Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 16.17):

Heller dobbeltvakt på sykehjemmet, enn å kaste bort tid og penger på utdrikningslag. Pest kontra kolera

Antgligvis det andre tenker også

Anonymkode: 2c5bb...e60

For en god venn…

Anonymkode: 995c6...024

• Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod. 

Skrevet

Uff håper det går bra med deg ts❤️

Anonymkode: f1322...11d

Skrevet

En god forlover hadde planlagt dette i god tid og avklart at det passet for alle som skulle delta.

Her virker det mer som om forlover har sendt ut én dato og forventet at alle skulle være ledig....

Anonymkode: 96529...12a

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Når jeg har blitt invitert i utdrikningslag, har det alltid vært i god tid i forveien. Det har blitt satt opp 2-3 datoer, sånn at folk kunne stemme på hvilken dato som passet best. Det samme gjelder aktiviteter, noen forlovere tar jo helt av (sist hørte jeg om to forlovere som prøvde seg på en langweekendtur til utlandet feks., noe som førte til at de aller fleste meldte avbud), så da er det greit at man sammen kan finne ut av hvilken prisklasse og tidsbruk som passer best for de fleste. 

Anonymkode: 4401a...252

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 14.30):

Jeg har fått nyss i at det arrangeres utdrikningslag for meg kommende helg og at kun en av de syv inviterte kan komme. Alle de andre har planer, planer som kan flyttes på men som ikke flyttes på. Jeg er så lei meg. Dette er folk jeg har hatt i livet mitt i mange år, og som jeg hadde flyttet på ting for. Hva gjør jeg nå? Skammer meg, og føler meg så kjip. 

Anonymkode: e1bdd...594

Du tror ikke du blir lurt. Det er ikke sånn du tror de ikke skal komme og så møter du opp og så surprise! Der hopper alle frem?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 14.46):

Hvis det er ekstravakter på sykehus eller liknende, kan det være vanskelig å melde avbud. I hvertfall på sykehuset hvor jeg jobber, er det vanskelig å bemanne mai og pinsehelg. Hvis noen av ekstravakter her hadde trukket seg nå, hadde vi hatt et sinnsykt problem og måttet beordre folk på jobb. 

Anonymkode: 2f7a8...621

Men hvorfor si ja til ekstra vakt når de er bedt i utdr. Lag? Er lov å si nei når man blir spurt om å gå ekstra

Endret av Maleficenta
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 15.45):

Det er jo ikke viktig for så mange andre enn deg. Det er forståelig. Med mindre du henger med vennene dine ukentlig og gjør alt sammen, kan jeg ikke se for meg at det er noe de fleste har så lyst til.

Anonymkode: b7c37...bf9

Atte hæ? Hva slags venner er det du har?? Evt hva slags venn er du??

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 23.14):

Det er ikke helt min stil å være så forlangende.

Men her er det jo direkte grunn til å anta at forlover har valgt å fucke det til. Hen har invitert 5-6 stykker som alle «tilfeldig» ikke kan. Og så valgt å underslå den infoen. Og så valgt å ikke endre dato, eller avlyse. Noe er f* galt i den enden. 

Gi tydelig beskjed til vedkommende om at helgen er avlyst. Og så begynner du i en ende med å ringe rundt til vennene dine, de du påstår er «nære venner» og har en samtale om hva det var som skjedde. Ta dem en etter en. Finn en annen dato. Løs problemet. Eller, siden du sier dere møtes ukentlig - ta det denne uka, når dere møtes som vanlig.

Anonymkode: 2b67e...baf

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå er det litt uklart for meg om dere er en fast gjeng eller de er litt mer herfra og derfra. Men, det kan også være du er uheldig med timing og konsept. Og da handler antall som kan ikke om deg i det hele tatt. 

Min erfaring er at mange har en lav terskel for å takke nei til utdrikningslag. Det handler virkelig ikke om verdien hos dem man takker nei til, men at man har erfaringer med hvor masete og dyre konsept det kan være. I denne sammenhengen kan også være du er uheldig med timingen. Veldig mange i bryllupsalder har mange andre bryllup og utdrikningslag i løpet av sesongen. Da er det lett for den enkelte å takke nei til utdrikningslag nr. 3 (særlig om invitasjonen kom sent og det er i pinsen). Ikke noe av dette handler om din verdi, men at utdrikningslag som konsept kan være lett å nedprioritere... 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En god forlover hadde planlagt dette i god tid og avklart at det passet for alle som skulle delta.

Her virker det mer som om forlover har sendt ut én dato og forventet at alle skulle være ledig....

Anonymkode: 96529...12a

Nja, ikke helt enig. Jeg hadde som forlover sørget for at det først og fremst passet for meg og bruden, gitt de andre beskjed i goood tid og IKKE lagt det til høytid. Det er bare tullball at alle gjestene skal komme med innspill til tidspunkt. Hadde jeg måtte koordinere og finne et tidspunkt som passet 20 personer eller flere, hadde jeg blitt drittlei hele oppgaven som forlover. Det er ikke normalt å gjøre det slik når mange skal delta. MEN man er ute i god tid og forlanger bindende påmelding ift kostnadene. Som i seg selv bør være lave, i mine øyne, når alle som deltar også får utgifter til selve bryllupet kort tid etter.

Anonymkode: 7fecf...144

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 15.08):

Det kan jo være. Min første reaksjon er at dette sier noe om min verdi 

Det synes jeg ikke du skal tenke. Jeg måtte nesten la være å bli med på søster sitt utdrikningslag. Vi skulle først si hvilke datoer som passet før vi visste hva som skulle skje. Og deretter ble det presentert store planer. Da hadde man liksom bindt seg, og det er vanskelig å være den kjipe som sier at det blir for dyrt. Da er en ekstravakt feks en god redning ut av en vanskelig knipe. For utdrikningslag kan ikke bli dyrt, mens mange forlovere har store ambisjoner og ønsker. Så en forlover med god råd eller ikke tanker om pris kan definitivt gjøre det vanskelig for resten å delta. 

Anonymkode: 45741...a76

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Tenk så koselig det kan bli med dere tre! Kanskje dere kan flotte dere til med helgetur eller fin restaurant? Eller begge deler?

Anonymkode: 1a644...7a3

Skrevet
got2go skrev (På 1.6.2025 den 15.39):

Nei, ikke på et utdrikningslag. Noe så stusselig.

Nei det trenger ikke være stusslig 

Anonymkode: 09c23...73f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 17.25):

TS og alle andre bridezillaer; hvorfor forventer dere at andre skal delta i sirkuset deres? Bryllupet er liksom ikke nok, i tillegg skal det være utdrikningslag. Og når dere får babyer skal det jaggu feieres, med babyshower, FØR babyen har kommet. Og så liker dere gjerne å feire bursdagen deres også. Ser dere ikke hvor jævlig mye penger dere forventer at folk skal bruke på dere?? Kan dere ikke til helvete roe ned, gifte dere kun med de aller nærmeste til stede og drite i utdrikningslag, babyshower og bursdager? Oppføre dere bittelitt voksent og litt mindre selvsentrert?

Eh 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Eh 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

Eh selv. Hvorfor dette jævla behovet for å være midtpunkt, i fokus og feire seg selv?? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Eh selv. Hvorfor dette jævla behovet for å være midtpunkt, i fokus og feire seg selv?? 

Er ikke veldig fan av utdrikkingslag eller babyshower selv, men de aller fleste mennesker har et behov for å bli sett

Anonymkode: cc472...d90

• Liker 1
Skrevet

Hva sier forloveren din da? Virker hun lei seg? Kan du si at det blir litt stusselig med så få, og be om at dere kan utsette det? 

Jeg skjønner veldig godt skuffelsen din❤️ 

Anonymkode: 0892a...5eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 14.53):

Jeg tenker at dersom du ikke er en veldig sosial person med masse venner, så er vel heller ikke et utdrikningslag noe som MÅ på plass. Mener å huske at vi var 6 stk i litt utdrikningslag. Helt ok, men jeg syntes stort sett det bare var kleint og flaut da jeg måtte gå rundt i Oslo i teit ballerinadrakt fra Ebay og selge egg, måtte gjøre masse andre ting for å bli "driti ut", måtte synge karaoke osv. Ville mye heller bare hatt en koselig lunsj med gode venner. 

Anonymkode: f06ec...907

Det var bare forlover og meg i mitt 😂 Ingen utdritning, bare lunch sammen og en tur på museum. Var helt fantastisk!

Anonymkode: 829df...fb2

• Liker 1
Skrevet
Maleficenta skrev (På 3.6.2025 den 16.43):

Men hvorfor si ja til ekstra vakt når de er bedt i utdr. Lag? Er lov å si nei når man blir spurt om å gå ekstra

For alt vi vet har de takket ja til ekstravaktene før de ble bedt i utdrikningslag? Vakter på røde dager settes vel opp lang tid i forveien?

Anonymkode: 829df...fb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...