AnonymBruker Skrevet 2. juni #21 Skrevet 2. juni Jeg kjenner meg igjen, men har fjernet livmorslimhinnen samt har hormonspiral, så blødninger har ikke hatt på 3,5 år ca. Har i tillegg hatt forelders sykdom omtrent akkurat like lenge, med dødsfall nå på våren, det praktiske der samt å ivareta den gjenlevende forelderen pluss egen familie. Har nok glemt å ivareta meg selv. Men nå er jeg 51,5 år, så det er vel på ingen måte usannsynlig at det er overgangsalder, men jeg har verken hetetokter eller andre ting jeg skjønner at er overgangsalder ihvertfall.... Prøv hormoner er mitt tips! Jeg tror jeg bare er utslitt, men man vet jo aldri, så klart... Anonymkode: 237bc...b57
AnonymBruker Skrevet 2. juni #22 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (19 timer siden): Nettopp! Jeg fikk to dødsfall,stress på jobb og overgangsalderen sammen. Og da smalt det kraftig! Anonymkode: ab555...77a Ikke uvanlig at dødsfall eller andre store påkjenninger starter overgangsalderen. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde jeg ikke fått HRT hadde jeg nok vært sykemeldt av en mengde diffuse grunner og varierende symptomer. Jeg har også fått "alt", unntatt hjertebank. Eller, det har jeg tidvis på nettene, men ikke på dagtid. Jeg våknet og lå våken flere timer hver natt, eller bare fikk ikke sove og duppet av like før vekkerklokken kom på. Hadde verk alle veier, men det flyttet seg rundt og var vanskelig å forklare. Forferdelig vonde stikk, som elektriske støt, som rammer over alt, men oftest nakke og hode. Betennelser dukket opp i hytt og pine, aldri hatt det før. Huden er et eget kapittel- tørr og slapp. Energien gikk i dass, og når jeg prøvde å presse meg ble jeg skikkelig dårlig, som ved kraftig blodsukkerfall. Skjelven, det rant svette av meg (kaldsvette, hadde ikke engang trent meg varm), og jeg ble tungpustet av å gå- jeg som har gått gode turer daglig med hund i snart 20 år! Vekten kom sigende, humøret vekslet fra ok til helsvart på sekunder og konsentrasjon var helt borte. Ante ikke at det kan gå så galt i en kropp av dette altså. Nå er jeg medisinert og det aller meste er ok. Jeg har ikke leddsmerter mer, men får vondt i ryggen om dosen er for lav. Bruker gele, og får jo ikke heeeelt lik dose hver dag. Jeg sover jevnt over bedre, men kan fortsatt våkne opp og ligge en stund. Dette er bedre de 12 dagene i mnd jeg tar progesteron. Energien er også jevnere da, men jeg klarer både full jobb, trening og tur med hunden daglig igjen nå, selv om noen dager er litt tøffere. Det jeg savner er å glede meg skikkelig over ting og sexlyst 😅Jeg gjør fortsatt alt bare av plikt, men så har det skjedd ekstremt mye trist og tungt, med mye påfølgende uvisshet, de siste 2 årene, så klart det kan virke inn også. Skal høre med gynekolog på neste kontroll om å få testosteron også. Det kan gi det lille kicket jeg mangler, men fastlegen kan ikke nok om dette til at jeg orker den diskusjonen. Prøv medisiner, for dette kan ta mange gode år fra livet ditt ellers 💗 Anonymkode: 3a79b...fb7 Jeg skulle også hatt litt sexlyst, men fikk svar hos gynekologen på sykehuset at testosteron var ikke noe de gav ut. I stedet fikk jeg tips om sexolog, dusjolje?!? til å smøre såre slimhinner med, og resept på xylokain mot smerter ved sex og vagifem. (Noe jeg hadde gått på i over ett år allerede. Anonymkode: 2250f...73b
AnonymBruker Skrevet 2. juni #23 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke uvanlig at dødsfall eller andre store påkjenninger starter overgangsalderen. Jeg skulle også hatt litt sexlyst, men fikk svar hos gynekologen på sykehuset at testosteron var ikke noe de gav ut. I stedet fikk jeg tips om sexolog, dusjolje?!? til å smøre såre slimhinner med, og resept på xylokain mot smerter ved sex og vagifem. (Noe jeg hadde gått på i over ett år allerede. Anonymkode: 2250f...73b Gå privat til gynekolog. Nå har jeg en oppdatert fastlege og fikk testeosteron, sammen med progesteron og østrogen for 7 mnd siden og oj så herlig å ha både sexlyst og livslyst igjen! Anonymkode: 61218...bc1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå