Kvantesprang --> Skrevet 23. august Forfatter #21 Skrevet 23. august Minimeg1234 skrev (På 20.8.2025 den 18.21): Herlig lesing 😊 godt at beina er «tilbake» igjen og at du ikke har stoppet opp selvom de ble litt vonde og du måtte passe litt mer på. Jeg heier på deg 🙌 Tusen takk 😊 Spent på starten denne uken, men skal så klart spise god og fornuftig mat gjennom dagen. Her er det kun godtestoppen som føles litt "ekstrem" og litt out of caracter for min del 😅 1
Amatariel Skrevet 23. august #22 Skrevet 23. august Kvantesprang --> skrev (13 timer siden): I går gjorde jeg noe som jeg ikke har gjort før (og jeg tror jeg har fnyst litt av andre folk som opp gjennom har gjort det samme 😅😞Jeg har alt altså en tatt-i-hånden-avtale på 10-ukers godtestopp med en venninne. Bare for å gjøre det helt klart: jeg har for egen del ikke troen på strenge dietter eller "alt eller ingenting"-tilnærming, nettopp fordi jeg aldri har klart å utføre dem. Vi snakket om godteri og hvor fysen man blir langt ut i mandag og tirsdag etter helg. Min venninne trenger ikke å gå ned et gram, så avtalen er ikke relatert til slanking. Jeg tenker likevel det kan være smart (og litt gøy) med et lite delmål på veien. De neste 10 ukene skal jeg være kreativ for lørdagskvelden 👌 Forhåpentligvis vil jeg kjenne mindre søtsug etterpå. Litt som før da jeg aldri var glad i søtt, selv om jeg likte god mat og vin og det. Jeg heier på alt som kan motivere Og det er ikke tull at en del fravær av søtt faktisk kan hjelpe på tiden fremover med å ha lyst/behov for mindre enn før. 1
Kvantesprang --> Skrevet 31. august Forfatter #23 Skrevet 31. august Første uken uten snop, chips, søt bakverk eller chips har gått veldig bra! Jeg hadde nok forventet litt mer utslag som hodepine, søtsug o.l., men det var nesten umerkelig. Jeg kjente det fredag ettermiddag på butikken for å handle til helgen da, men overkommelig. I går kveld ble det taco, og da gjestene spiste dessert og senere lørdagssnop, koste jeg meg med et glass deilig champagne (det er lov!). Hadde en fin flaske som måtte deles nå som jeg hadde gjester, vil ikke åpne en hel flaske alene. Under filmen hadde jeg kuttet opp gulrøtter som var god å snackse på. Vekten står bom stille. Tidligere kunne jeg peke på hvorfor, men det klarer jeg faktisk ikke nå. Hele august er stillstand, men jeg tror dette er en "propp" som plutselig løsner. Nå tar jeg jo større grep på kostholdet også. Var litt spent på om jeg ville gå en del ned første uken, men jeg får smøre meg med tålmodighet og huske at jeg har tid. Lysten til å være aktiv er det beste å kjenne på! 😊👏
Kvantesprang --> Skrevet 31. august Forfatter #24 Skrevet 31. august Rettelse: faktisk opp 800gram ila august, ser jeg nå. Jaja, dette skal snu. Det MÅ det, for nå er jeg virkelig flink altså 😅
Kvantesprang --> Skrevet 31. august Forfatter #25 Skrevet 31. august Helsike, i kveld var jeg rå altså. Midt i kveldsryddingen kjente jeg for å ta en økt. La fra meg oppvaskekosten, fikk på meg joggesko og kom meg avgårde. Tror jeg aldri har gått den økten så raskt før! Utrolig motiverende med bratte drag som glir unna uten at jeg er døden nær. Noe nytt: før pleide jeg å pause musikken i dragene, for jeg fikk ikke med meg en eneste tone i "dødsøyeblikket" (🙃). Nå hadde jeg faktisk Living on a prayer som hare 🤣 Vipps var den lille nedturen grunnet stillstanden på vekten borte...rart med hvordan man faktisk kan gå noen ting av oss 👊 (min liste over hva Spotify foreslår på "for deg" er så lite hipt og i vinden som det kan, men livet er for kort til ikke å gi gass til noen gode, gamle slagere 👌).
Ms. Steele Skrevet 1. september #26 Skrevet 1. september Så herlig å lese om den gløden du har altså 😁 Jeg smiler mens jeg leser. Den iveren din smitter faktisk over. Ikke at jeg ikke har hatt glede og motivasjon selv, men jeg får enda mer motivasjon når jeg leser dagboken din Fantastisk! 1
Amatariel Skrevet 1. september #27 Skrevet 1. september Ja du smitter over altså Kvantesprang! Fikk lyst til å ta på joggeskoene selv nå (meeen er på jobb, så passer dårlig 😅). Små valg er de aller viktigste i lengen, og jeg er imponert over at du droppet dessert med gjester og spiste gulrøtter som filmsnacks altså! Det er sånt som gjør at man føler seg bra etterpå! Du hadde garantert ikke følt deg like bra om du hadde spist alt det de andre gjorde. Så klapp til deg 👏 1
Kvantesprang --> Skrevet 1. september Forfatter #28 Skrevet 1. september Ms. Steele skrev (14 timer siden): Så herlig å lese om den gløden du har altså 😁 Jeg smiler mens jeg leser. Den iveren din smitter faktisk over. Ikke at jeg ikke har hatt glede og motivasjon selv, men jeg får enda mer motivasjon når jeg leser dagboken din Fantastisk! Det var jo veldig gøy da 😅 Flott å høre at du har flust av egen glede og motivasjon, så får vi bare boozte hverandre 😁👊👏
Kvantesprang --> Skrevet 1. september Forfatter #29 Skrevet 1. september Amatariel skrev (11 timer siden): Ja du smitter over altså Kvantesprang! Fikk lyst til å ta på joggeskoene selv nå (meeen er på jobb, så passer dårlig 😅). Små valg er de aller viktigste i lengen, og jeg er imponert over at du droppet dessert med gjester og spiste gulrøtter som filmsnacks altså! Det er sånt som gjør at man føler seg bra etterpå! Du hadde garantert ikke følt deg like bra om du hadde spist alt det de andre gjorde. Så klapp til deg 👏 Haha, det hender jeg tar med meg glassflasker og annet boss fra "fellesen" på jobb bare for å kunne ta seg en spasertur 😅 Helt enig, følelsen jeg har etter helgen i dag ville vært en helt annen dersom jeg hadde falt i gi-faen-fellen 😊
Kvantesprang --> Skrevet 6. september Forfatter #30 Skrevet 6. september (endret) Yes, jippi, jadda!! 🤩👊 ENDELIG løsnet det litt denne uken. Denne uke: -1,5 kilo Siden start: - 7,6 kilo Gjenstår: 42,4 kilo Tenkte å inkludere resultat siden start siden jeg hadde gjort en liten innsats før denne dagboken 😊 Etter dagbokens start endret jo jeg også målet (litt mer hårete), så godt å forholde seg til disse tallene fra nå av. Herlig å kjenne at det ikke er 50 kilo lenger som skal bort 🥳 God helg! Endret 6. september av Kvantesprang --> 1
Kvantesprang --> Skrevet 6. september Forfatter #31 Skrevet 6. september ....noterer at jeg ble SÅ inspirert av meg selv og de halvannet kiloene, at jeg spratt (...jauda) oppi joggeskoene og satt fart på en lang tur. Den er ikke særlig krevende, utenom at den er 1 mil lang og at den inkluderer en del bakker et stykke på vei, men det er noen år siden jeg gikk den så jeg ville bare kjenne hvordan det føles i dag. Og det føles bra! Kjedelig tur....litt for lang langs asfalt og bilvei for min smak, for jeg liker best å gå i naturen. Likevel - 1 mil med tur ble det på lørdagen, og den milen gikk unna i greit tempo og uten særlige vondter 😊👊 Det er ikke så lenge siden jeg fikk vondt av mindre, så dette er gøy ⭐️
Kvantesprang --> Skrevet 7. september Forfatter #32 Skrevet 7. september Våknet i dag, og muligens har jeg drøftet og vurdert i halvsøvne...for den første bevisste tanken min var at jeg har tid til å gjøre denne endringen ordentlig og uten hast. Aner ikke hvor denne påminnelsen kom fra, men husker at jeg i går kveld rett før leggetid kom på at jeg hadde glemt å kutte opp gulrøtter og nyte med kesam-dip 😅🤷♀️ Jeg hadde bare ikke behov for noe etter middag i går. Fredag og lørdag har alltid vært snop og snacks, men disse to helgene har det gått helt fint å stå over. Jeg la meg med tanken på at dette kanskje vil gå greit...denne "ned 50 kilo-greien". Men dette vil sikkert variere som alt annet. Kanskje føles det dritt om en stund. At det blir verdt det, er jeg derimot helt overbevist om 😊 I dag er det bursdagsbesøk til familie. Der blir det friske bær på min tallerken. Gleder meg litt til kake i bursdager igjen, det må være lov å si 🙃
Kvantesprang --> Skrevet 9. september Forfatter #33 Skrevet 9. september I dag ble det jobbing på hotell med buffet til lunsj...herlig herlig, men farlig farlig! Det gikk så fint atte! Svin og grønnsaker til lunsj, og fruktsalat fra dessertutvalget. Er glad jeg inngikk avtale om godtestopp, for jeg synes det er bedre å avstå enn å begrense akkurat nå. Etter godtestoppen skal jeg fortsette med gode vaner som betyr at helgen er LITT på lørdager. Det blir bra! På kvelden var jeg på trening, og det ble en god økt for min del. Svettet godt, og ingen vondter slik det var for to uker siden. Dette kan virkelig gå godt 😁👍 1
Amatariel Skrevet 17. september #34 Skrevet 17. september Så flink du var på hotell 😊 Det er en av de største utfordringene altså. Hvordan går det ellers utover i september her?
Kvantesprang --> Skrevet 19. september Forfatter #35 Skrevet 19. september Helt enig, Amatariel ! Er de annerledes dagene man virkelig må holde seg etter planen. Klarer man dem, klarer man resten 😊👌 Det går rett og slett veldig bra! Jeg holder meg 100% til avtalen om godtestopp. Ikke én eneste gang har jeg glippet eller gjort "unntak". Jeg er aktiv og spiser mindre i tillegg til godtestoppen. Teoretisk sett burde jeg gå raskt ned i vekt, men det er ikke tilfelle. Forrige fredag var det stillstand, men denne uken er det ned en halv kilo. Selv om dette tar tid, er jeg veldig fornøyd med totalpakken av det som skjer: jeg er i bedre fysisk form enn på lenge, og kjenner meg generelt veldig bra. Denne uke: - 0,5 kilo: Hittil: 8,1 kilo Gjenstår: 41,9 kilo
Amatariel Skrevet 19. september #36 Skrevet 19. september Helt klart totalpakken som teller Høres kjempebra ut! Keep up the good work! 1
Minimeg1234 Skrevet 22. september #37 Skrevet 22. september Dette er så inspirerende å lese. Og så gøy å høre at du også syns det går bra. 🥰 1
Kvantesprang --> Skrevet 27. september Forfatter #38 Skrevet 27. september (endret) Takk for hyggelige hilsener 😊 Vekt i går viste 0,2 kilo ned. Synes jeg aner en "tendens" til annenhver uke med litt mer nedgang, og annenhver uke med stillstand. Uansett, ned er ned og jeg gleder meg over snart å se et helt nytt tall. Jeg trener som sagt to ganger per uke (intervall/kondisjon), og ellers fokuserer jeg på mer hverdagsaktivitet som tur og smarte valg (jeg går mer til steder enn før, for eksempel). Av mat spiser jeg til lunsj, vanlig brødskivelunsj, og til middag der vi har variert kost. Kjøtt både rent og farse, kylling og rødt. Fisk er som oftest fet fisk som laks og ørret. Noen ganger spiser jeg noe lettere til kvelds, men som regel ingenting. Dette blir vel derfor en slags faste, uten at jeg har gått inn for det. Magen min har det utrolig mye bedre ved å ikke spise oftere. De to måltidene er nok til å bli mett. Kanskje kunne jeg kuttet de enda mer ned i størrelse og gått ned kjappere, men har landet på at det tempoet jeg opplever nå er greit. Jeg klarer å gjennomføre uten for mye ubehag 😅 Så vil jo dette sikkert måtte justeres underveis. Det er vel ikke helt lineært dette med vektreduksjon, forbrenningen går vel kanskje også ned i takt med vekten? Siden jeg på femte uken ikke spiser snop, snacks, kaker eller noe av det som krydrer livet litt, har jeg lagt min elsk på et av naturens eget godteri: kiwi (helst de gule) 👌 Tror kiwi gjør sitt for fordøyelsen for å si det sånn, for jeg har måtte lagt inn en aldri så liten joggetur (kombinert med skvisende sete-øvelser 😜) til toalettet mer enn én gang! De har 50kcal i hver, så der går det lett 200kcal i mellommåltid daglig. Ikke at jeg teller, men søker opp innhold i alt som er nytt. Vet dere, jeg har til og med vært i konfirmasjon sist helg uten å spise kake! Det gikk jo aldeles fint siden vertskapet hadde satt fram melon. Dette går altså kjempebra, selv om vekten ikke alltid gir så mye slipp som jeg skulle tro på fredagen etter nok en bra uke. Jeg får ha tålmodighet, tror det er stikkordet på min oppdagelsesreise. God helg! Ps: i dag blir det tur, sikkert på et fjell ⭐ Denne uke: - 0,2 kilo Totalt: - 8,3 kilo Gjenstår: 41,7 kilo Endret 27. september av Kvantesprang -->
Lillasliv Skrevet 27. september #39 Skrevet 27. september Så bra jobba! Og så flink du er til å komme deg ut å gå😁 God tur!💪
Minimeg1234 Skrevet 27. september #40 Skrevet 27. september Dette er så bra. Du har jo virkelig funnet måten å spise på for deg❤️ Enig i at Kiwi er veldig godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå