AnonymBruker Skrevet 1. juni #1 Skrevet 1. juni Jeg skal søke ett forbrukslån på 20 000 kr. Fikk tilbud fra flere banker. Velger jeg de den med lavest rente? Nedbetalingsplan på 3 år. Den med litt høyere rente er litt mindre avdrag i måneden. Er ikke det litt rart? Anonymkode: 1c1f2...7b7
AnonymBruker Skrevet 1. juni #2 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg skal søke ett forbrukslån på 20 000 kr. Fikk tilbud fra flere banker. Velger jeg de den med lavest rente? Nedbetalingsplan på 3 år. Den med litt høyere rente er litt mindre avdrag i måneden. Er ikke det litt rart? Anonymkode: 1c1f2...7b7 Kan den med lavest rente ha et høyere månedsgebyr enn den med høyest rente? Ofte er kun nominell rente opplyst og man må lete etter effektiv rente. Månedsgebyr inngår i effektiv rente. Anonymkode: 6d1ad...606
AnonymBruker Skrevet 1. juni #3 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Kan den med lavest rente ha et høyere månedsgebyr enn den med høyest rente? Ofte er kun nominell rente opplyst og man må lete etter effektiv rente. Månedsgebyr inngår i effektiv rente. Anonymkode: 6d1ad...606 Ja den med lavest rente har høyere månedsgebyr Anonymkode: 1c1f2...7b7
AnonymBruker Skrevet 1. juni #4 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja den med lavest rente har høyere månedsgebyr Anonymkode: 1c1f2...7b7 Du må sjekke effektiv rente, ikke nominell. Anonymkode: 78657...61b 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #5 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må sjekke effektiv rente, ikke nominell. Anonymkode: 78657...61b Og velge den med lavest effektiv rente? Anonymkode: 1c1f2...7b7 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #6 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Og velge den med lavest effektiv rente? Anonymkode: 1c1f2...7b7 Ja, det er jo lurt, om du ikke har andre kriterier som er viktig for deg. Anonymkode: 78657...61b
AnonymBruker Skrevet 1. juni #7 Skrevet 1. juni Lavest effektive rente ja. Også betale ned så mye som overhodet mulig i avdrag hver måned. Jo lenger du har lånet, jo flere kroner må du betale i renter totalt. Det lønner seg for utlåner at du har lånet lenge, så det er ikke for å være snill at noen tilbyr lavere månedlige avdrag. Anonymkode: 8d8cc...662
AnonymBruker Skrevet 1. juni #8 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lavest effektive rente ja. Også betale ned så mye som overhodet mulig i avdrag hver måned. Jo lenger du har lånet, jo flere kroner må du betale i renter totalt. Det lønner seg for utlåner at du har lånet lenge, så det er ikke for å være snill at noen tilbyr lavere månedlige avdrag. Anonymkode: 8d8cc...662 Skal betale mer på lånet de månedene jeg jobber ekstra og får mer i lønn Anonymkode: 1c1f2...7b7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå