AnonymBruker Skrevet 1. juni #1 Skrevet 1. juni Hei! Har hatt 4 innsett privat ila det siste året, der ingen har resultert i graviditet. Får ut mange egg, og alle innsett har vært av blastocyster. Jeg har noen anatomiske utfordringer, men i følge lege kan dette ha betydning for selve gjennomføring av graviditet, ikke det å faktisk bli gravid. Venter på oppstart offentlig nå, vi har rett på behandling og 3 forsøk der. Men helt ærlig føles offentlig behandling som et lite tilbakesteg (kun basert på det jeg har lest om mange andre sine erfaringer og at man har mindre spillerom der - så jeg kan jo ta feil). Oppstarten offentlig lar seg i tillegg vente på.. Vi vurderer om vi skal ha nytt forsøk privat, og lurer derfor på om noen har tips og/eller erfaring med klinikker i Norge eller utland? Når bør man vurdere utlandet (der de muligens har mer de kan gjøre og teste enn i Norge)? Anonymkode: f6152...fab
AnonymBruker Skrevet 1. juni #2 Skrevet 1. juni Vi dro ut. Og fikk da testet mer. Konklusjonen ble at vi ikke kunne få barn sammen på grunn av samme genfeil. gode bladtocyster, men ingen (av ca 70) endte i graviditet. Anonymkode: 9a8d0...bb4 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #3 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi dro ut. Og fikk da testet mer. Konklusjonen ble at vi ikke kunne få barn sammen på grunn av samme genfeil. gode bladtocyster, men ingen (av ca 70) endte i graviditet. Anonymkode: 9a8d0...bb4 Skrev feil her.. 70 egg ut, ca 15 bladtocyster. Anonymkode: 9a8d0...bb4
AnonymBruker Skrevet 2. juni #4 Skrevet 2. juni Jeg tenker at dersom du er eldre enn 35, så kan det være verdt å dra til utlandet i stedet for enda en runde privat i Norge. Jeg synes generelt sett at de er flinke i Norge, men loven tillater ikke klinikkene å teste embryoene. Og feil på embryoene er hovedårsaken til at man ikke klarer å bli gravid. Å teste embryoer øker ikke bare sjangsen for å bli gravid raskere, det kan også brukes som et diagnostisk verktøy for å utelukke andre faktorer. La oss si embryene dine er gode og fri for kromosomfeil, men du blir allikevel ikke gravid. Da kan man utelukke embryokvalitet og heller fokusere på hvorfor kroppen din ikke vil ta i mot eller holde på et embryo. Kanskje kan det da hende at de anatomiske utfordringene du har, har større betydning enn tidligere antatt. Jeg har kun gode erfaringer fra det offentlige. Min erfaring er at de er generelt flinke i Norge, og støtter seg veldig til forskningen. Jeg var til St. Olavs da, og har inntrykk av at de kanskje er hakket dyktigere enn nede i Oslo. Anonymkode: 17487...d05
AnonymBruker Skrevet 2. juni #5 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 12.02): Vi dro ut. Og fikk da testet mer. Konklusjonen ble at vi ikke kunne få barn sammen på grunn av samme genfeil. gode bladtocyster, men ingen (av ca 70) endte i graviditet. Anonymkode: 9a8d0...bb4 Hvor dro dere? Anonymkode: 06932...708
AnonymBruker Skrevet 2. juni #6 Skrevet 2. juni Dro til Danmark og lykkes der. Anonymkode: bb34a...b2e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå