Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer har vært sammen i 10 år nå. Vi har et barn på 2,5 år og en baby på 9 mnd . Vi har gjentatte ganger gjennom forholdet hatt et «problem» som stadig dukker opp. Min samboer er glad i å feste å slå seg løs med sin kompis 2-3 ganger i måneden . Og med feste mener jeg da at han er ute til 7-8 om morningen og jeg får som regel aldri tak i han på natten . Hvis jeg får tak i han så får jeg bare kjeft for at jeg prøver å «kontrollere» han . Resulterer ofte i krangler og at jeg må gjøre alt med barna dagen derpå fordi han er hangover. 

på disse festene er det som regel hans kompis og en gjeng med andre unge damer da hans bestekompis er singel og veldig glad i å feste . Til hans forsvar så mener han at han må få lov til å kunne feste en gang i blant så han kan få avkobling helt fra familielivet . Men jeg synes det ikke er greit at han er vekke til langt ut på morningen og ikke svarer på tlf . Blir aldri enige . Han gjorde det mot meg mens jeg var gravid med begge barna også. Vi hadde stor krangel om dette forrige helg og nå gjorde han det igjen igår ……. Jeg går inn og ut av tanken om å gå fra han men tenker mest på barna som igjen gjør at jeg tenker jeg må bare holde ut …. Er også usikker på prosessen for å finne bosted for meg og ungene og det gjør meg enda mer usikker og redd …. 

hva ville dere gjort ?? 

Anonymkode: 2bb08...69c

• Hjerte 9
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trenger du virkelig hjelp til dette?

Anonymkode: 40393...472

• Liker 20
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde helt ærlig ikke orka å være sammen med en sånn type. 

Han her lever singellivets glade dager. Med damer og festing til morgenen flere ganger i måneden. Jeg hadde dessverre brukt mye tid på å bekymre meg for hva han drev med og om alt var bra, hvis det hadde vært min mann.

Han legger alt ansvaret på deg ved at han er ute så lenge og fyllesyk, og da er det plutselig ikke bare ut en tur med en kompis lenger. Det at han i tillegg kjefter på deg de gangene du ringer ham viser hvor lite han bryr seg.

Mannen min og jeg møter også venner og tar oss en fest i blant, men familien kommer først og vi gir oss på kvelden/ tidlig natta.

Om det er noen som er kontrollerende (og manipulerende) så er det ham. Han krever å få gå ut 2-3 ganger i måneden (!!), og du skal sitte pent hjemme å vente og ikke stille noen spørsmål. Han hadde garantert ikke tillat deg å dra ut så ofte og lenge.

Han respekterer deg ikke, og setter ikke deg og familielivet først. Jeg skjønner faktisk ikke hvordan du har holdt ut så lenge.

Jeg er sikker på at familie og venner hjelper deg med å flytte. Men det er du som må ønske og være klar for det.

Anonymkode: 628b3...8dc

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Trenger du virkelig hjelp til dette?

Anonymkode: 40393...472

Ja?

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Hvorfor har du fått to barn med denne "mannen"??

Jeg har levd med en alkoholiker/periodedranker, jeg valgte heldigvis å sterilisere meg for å ikke få unger med ham.

Gå fra ham, du klarer deg helt fint uten en slik hemsko i livet ditt.

• Liker 12
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør det om han tar seg en fest med kompiser? Du klarer deg fint alene med barna den han ikke er tilstede… 

Anonymkode: 68a6d...60c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva gjør det om han tar seg en fest med kompiser? Du klarer deg fint alene med barna den tiden han ikke er tilstede… 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg og samboer har vært sammen i 10 år nå. Vi har et barn på 2,5 år og en baby på 9 mnd . Vi har gjentatte ganger gjennom forholdet hatt et «problem» som stadig dukker opp. Min samboer er glad i å feste å slå seg løs med sin kompis 2-3 ganger i måneden . Og med feste mener jeg da at han er ute til 7-8 om morningen og jeg får som regel aldri tak i han på natten . Hvis jeg får tak i han så får jeg bare kjeft for at jeg prøver å «kontrollere» han . Resulterer ofte i krangler og at jeg må gjøre alt med barna dagen derpå fordi han er hangover. 

på disse festene er det som regel hans kompis og en gjeng med andre unge damer da hans bestekompis er singel og veldig glad i å feste . Til hans forsvar så mener han at han må få lov til å kunne feste en gang i blant så han kan få avkobling helt fra familielivet . Men jeg synes det ikke er greit at han er vekke til langt ut på morningen og ikke svarer på tlf . Blir aldri enige . Han gjorde det mot meg mens jeg var gravid med begge barna også. Vi hadde stor krangel om dette forrige helg og nå gjorde han det igjen igår ……. Jeg går inn og ut av tanken om å gå fra han men tenker mest på barna som igjen gjør at jeg tenker jeg må bare holde ut …. Er også usikker på prosessen for å finne bosted for meg og ungene og det gjør meg enda mer usikker og redd …. 

hva ville dere gjort ?? 

Det høres litt spesielt ut ja.

Er det grunn til å være bekymret for at han er utro?

Du sier at han skyver alt over på deg dagen derpå, men kompenserer han ved å ta mer ansvar enn deg de påfølgende dagene?

Anonymkode: 73214...472

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2-3ganger pr mnd, rekende hjem først på morgenen, får ikke tak i han de kveldene.. Det er slikt man slutter med når man nærmer seg 30, og er ihvertfall noe man slutter med når man får barn.

Han leker singel og barnløs, så sørg for at det blir realiteten. 

Anonymkode: ad52b...569

• Liker 15
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Et problem her er at du er dårlig på å sette grenser. 

Et annet stort problem er at han har ikke lært hva det er å være mann. Dvs være voksen og ta ansvar. 

Det er lett å se hva denne kombinasjonen vil drive fram av problmer i fortsettelsen. 

Så lenge du ikke klarer å sette grenser så vil du få et kjipt liv. Det er forøvrig umulig for deg å endre ham. Det må han ville selv. Han burde fått en overhøvling av en voksenperson han ser opp til. 

Jeg synes, som far selv, det er trist med sånne gutter som ikke skjønner hva slags gave de har fått og går all-inn for å være en ressurs for familien sin.  Å feste på den måten burde man ha vokst fra seg. Han er sikkert en bortskjemt og usikker guttevalp som ikke tør å ta standpunkt overfor kompisene sine og si han har blitt voksen og har andre prioriteringer. 

En mulighet er å pakke og ta med ungene og flytte til foreldrene sine. La han sitte der. Kutt kontakt i minst en måned. Beskjeden bør være klar: når han frivillig har tatt en prat med en parterapeut om prioriteringene sine og viser reell vilje til å endre seg, så kan du vurdere å komme hjem. 

Vær mentalt innstilt på å aldri fortsette forholdet. Det er trolig uansett det beste utfallet for deg. Men det gjør deg også tryggere i diskusjonen med ham. 

Anonymkode: 924e6...842

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet

Kan et kompromiss være at du også får 2-3 dager i måneden ute av huset med no contact, der du også dagen etter slipper huslige sysler? 

Det kan kanskje fungere som en øyeåpner for ham, som endrer situasjonen på sikt. 

Anonymkode: 122ea...20c

• Liker 5
  • Nyttig 15
Skrevet

Dette er fullstendig ugreit i min verden.

Har han alltid vært sånn?

Ja, jeg hadde gått. Helt klart. Umodne menn er særdeles lite attraktive generelt.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Han her vil ha i pose og sekk. Familieliv og singelliv, noe som er vanskelig å kombinere. Han må velge hvilket liv han vil ha. Vill festing 2-3 ganger i mnd er altfor mye når en har barn. Er han aldri sammen med ungene i helgene da?

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne familiefaren er altså ute på fyllefest i helgene oftere enn han er hjemme i helgene?

Det er selvsagt totalt uakseptabelt.

Men jeg forstår ikke hvorfor du fikk to barn med ham. Du burde stoppet etter førstemann siden han holdt på sånn da du var gravid.

Jeg ble selv uplanlagt gravid med en som viste seg å være sånn. Vi bodde ikke sammen på det tidspunktet, men flyttet (dessverre) sammen etter et par måneder. Han var ute hele natten med avskrudd mobil. Kom sjanglende hjem utpå morrakvisten og sov hele dagen. Noen ganger kom han hjem fyllesyk neste ettermiddag (jeg hadde prøvd å ringe ørten ganger), mumlet bare et uforståelig svar da jeg spurte hvor han hadde vært så lenge. Null støtte for meg i svangerskapet og barselperioden. Naturligvis tok jeg lærdom fra dette! HELT UAKTUELT å få flere unger med ham. Eller med noen i det hele tatt. Barnet vårt er 10 år nå og jeg føler meg fremdeles traumatisert.

Anonymkode: 1b900...43b

• Liker 8
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

2-3ganger pr mnd, rekende hjem først på morgenen, får ikke tak i han de kveldene.. Det er slikt man slutter med når man nærmer seg 30, og er ihvertfall noe man slutter med når man får barn.

Han leker singel og barnløs, så sørg for at det blir realiteten. 

Anonymkode: ad52b...569

Jeg sluttet med det da jeg rundet 20. De fleste av kompisene mine også. Men enig at man som minimum slutter med sånt når man vet man skal bli far. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Huldra-78 skrev (55 minutter siden):

Hvorfor har du fått to barn med denne "mannen"??

Jeg har levd med en alkoholiker/periodedranker, jeg valgte heldigvis å sterilisere meg for å ikke få unger med ham.

Gå fra ham, du klarer deg helt fint uten en slik hemsko i livet ditt.

Sterilisering hørtes ut som en adekvat løsning på en annens alkoholproblem. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kan et kompromiss være at du også får 2-3 dager i måneden ute av huset med no contact, der du også dagen etter slipper huslige sysler? 

Det kan kanskje fungere som en øyeåpner for ham, som endrer situasjonen på sikt. 

Hva mener du? 

At han skal få gå på fylla 3 av 4 helger og TS 1 av 4 helger? 

For det første, litt av en urettferdig balanse. 

For det andre. For noen foreldre å vokse opp med... 

Jeg tror TS er bedre enn dette. 

Men jeg er enig i en mer moderert versjon. Hvis begge pleier og tar like mye ansvar for familien sin mesteparten av tiden, så kan det være sunt å ha litt alenetid i kontrollerte mengder innimellom. 

Men da for å gå på ski, spille golf, dra på fotballkamp i England eller slikt. Ikke å gå på flatfylla med ungjenter. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Når ser han ungene han da? To timer hver ettermiddag?

Hvis han i tillegg også ikke tar sin del av husarbeid har du neppe så mye igjen fra livet med denne karen.

Jeg er godt voksen og bor ikke sammen med kjæresten min og vi har ikke felles barn. Jeg satte helt i starten av forholdet foten ned på at han skulle på gutteturer med single kompiser. Skal det festes eller noe sosialt der det er andre damer til stede så skal vi gjøre det sammen som par. 

Dere har små barn sammen og han har virkelig ikke skjønt hvordan familieliv fungerer. Vil du beholde ham i en nyere utgave må dere få profesjonell hjelp til å nå inn i den fjortishjernen hans 🤔

Anonymkode: 91c38...cda

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, hva folk klarer å akseptere 🫣 hadde akseptert opptil 2 fester i måneden, men forventet at han kommer hjem på natta og er klar for familien morningen etter.

Anonymkode: a98c0...ea7

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva mener du? 

At han skal få gå på fylla 3 av 4 helger og TS 1 av 4 helger? 

For det første, litt av en urettferdig balanse. 

For det andre. For noen foreldre å vokse opp med... 

Jeg tror TS er bedre enn dette. 

Men jeg er enig i en mer moderert versjon. Hvis begge pleier og tar like mye ansvar for familien sin mesteparten av tiden, så kan det være sunt å ha litt alenetid i kontrollerte mengder innimellom. 

Men da for å gå på ski, spille golf, dra på fotballkamp i England eller slikt. Ikke å gå på flatfylla med ungjenter. 

Jeg mener akkurat det som står der. skrev ingenting om fylla eller helg. om ts er på hotell, hos venninne, hos foreldrene sine en kveld. og at hun dagen etter ikke har ansvar for barn og hus. 

Jeg sier ikke at dette er optimalt. men for menn som mangler empati kan faktisk en slik speiling få dem til å skjønne hvor inngripende oppførselen deres er i partnerens liv. det kommer jo ikke til å vare lenge, for han kommer jo til å reagere på hvor totalt urimelig det er. han lytter jo åpenbart ikke når hun forteller, eller nekter å forstå omfanget, så da må han erfare. det er forsøket verdt tenker jeg, når alternativet åpenbart er brudd. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...