dere får forklare til barnet hvorfor det ikke lar seg gjøre, så kan hen heller invitere de hen vil, på ungdomsskolen. Anonymkode: 3d61c...e4d 5 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni #6 Skrevet 1. juni En liten gruppe i en stor klasse er innenfor, men ikke nesten hele klassen der det er en liten gruppe utenfor.. Selv om du inviterer privat er ikke det ok. Da ville jeg slått meg sammen med 2-3 andre foreldre å feiret sammen. Anonymkode: 2f1b7...778 17 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni #8 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt greit ja Anonymkode: 47d84...dce Ville du ment det samme hvis alle i klassen ble invitert med unntak av ditt barn og en til? Oppriktig? Anonymkode: 885b8...b59 14 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni #10 Skrevet 1. juni Hvis man kan slutte å bruke ordet ekskludere så er det fint. Man trenger ikke be kreti og pleti, barnet ber de de har lyst å ha i selskap. Punktum! Mobbere og de som ikke har kjemi trenger man ikke be, det er MIN regel som barn, til mine barn og som voksen. Anonymkode: 84c45...674 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni #11 Skrevet 1. juni Hvor mange fra klassen er det som ikke blir invitert da, og hvorfor får akkurat de ikke komme? Anonymkode: 2efd4...be1 4 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni #12 Skrevet 1. juni Her har vi hatt de slik at om halvparten /under halvparten blir invitert fra klassen så er de greit, bikker de over halvparten så er det ikke greit lenger. Hun er venn med jenter i alle 4 klassene, samt en gjeng fra fotballen. Så endte opp med 25 jenter men fra a,b, c og d og noen fra fotballaget. Anonymkode: c0c47...ee6 8 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni #13 Skrevet 1. juni Hva sier barna og foreldrene til de du ikke ønsker å invitere? Er de OK med det? Anonymkode: e42e3...979 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #14 Skrevet 1. juni Hvorfor så mange? Inviter de nærmeste vennene. Anonymkode: 61ce0...ed0 3 3
Curlyme Skrevet 1. juni #15 Skrevet 1. juni (endret) Nei. Da får du heller invitere alle guttene elller alle jentene. Endret 1. juni av Curlyme 5 1
Brunello Skrevet 1. juni #16 Skrevet 1. juni Svaret gir seg selv når man benytter ekskludere. Det betyr at det er få og av en grunn. Det er selvsagt ikke greit. Hos oss er det alltid praktisert at alle inviteres. Når barna har blitt større, er det greit at de inviterer alle eller noen få. Aldri nesten alle men ikke noen. 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni #17 Skrevet 1. juni Jeg har tre barn selv, og er lærer. På skolen der mine barn har gått, er det slik at man ber klassen/alle jentene/alle guttene ut barneskolen. Det har fungert veldig fint. På skolen der jeg jobber er det annerledes. Der er den uskrevne regelen at så lenge man ikke utelater bare ett eller få barn, er det i orden å ikke be alle. Det jeg ser som lærer, er da at noen barn alltid er i den gruppa som ikke blir invitert. Altså finnes det barn som ikke blir invitert i noen bursdager💔 Anonymkode: eb0d7...f08 3 17 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni #18 Skrevet 1. juni Der er selvfølgelig ikke greit. Men hva med å heller ha det hjemme? Så kan hun invitere hele klassen og noen andre, uten at det koster så mye? Anonymkode: 69bad...f4e
AnonymBruker Skrevet 1. juni #19 Skrevet 1. juni Vi inviterte til lag i går. Det kom 2 av 15. Vi kommer aldri til å invitere alle igjen. Noen hadde planer og det er helt greit. Men flere av barna gadd ikke å komme. Fremover inviterer vi de hun faktisk er sammen med. Anonymkode: f0e7e...c1d 2 8 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #20 Skrevet 1. juni Jeg skulle ønske det var greit så lenge man inviterer 9 av 16 gutter. Er så dyrt med bursdag og hos oss vil ikke min sønn feire bursdag fordi 2-3 stk i klassen alltid ødelegger for andre, hvis han kan velge så vil han helst ikke feire hvis denne gjengen inviteres. Vi har til nå invitert alle men vurderer å droppe og be alle neste år. I en alder av 11/12 år vet de hvem deres venner er og jeg ser ikke for meg at det er en eller to 5 klassinger som aldri blir invitert. Anonymkode: 151e2...e3c 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå