Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som får hoppe ned av sin høye hest for ALLE glemmer noe av og til. Og man er ikke " ræva til å planlegge " mer enn andre for det. Man er bare mennesklig, ingen maskin. 

Anonymkode: 50961...1ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lånte sukker av naboen på hytta en gang, men hun fikk tilbake dagen etter. Hjemme bor jeg fem min gange unna Rema og fem min sykkeltur unna døgnåpen butikk. Kunne ikke falt meg inn å ringt på hos naboen for å låne noe. 

Anonymkode: fc3e4...a2d

Skrevet

Nei! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

To nærmeste naboene, derimot, låner titt og ofte, og jeg får aldri igjen. Greit nok når det dreier seg om 2 dl mel, ett egg, e.l, jeg er ikke kjip, men en halv kilo sukker synes jeg det er frekt å ikke levere tilbake.

Anonymkode: 4fd41...c40

Du må slutte å gi dem gratis mat, det er jo ikke lån når du ikke får tilbake. Og de slutter ikke av seg selv når de ser de kan slippe å handle og betale for det.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noen her som får hoppe ned av sin høye hest for ALLE glemmer noe av og til. Og man er ikke " ræva til å planlegge " mer enn andre for det. Man er bare mennesklig, ingen maskin. 

Det er ingen høy hest. Ja, alle kan glemme at de er tom for noe. Men da lager man bare noe annet isteden.

Anonymkode: 04615...219

AnonymBruker
Skrevet
Queen94 skrev (3 minutter siden):

Nei! 

Ånei!!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må slutte å gi dem gratis mat, det er jo ikke lån når du ikke får tilbake. Og de slutter ikke av seg selv når de ser de kan slippe å handle og betale for det.

Det er ingen høy hest. Ja, alle kan glemme at de er tom for noe. Men da lager man bare noe annet isteden.

Hvem er " man" ? Hvis du har planlagt noe, skal bake til et møte, har bedt noen til middag eller noe så har man planen klar og da er det ikke så enkelt å bare lage noe annet. Klart man får det tilbake! Ofte får man mer tilbake og, jeg omgåes ærlige folk jeg! Ser ut som din omgangskrets er mer tvilsom hvis de utnytter deg. 

Skrevet

Det har jeg ikke behov for, vi har flere butikker i nabolaget 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvem er " man" ? Hvis du har planlagt noe, skal bake til et møte, har bedt noen til middag eller noe så har man planen klar og da er det ikke så enkelt å bare lage noe annet. Klart man får det tilbake! Ofte får man mer tilbake og, jeg omgåes ærlige folk jeg! Ser ut som din omgangskrets er mer tvilsom hvis de utnytter deg. 

Man er den jeg siterte, som skrev at hun aldri får tilbake. Men hvis man ber noen til middag og har planen klar for hva man skal lage, må man jo sørge for å faktisk ha ingrediensene også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man er den jeg siterte, som skrev at hun aldri får tilbake. Men hvis man ber noen til middag og har planen klar for hva man skal lage, må man jo sørge for å faktisk ha ingrediensene også. 

Som jeg prøver å si: hopp ned av dine høye hest og innse at alle kan glemme. Du har garantert glemt noe du og. Ingen er  maskin som er programert til å være perfekt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Går du noen gang til naboen og låner hvis du mangler noe matvarer som du oppdager når du skal bake eller lage mat? I stedet for å reise til butikken altså 

Nei da måtte det være fullstendig krise , sykdom hos meg eller barn . Hadde ikke lånt noe med mindre det var livsnødvendig, evnt det var  en nabo jeg kjente godt og vi ofte byttelånte . 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg bor rett ved butikken. Ellers så spør jeg barna om dem har det hvis dem er invitert. Hvis ikke så lager jeg det ikke hvis butikken er stengt. 

Anonymkode: a96dc...fa8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som jeg prøver å si: hopp ned av dine høye hest og innse at alle kan glemme. Du har garantert glemt noe du og. Ingen er  maskin som er programert til å være perfekt. 

Klart jeg har glemt, men da går jeg jo i butikken eller lager noe annet. Dette er ingen høy hest, det er ikke en gang en shetlands-ponni. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Klart jeg har glemt, men da går jeg jo i butikken eller lager noe annet. Dette er ingen høy hest, det er ikke en gang en shetlands-ponni. 

Så da er du og rævva til å planlegge med andre ord? Godt å høre! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen grunn til å bruke ufine ord. Det har hendt jeg har begynt å lage noe jeg manglet en ingrediens til, men aldri når jeg skal ha besøk. Glemmer jeg noe, går det kun utover meg selv. Jeg banker ikke på hos naboen og plager han med at jeg ønsket meg noe jeg ikke har til middag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor i enebolig på et lite tettsted i nord. Her kan vi både låne av hverandre, og hjelpe hverandre med småting 🙂. Skjer ikke så ofte da, men jeg har lånt bort noen få egg i mitt liv. Gir hverandre en håndsrekning når det trengs også. Må være ensomt og iskaldt å bo i et område man ikke gjør sånt

Anonymkode: 3b4a6...bf3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gamle naboen ja, nye nei. 

Anonymkode: e531e...ab5

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var jo ikke den AB du siterer som mente noen var "rævva til å planlegge"!

Jeg kunne lånt, men pleier ikke å trenge det. Har opplevd at nabo har lånt vin ved overraskende besøk en lørdag kveld og den fikk jeg tilbake påfølgende mandag.

Jeg har gode naboer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Avsporing, men hvor ofte trenger du å printe noe som ikke er i jobbsammenheng? Jeg kjenner ingen som har printer hjemme lenger, det begynner å bli temmelig mange år siden. Selv svigerfaren min, som aldri kvitter seg med noe, har kvittet seg med printeren sin.

Anonymkode: f6e02...408

Her og blir printer brukt mye. Ser ungdommen på videregående må skrive ut arbeidsplaner osv som ska leveres til lærer før de starter opp med oppgavene på skolen på kjøkkenet. Har aldri gått så mye papir som de 2 siste årene som nå når yngste har gått videregående 

Anonymkode: 0345c...a1b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, det hadde jeg sett på som frekt. Og det aner meg at de som "låner" egg, heller ikke gir tilbake når de har vært i butikken. Her har det vært perioder det er tomt for egg i butikkene, så da blir det enda frekkere å skulle låne. 

Så smålig 🥲

Anonymkode: 7a105...564

AnonymBruker
Skrevet

Ja, absolutt. Fem km til butikken, 100 meter til gode naboer. Det går begge veier. 

Anonymkode: 7d2b8...dfb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...