AnonymBruker Skrevet 6. juni #61 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er noen av de. Slår ikke en kollega av meg som fikk raserianfall da hun fant ut at jeg skulle reise til Gran Canaria en uke. Hyling og roping om at hun og ville på ferie, og fortjente det mer🤣. Anonymkode: d6528...02f I alle dager. Da snakker vi umoden reaksjon. 😆 Anonymkode: 6c4f3...ddb
AnonymBruker Skrevet 6. juni #62 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er noen av de. Slår ikke en kollega av meg som fikk raserianfall da hun fant ut at jeg skulle reise til Gran Canaria en uke. Hyling og roping om at hun og ville på ferie, og fortjente det mer🤣. Anonymkode: d6528...02f Hadde hun noen begrunnelse for hvorfor hun fortjente det mer? 😅 Anonymkode: 321d4...f3c
AnonymBruker Skrevet 6. juni #63 Skrevet 6. juni Jeg legger meg aldri borti andres prioriteringer med mindre de typ stadig vekk spurte om å låne penger av meg. Og har ingen venner som gjør det heldigvis. Men kan bruke meg selv som eksempel. Da jeg bestemte meg for å gå ned i vekt og bare spise 2 måltider (av og til 3 i ferier og helger) til dagen så ble det klart hvor mye jeg sløste. Var hun som stakk innom butikken eller kiosken for å kjøpe meg en iskaffe, en brus eller en sjokolade. Eller alt. Måtte ha snacks på kino eller flyplassen. Var nettopp på storbyhelg og kjøpte ingenting unødvendig snacks. Betalte kun for måltider vi satte oss ned til. Jeg må ha spart flere hundrelapper, sikkert oppimot 1000 med tanke på hvor dyr denne unødvendige påfyllmaten er. Anonymkode: 78373...e20 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #64 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg legger meg aldri borti andres prioriteringer med mindre de typ stadig vekk spurte om å låne penger av meg. Og har ingen venner som gjør det heldigvis. Men kan bruke meg selv som eksempel. Da jeg bestemte meg for å gå ned i vekt og bare spise 2 måltider (av og til 3 i ferier og helger) til dagen så ble det klart hvor mye jeg sløste. Var hun som stakk innom butikken eller kiosken for å kjøpe meg en iskaffe, en brus eller en sjokolade. Eller alt. Måtte ha snacks på kino eller flyplassen. Var nettopp på storbyhelg og kjøpte ingenting unødvendig snacks. Betalte kun for måltider vi satte oss ned til. Jeg må ha spart flere hundrelapper, sikkert oppimot 1000 med tanke på hvor dyr denne unødvendige påfyllmaten er. Anonymkode: 78373...e20 Du sløste ikke, du spiste hva kroppen din krevde. Du ville ned i vekt, andre har muskelmasse som krever mye energi . Mat er kun sløsing om den ikke blir spist. Anonymkode: 47655...31e
AnonymBruker Skrevet 6. juni #65 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 15.25): Jeg synes folk gjør rare prioriteringer jeg også, men jeg kommenterer det ikke til dem, folk gjør jo som de vil. Det merkeligste jeg ser er folk som leier bolig og sløser penger på ferier, vipper, botox, hobbyer og andre strengt tatt unødvendige ting framfor å prioritere å kjøpe seg bolig. Da er du rett og slett dum i mine øyne. Folk som har alt økonomisk på stell, som eid bolig, bil, forsikringer, null inkasso osv har all rett i verden på å bruke pengene sine som de vil, om det er kos, tull og unødvendig. Selv bruker jeg et par tusen i måneden på ansiktspleie pluss drikker energidrikk hver dag pluss kjøper ganske ofte påsmurt baguette o l. Jeg vil heller ha denne hverdagsluksusen enn den ferieturen du velger å spare til. Folk er forskjellige! Anonymkode: b2e8e...f49 Merkelig i Norge at vi er så opptatt av å skulle eie bolig? Å leier er faktisk ganske fint, slipper å tenke på uforutsette kostnader til vedlikehold, bekymre seg for renteøkninger og boligkrakk, er også mye friere Anonymkode: 18d97...9ab 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #66 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du sløste ikke, du spiste hva kroppen din krevde. Du ville ned i vekt, andre har muskelmasse som krever mye energi . Mat er kun sløsing om den ikke blir spist. Anonymkode: 47655...31e Eh, hele poenget mitt her var at jeg da jeg begynte å gjøre grep for å gå ned i vekt (jeg har gått ned 30 kg) så skjønte jeg at å stadig kjøpe raskt påfyll i butikk og på cafe ikke bare ikke var bra for kropp og vekt, men også hadde negative økonomiske konsekvenser. Jeg spiste overhodet ikke det kroppen krevde, jeg overforet kroppen på mat den ikke trengte. "Mat er kun sløsing om den ikke blir spist" er noe av det rareste jeg har lest 😂 Da behandler man i praksis kroppen som en søppelbøtte. Anonymkode: 78373...e20 1 7
AnonymBruker Skrevet 7. juni #67 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Merkelig i Norge at vi er så opptatt av å skulle eie bolig? Å leier er faktisk ganske fint, slipper å tenke på uforutsette kostnader til vedlikehold, bekymre seg for renteøkninger og boligkrakk, er også mye friere Anonymkode: 18d97...9ab Man slipper ofte ikke unna renteøkningene selv om man leier, da. Huseiere som har lån på boligen de leier ut, hever jo husleien av leieboerne når renten øker, eller en årlig økning. I tillegg kan man oppleve at de plutselig hever leien flere tusen for de vil "ha markedsleie". Eksen min leier en bolig, og de har nå opplyst at de vil kreve markedsleie fra nyttår og hever leien med 2500 kr i en smekk. Da må han flytte, for han betaler allerede 15 500 i leie der. Sånne ting opplever leieboere stadig vekk. Man er altså ikke "fritatt" for kostnader og økninger selv om man leier, det er en reell bekymring for leieboere. Anonymkode: 38891...6b4 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni #68 Skrevet 7. juni Man lever bare én gang og man vet aldri når det blir din siste dag Anonymkode: a0327...63b
AnonymBruker Skrevet 7. juni #69 Skrevet 7. juni Hareena skrev (På 5.6.2025 den 8.26): For å svare på spørsmålet i HI, jeg tenker på den unge damen i Luksusfellen som hver dag på vei til jobb var innom 7Eleven og kjøpte seg kaffe som hun tok med seg inn på jobb der de hadde gratis kaffe. Jeg kjøper aldri kaffe på slike steder, men jeg har min egen kaffetrakter på jobb selv om vi har kaffemaskiner med gratis kaffe der. Kaffen der er rett og slett så jævlig at man blir dårlig av den. Anonymkode: 13987...b4a 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #70 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (På 5.6.2025 den 9.15): Har jo ikke råd, men hvor skal maten komme fra liksom? Dukker jo inne magisk opp på tallerkenen som når man var barn å mamma lagde maten.. Anonymkode: 47655...31e Så da MÅ man kjøpe den i ferskvaredisken på meny...?😂 Anonymkode: 13987...b4a 2
Chupacabra Skrevet 7. juni #71 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Så da MÅ man kjøpe den i ferskvaredisken på meny...?😂 Anonymkode: 13987...b4a Man må ikke, men hvorfor ikke? Man sparer tid - og tid er penger. All valuta er konstruert, enten det er NOK, SEK, USD, Yen eller Bitcoin. Den eneste ekte valutaen i verden er TID. Man kan like gjerne stille tilsvarende spørsmål som TS, og si at man er fascinert over hvor mye tid folk sløser bort på å spare. Det finnes folk som bruker hele livet på å spare og på å telle sine mynter. 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #72 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Merkelig i Norge at vi er så opptatt av å skulle eie bolig? Å leier er faktisk ganske fint, slipper å tenke på uforutsette kostnader til vedlikehold, bekymre seg for renteøkninger og boligkrakk, er også mye friere Anonymkode: 18d97...9ab Hvis renteøkning er et problem så er det banken som eier boligen da. Noen eier faktisk bolig og er gjeldfri. Det er gull det,! Anonymkode: a9b46...2f7
AnonymBruker Skrevet 7. juni #73 Skrevet 7. juni Chupacabra skrev (1 time siden): Man må ikke, men hvorfor ikke? Man sparer tid - og tid er penger. All valuta er konstruert, enten det er NOK, SEK, USD, Yen eller Bitcoin. Den eneste ekte valutaen i verden er TID. Man kan like gjerne stille tilsvarende spørsmål som TS, og si at man er fascinert over hvor mye tid folk sløser bort på å spare. Det finnes folk som bruker hele livet på å spare og på å telle sine mynter. Men når en må bruke tre timer på tur retur Meny,så er det mer enn bare tid en sparer på å droppe den turen. Tid en kan bruke på noe som gir en mer enn en tur på butikken. Anonymkode: abb27...9e2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #74 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (23 timer siden): Du sløste ikke, du spiste hva kroppen din krevde. Du ville ned i vekt, andre har muskelmasse som krever mye energi . Mat er kun sløsing om den ikke blir spist. Anonymkode: 47655...31e Er jo sløsing med mat hvis man har mer muskler enn man trenger også.. Anonymkode: 18c36...5d0 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #75 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 14.21): Dette er en klassiker, jeg opplever det samme stadig vekk. Det virker som mange ikke forstår hva de bruker på småting. Mens når noen andre har spart opp til en reise, så kommer de ofte med syrlige kommentarer ("det er noen som har det", "r*** full av penger" osv. Det trenger ikke være energidrikk, men bare det å spise i kantina hver dag istedenfor matpakke, kjøpe brus i automaten hver dag - og kaste flaska! Jeg tror mange oppriktig ikke forstår at mange bekker små blir en stor å. I tillegg vil jo slike mennesker også sannsynligivs bruke mye mer på en reise enn jeg gjør. Så når jeg reiser til utlandet ("nå igjen???") Så tror de kanskje jeg bruker typ 50 000 der jeg faktisk bruker 10 000. Så er jeg enig med TS i at folk selvsagt må få prioritere å sløse litt i hverdagen om de ønsker det. Men det er når de etterpå påstår de ikke har råd til ditten og datten at ting skurrer litt. Men det er nok mye synligere for folk at noen reiser ofte, enn hva de velger bort i lunsjen på jobb. Anonymkode: 321d4...f3c Samme her. Vi reiser en del og får stadig høre at folk ikke skjønner at vi har råd. Nei altså… Vi spiser ikke ute, bestiller ikke takeaway, har med niste, røyker ikke, drikker ikke. Så får vi også høre her inne på KG at vi lever et kjedelig liv. Ha ha, vi vil reise og prioriterer det. Andre prioriterer å drikke dyr kaffe på jobb, en energidrikk her og der, småhandle i butikken osv. Anonymkode: e1c9b...061 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #76 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 14.49): Jeg jobber sammen med folk som kjøper lunsj i varmdisken på butikken pluss minst en flaske brus/vann og gjerne litt godteri. Jeg tjener dobbert så mye som dem og har med matpakke og vannflaske. Når det er sagt så bruker jeg mye tid på å lage mat, og brødskiver finner aldri veien oppi matboksen. Om andre unner seg den kosen på daglig basis, så er det helt greit for meg. Men jeg traff på noen sånne da jeg var på jobbsøkerkurs for mange år siden. Går man på dagpenger, så burde man ikke ta seg råd til å kjøpe baguetter og brus hver dag. Anonymkode: 669c1...799 Hvorfor bør man ikke det?? Anonymkode: 81707...7c1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #77 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 22.22): Jeg synes faktisk det er skremmende at det finnes kollegaer/bekjente som holder regnskap over hvor mye jeg potensielt sløser! Anonymkode: 9401c...cb2 Ikke sant , skremmende er ordet Anonymkode: 81707...7c1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #78 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 15.25): Jeg synes folk gjør rare prioriteringer jeg også, men jeg kommenterer det ikke til dem, folk gjør jo som de vil. Det merkeligste jeg ser er folk som leier bolig og sløser penger på ferier, vipper, botox, hobbyer og andre strengt tatt unødvendige ting framfor å prioritere å kjøpe seg bolig. Da er du rett og slett dum i mine øyne. Folk som har alt økonomisk på stell, som eid bolig, bil, forsikringer, null inkasso osv har all rett i verden på å bruke pengene sine som de vil, om det er kos, tull og unødvendig. Selv bruker jeg et par tusen i måneden på ansiktspleie pluss drikker energidrikk hver dag pluss kjøper ganske ofte påsmurt baguette o l. Jeg vil heller ha denne hverdagsluksusen enn den ferieturen du velger å spare til. Folk er forskjellige! Anonymkode: b2e8e...f49 Dum fordi man ønsker å leie?🙄 herregud skjerp deg Anonymkode: 81707...7c1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #79 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 21.14): Merkelig i Norge at vi er så opptatt av å skulle eie bolig? Å leier er faktisk ganske fint, slipper å tenke på uforutsette kostnader til vedlikehold, bekymre seg for renteøkninger og boligkrakk, er også mye friere Anonymkode: 18d97...9ab Som leietaker er man jo avhengig av at utleier faktisk vil/skal leie ut. Man har ingen garanti for å kunne bli boende. Plutselig skal utleier for eksempel selge eller bruke utleieboligen selv. Det er for ustabilt til at det kunne vært aktuelt for meg og min familie å være leietakere. Anonymkode: e47cb...f2e 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #80 Skrevet 15. juni Jeg shopper som rn fattig person. Dette gjelder spesielt møbler. Har kjøpt billig ræl på finn og betalt for å få ting frakta, også er det liksom aldri helt gjennomtenkt, eller det går istykker og må byttes ut med noe nytt anskaffet på samme vis. Og whooops har jeg i løpet av noen år brukt mer enn jeg ville gjort på å kjøpe noe nytt med god kvalitet. Lesson learned. Nå sparer jeg til gode plassbygde løsninger og nye kvalitetsmerker kjøpt etter grundige mål er tatt og ordentlig gjennomtenkt. Anonymkode: ff1d0...5fc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå