AnonymBruker Skrevet 1. juni #1 Skrevet 1. juni Går du noen gang til naboen og låner hvis du mangler noe matvarer som du oppdager når du skal bake eller lage mat? I stedet for å reise til butikken altså Anonymkode: 50961...1ac
AnonymBruker Skrevet 1. juni #4 Skrevet 1. juni Nei. Bor i relativ nærhet til døgnåpen Bunnpris, ca. 20 minutter å sykle. Om jeg ikke orker det, utsetter jeg matlagingen. Har alltid noe annet jeg kan lage. Anonymkode: f6e02...408 2
Brunello Skrevet 1. juni #5 Skrevet 1. juni (endret) Nei. Butikkene stenger 2300. Og det er fire stykker i 1-4 minutters stand med bil. Endret 1. juni av Brunello 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #6 Skrevet 1. juni Jeg gjør det ikke. Men naboen er stadig over for å låne egg, 2dl mel, sukker osv. vi bor 10min gåavstand fra matbutikk og 2min kjøreavstand matbutikk, som er åpen kl 6-24 (Rema 1000). Jeg synes det er litt irriterende. Anonymkode: 36db0...233 12 9
AnonymBruker Skrevet 1. juni #7 Skrevet 1. juni Nei, har aldri trengt egg utafor butikkens åpnestider Anonymkode: b97ff...a9d 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #9 Skrevet 1. juni Nei, ikke ofte. Kanskje gjort det en gang på 15 år 😉 Anonymkode: c6789...fc0 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #11 Skrevet 1. juni Nei, det hadde jeg sett på som frekt. Og det aner meg at de som "låner" egg, heller ikke gir tilbake når de har vært i butikken. Her har det vært perioder det er tomt for egg i butikkene, så da blir det enda frekkere å skulle låne. Anonymkode: 04615...219 2 2
jukkapalme Skrevet 1. juni #12 Skrevet 1. juni Nei, aldri. Men husker vi gjorde det før i tiden da jeg var barn på 80-tallet. Alle i nabolaget lånte av hverandre da. Men da stengte butikkene mye tidligere. Nå er alle butikkene i nærheten åpne til 23. 13 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #13 Skrevet 1. juni Ja, vi låner av hverandre titt og ofte. Jeg er alenemor og naboen har liten baby. Så det er ikke alltid så lett å komme seg til butikken. Men det går begge veier og jeg synes det er koselig å ha et godt forhold til naboene som gjør dette mulig Anonymkode: 1c40c...c1b 16 6 5
Anononyma Skrevet 1. juni #14 Skrevet 1. juni Nei, bor i Oslo og har åpne butikker rett utenfor døren. MEN har fantastiske naboer som vi gjerne låner andre ting av, f.eks hvis vår printer er tom for blekk kan jeg printe hos naboen etc 5
jegerrinne Skrevet 1. juni #15 Skrevet 1. juni Ja vi låner av 2 naboer og de av oss. Er 20 km til nærmeste butikk. Og greit da å være behjelpelig der en kan. Så lenge en har det i huset 3
katties Skrevet 1. juni #16 Skrevet 1. juni (endret) Har ikke skjedd enda. Har 3 butikker i nærheten, inkludert en som er søndagsåpent, så drar heller dit enn å spørre naboene om å FÅ noe, for selv om jeg hadde "lånt" , så er det jo veldig rart å senere komme på døra og gi dem tilbake litt melk eller egg... har lånt og lånt bort hageredskaper og annet da. Endret 1. juni av katties 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #17 Skrevet 1. juni Nei, aldri. Hadde ikke falt meg inn at det var en mulighet engang… Men har opplevt at en nabo kom og lånte egg.. og så sukker.. og så bakepulver.. Litt merkelig å ikke sjekke hva man har før man begynner å bake, men.. Har også opplevd at ei nabo kom og spurte om å låne noen telys. Anonymkode: 4ce6f...1ee 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #19 Skrevet 1. juni Nei jeg har ikke gjort det selv, men har egne høner og aldri tom😅 naboene kommer innom rett som det er, synes bare det er koselig 😊 Anonymkode: 55467...795
AnonymBruker Skrevet 1. juni #20 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Går du noen gang til naboen og låner hvis du mangler noe matvarer som du oppdager når du skal bake eller lage mat? I stedet for å reise til butikken altså Anonymkode: 50961...1ac Nei, da lar vi enten være å lage maten vi mangler matvarer til, eller går de få meterne det er til butikken. Anonymkode: 5736d...9d1 6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå