Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

er en stund til lønn, får den 12 :) jeg skal prøve å lage billigere middager ( med gode og sunne) sjekker alltid mattilbudene søndag kveld. 

Anonymkode: e11bb...f8f

AnonymBruker
Skrevet

Hva har du i skapene fra før? Å sjekke det er jo førstepri når man skal spare

Anonymkode: 8c854...793

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Lastene en app med matilbudsaviser, les tilbudsavisene for der du bor, og bruk tilbudene til å sette sammen ukens meny.

Anonymkode: ac8ff...d2b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser alltid i datodisken. Den som bestemmer middagen den dagen. Jeg handler tidlig på dagen. Og ser alltid på kg pris. Lar meg ikke lure med tilbud så er det egentlig ikke billigere. 

Anonymkode: ae2ae...e4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er krones marked på Coop Mega til uken. Sett deg ned med alle tilbudsavisend sm kom ut i dag, og lag en plan for hva du trenger og hvor du får tak i det billigst. Sjekk også datodisken og tgtg. 

Anonymkode: 021f1...711

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

er en stund til lønn, får den 12 :) jeg skal prøve å lage billigere middager ( med gode og sunne) sjekker alltid mattilbudene søndag kveld. 

Anonymkode: e11bb...f8f

Mine tips er desse: 

1.  vit hva du har.
Den billigste middagen er den du har alle ingrediensene til. Lag gjerne en liste over innholdet i skap, kjøleskap og fryser - ha den gjerne på mobilen. 

2. vær god på å erstatte A med B.
Sier oppskriften squash og det er dyrt eller du har ikke tenkt deg på butikken? Erstatt den med noe annet som er i sesong og dermed billigere. Har du ikke egg? Bytt ut egg, eller lag noe helt annet. Alt kan erstattes med noe annet. Tror du ikke det kan erstattes? Da tar du trolig feil.

3. vit hvordan du prosesserer, bevarer, fryser, koker og/eller parterer mat. 
Den absolutt billigste maten per kilo kommer i store pakninger. Om du kan partere kylling, filletere fisk, forvelle og fryse grønnsaker etc så får du både billigere mat og den har (jevnt over) høyere kvalitet. Du betaler per kilo mye for den bittelille pakken med strimlet kylling (selv om den er på salg!) men kan du kjøpe en hel frossen kylling som du tiner, parterer, koker kraft av og så spiser? Da får du en kilopris som er god.

4. vær god på å improvisere.
Plutselig er det masse kjøttdeig, ost, biff eller kylling i disken for nedprisede varer. Med kunnskapen fra punkt 3 vet du hvordan du bevarer godsakene til neste måltid. Med evnen til å improvisere kan du endre dagens middag der og da, i butikken.

Anonymkode: 4e17d...f95

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Linser og ris, kneippbrød til ti kroner med et eller annet billig pålegg, f.ex. tynne skiver av kjøttpølse eller fiskepudding.

Anonymkode: 1f454...97b

AnonymBruker
Skrevet

Havregryn og poteter metter mye for prisen. Hvis du er glad i kylling, så har Rema 1 pk (10 stk) kyllingpølser til 30 kr. De har også 2 pk kyllingpålegg til 45 kr. 

Anonymkode: d2168...300

AnonymBruker
Skrevet

Rema har forresten også 2 pk fiskekaker for 45 kr. Tror det er 8 stk i hver pakke. 

Anonymkode: d2168...300

Skrevet

Lag taco, men med kidneybønner istedenfor kjøttdeig 😁 Smaken sitter allikevel i krydderet. Det gjør vi noen ganger litt senere i uka, hvor vi kan bruke litt grønnsaksrester osv. til fyll. Resulterer ofte i en veldig billig middag. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Til helgen kommer det nok noen god kupp i 50% disken, ettersom det er stengt fra lørdag ettermiddag, frem til tirsdag morgen. Jeg ville gått i butikken på lørdag, kanskje 2-3 timer før de stenger, og sjekket hva som ligger i holdbarhetsdisken. Etter himmelspretten fikk jeg kjøpt 8 ferske burgere og over 1kg svinefilet til totalt 190kr. 

Anonymkode: 8f60c...69c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mine tips er desse: 

1.  vit hva du har.
Den billigste middagen er den du har alle ingrediensene til. Lag gjerne en liste over innholdet i skap, kjøleskap og fryser - ha den gjerne på mobilen. 

2. vær god på å erstatte A med B.
Sier oppskriften squash og det er dyrt eller du har ikke tenkt deg på butikken? Erstatt den med noe annet som er i sesong og dermed billigere. Har du ikke egg? Bytt ut egg, eller lag noe helt annet. Alt kan erstattes med noe annet. Tror du ikke det kan erstattes? Da tar du trolig feil.

3. vit hvordan du prosesserer, bevarer, fryser, koker og/eller parterer mat. 
Den absolutt billigste maten per kilo kommer i store pakninger. Om du kan partere kylling, filletere fisk, forvelle og fryse grønnsaker etc så får du både billigere mat og den har (jevnt over) høyere kvalitet. Du betaler per kilo mye for den bittelille pakken med strimlet kylling (selv om den er på salg!) men kan du kjøpe en hel frossen kylling som du tiner, parterer, koker kraft av og så spiser? Da får du en kilopris som er god.

4. vær god på å improvisere.
Plutselig er det masse kjøttdeig, ost, biff eller kylling i disken for nedprisede varer. Med kunnskapen fra punkt 3 vet du hvordan du bevarer godsakene til neste måltid. Med evnen til å improvisere kan du endre dagens middag der og da, i butikken.

Anonymkode: 4e17d...f95

Veldig fornuftige, gode råd 👍😊

Anonymkode: acc2f...af9

AnonymBruker
Skrevet

Ville skrevet ned hva du skal handle for så å handle i morgen tidlig hvis du har tid. Da kan du sjekke tilbud i billig kroken i forskjellige butikker. 

Anonymkode: f47bb...76b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Til helgen kommer det nok noen god kupp i 50% disken, ettersom det er stengt fra lørdag ettermiddag, frem til tirsdag morgen. Jeg ville gått i butikken på lørdag, kanskje 2-3 timer før de stenger, og sjekket hva som ligger i holdbarhetsdisken. Etter himmelspretten fikk jeg kjøpt 8 ferske burgere og over 1kg svinefilet til totalt 190kr. 

Anonymkode: 8f60c...69c

Ehhhh. Det er ikke helligdag på mandag altså! Det er Kristi himmelfartsdag, ikke pinse.

Anonymkode: 883d5...8e4

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ehhhh. Det er ikke helligdag på mandag altså! Det er Kristi himmelfartsdag, ikke pinse.

Anonymkode: 883d5...8e4

Om en uke fra i dag er det helligdag jo, Kristi Himmelfartsdag var på torsdag forrige uke.

Anonymkode: 4505f...f16

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som flere har nevnt: sjekk skap, kjøl og frys og få oversikt over hva du har. Og bruk det.

Last ned eTilbudsavis-appen hvis du ikke allerede har gjort det, og gå gjennom tilbudene til alle butikkene i nærheten. Veldig greit å lage handleliste i appen.

Kombiner det du har fra før med tilbudsvarer.

Sammenlign kilopriser. Emv er ikke alltid billigst, og tilbud er ikke alltid så gode som de ser ut.

Anonymkode: 4dc45...d4a

AnonymBruker
Skrevet

Og en ting til: sjekk hvor lenge tilbudene varer. Bl.a Joker har tilbud som varer hele måneden. Hvis du ikke trenger tingen nå, så vent med å kjøpe den til du har fått lønn.

Anonymkode: 4dc45...d4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke tenkt å bruke en krone denne uken. Får mat og dopapir på jobben.

Anonymkode: 0ce89...3d6

AnonymBruker
Skrevet

En app som viser tilbud er vel og bra hvis en da kan få tilbud fra butikker en faktisk har i byen. Tilbud på Meny, Extra eller Obs er totalt irrelevant for meg.

Anonymkode: 7040c...3aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...