AnonymBruker Skrevet 1. juni #1 Skrevet 1. juni Far betaler barnebidrag på gutt på 16. Nå skal han flytte på hybel til høsten pga vgs2. Hvordan blir det med barnebidraget da? Blir det stoppet? Eller kan jeg gi ungdommen disse pengene? Anonymkode: 0db57...2c7
AnonymBruker Skrevet 1. juni #2 Skrevet 1. juni Gi de direkte til ungdommen. Er summen stor, sett av noe til sparing. Anonymkode: 48f0d...71b
AnonymBruker Skrevet 1. juni #3 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gi de direkte til ungdommen. Er summen stor, sett av noe til sparing. Anonymkode: 48f0d...71b Bestemmer jeg selv over pengene da? Blir ikke dette en nav-sak? Anonymkode: 0db57...2c7
Fru Uperfekt Skrevet 1. juni #4 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Far betaler barnebidrag på gutt på 16. Nå skal han flytte på hybel til høsten pga vgs2. Hvordan blir det med barnebidraget da? Blir det stoppet? Eller kan jeg gi ungdommen disse pengene? Anonymkode: 0db57...2c7 Dette vil da bli barnets penger og skal gå til å dekke div utgifter barnet har
AnonymBruker Skrevet 1. juni #5 Skrevet 1. juni Bidraget går fortsatt til deg, og du er fortsatt pliktig til å forsørge barnet. Du må betale husleie, mat og andre utgifter ved å være bortebane, utover hva som fås i stipend. Hvorvidt du betaler, eller gir barnet penger kan dere bestemme. Dere kan, hvis det er mest praktisk, bestemme at far betaler bidrag rett til barnet. Anonymkode: 06248...987
AnonymBruker Skrevet 1. juni #6 Skrevet 1. juni Da jeg flyttet på hybel måtte både mor og far betale barnebidrag til meg. De har jo forsørgeransvar som foreldre selv om man bor på hybel. Jeg styrte dog min egen økonomi. Vet om andre som hadde ordning der mor styrte økonomien (betalte alle regninger og sånt) og betalte ut lommepenger til barnet som bodde borte, som kan være aktuelt hvis ungdommen er enig i det og ikke har helt kontroll på økonomien. Men den ene forelderen min satt seg ned sammen med meg og satt opp budsjett og hvor mye penger jeg kunne bruke på mat per dag osv. Anonymkode: 12939...5a3
AnonymBruker Skrevet 1. juni #7 Skrevet 1. juni Jeg vet og skjønner det er ungdommens penger. Men får jeg de pengene fremdeles når han flytter? Slik at jeg kan bet utgifter til barnet med disse pengene? Eller blir disse pengene stoppet av nav fordi han ikke bor hjemme? Anonymkode: 0db57...2c7
AnonymBruker Skrevet 1. juni #8 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg vet og skjønner det er ungdommens penger. Men får jeg de pengene fremdeles når han flytter? Slik at jeg kan bet utgifter til barnet med disse pengene? Eller blir disse pengene stoppet av nav fordi han ikke bor hjemme? Anonymkode: 0db57...2c7 Du finner svar på spørsmålet ditt oppføre. Anonymkode: 4adeb...5d7
AnonymBruker Skrevet 1. juni #9 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet og skjønner det er ungdommens penger. Men får jeg de pengene fremdeles når han flytter? Slik at jeg kan bet utgifter til barnet med disse pengene? Eller blir disse pengene stoppet av nav fordi han ikke bor hjemme? Anonymkode: 0db57...2c7 Det er IKKE ungdommens penger, men dine, som du skal bruke til å forsørge ham. Hvordan dere velger å gjøre det er opp til dere. Når han blir 18 skal bidraget betales rett til ham. Anonymkode: 06248...987
AnonymBruker Skrevet 1. juni #10 Skrevet 1. juni Han er vel fortsatt folkeregistret hos deg, selv om han bor på hybel. Da går pengene til deg, så lenge han er under 18 år. Når han er 18 må han søke på nytt og pengene går da direkte til han. Dette er penger som skal gå til hans livsopphold, du må dekke din del av dette. Antagelig kvalifiserer han også til borteboerstipend hos lånekassa, om det er nødvendig at han flytter for å fullføre skole Anonymkode: bb412...23a
AnonymBruker Skrevet 1. juni #11 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet og skjønner det er ungdommens penger. Men får jeg de pengene fremdeles når han flytter? Slik at jeg kan bet utgifter til barnet med disse pengene? Eller blir disse pengene stoppet av nav fordi han ikke bor hjemme? Anonymkode: 0db57...2c7 Han skifter ikke bosted adresse lell om han går skole en annen plass. Så jeg vil ikke tru at nav stopper noe som helt. Du må jo forsørge barnet fordi. det koster mye når barna begynner på vgs og må flytte. Anonymkode: b082f...555
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå