Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har erfaring med å flytte. Hva pakkes ned i esker og hva pakkes ned i sekker? 

Anonymkode: 05bcc...920

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flyttet endel og her er min erfaring / mine tips:

• Klær, sengetøy, ulltepper etc. i sekker
  • Dyner og puter i slike poser som man suger lufta ut av. Tar mindre plass
  • Resten i esker: Og da pakker jeg rom for rom og merker eskene. Alt fra kjøkken i egne esker - merkes "kjøkken". Bøker i esker merkes "bøker". Pynteting i egne esker og merker dem. Alt på badet i egne esker - merkes "bad". Det gjør det SÅ mye enklere når man skal sortere eskene og pakke ut

Anonymkode: ea1df...9cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har flyttet endel og her er min erfaring / mine tips:

• Klær, sengetøy, ulltepper etc. i sekker
  • Dyner og puter i slike poser som man suger lufta ut av. Tar mindre plass
  • Resten i esker: Og da pakker jeg rom for rom og merker eskene. Alt fra kjøkken i egne esker - merkes "kjøkken". Bøker i esker merkes "bøker". Pynteting i egne esker og merker dem. Alt på badet i egne esker - merkes "bad". Det gjør det SÅ mye enklere når man skal sortere eskene og pakke ut

Takk 😉. Vi skal flytte etter å ha bodd her i 20 år. Så vi har mye. Men skal gi bort mye ting også 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk 😉. Vi skal flytte etter å ha bodd her i 20 år. Så vi har mye. Men skal gi bort mye ting også 

Da er mitt beste råd: Begynn så tidlig som mulig. Man tror man har så forbanna god og lang tid. Og så suser dagene og plutselig er det flyttedag, og mye som enda ikke er pakket ned. 

Begynn allerede nå. Pakk ned det dere ikke bruker i hverdagen, men som dere likevel vil ha med. Rydd og sorter det som skal kastes og gis bort. Lev i en unntakstilstand med esker og pakking. Så slipper dere på flyttedagen og stå der med ting og tang som ikke er pakket klart, og så blir det hast, stress og mas.

Sist jeg flytta var jeg sjukt flink. Så når flyttebilen kom var det bare å stable inn i bilen og alt var tømt på noen timer. Jeg vaske ut og kjørte avgårde til nytt hus. Da hadde jeg vært flink og begynte å pakke ned 2 måneder før flytting. Og jeg hadde ikke bodd der i 20 år, så jeg hadde ikke så mye som skulle kastes.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Da er mitt beste råd: Begynn så tidlig som mulig. Man tror man har så forbanna god og lang tid. Og så suser dagene og plutselig er det flyttedag, og mye som enda ikke er pakket ned. 

Begynn allerede nå. Pakk ned det dere ikke bruker i hverdagen, men som dere likevel vil ha med. Rydd og sorter det som skal kastes og gis bort. Lev i en unntakstilstand med esker og pakking. Så slipper dere på flyttedagen og stå der med ting og tang som ikke er pakket klart, og så blir det hast, stress og mas.

Sist jeg flytta var jeg sjukt flink. Så når flyttebilen kom var det bare å stable inn i bilen og alt var tømt på noen timer. Jeg vaske ut og kjørte avgårde til nytt hus. Da hadde jeg vært flink og begynte å pakke ned 2 måneder før flytting. Og jeg hadde ikke bodd der i 20 år, så jeg hadde ikke så mye som skulle kastes.

Hva koster ett flyttebyrå? 

Jeg tenker at vi flytter alle esker og sånn selv, men trenger hjelp til møblene. 

Skrevet

Og ikke pakk i for store esker, da blir det fort tungt og uhåndterlig. Jo likere str på eskene, dess bedre. 
som tidligere sagt… pakk ned så mye som mulig på forhånd, penserviset, fat og vaser etc. Utrolig hvor mye en faktisk har når en går gjennom, og også hvor lite man bruker i hverdagen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva pakkes ned i esker og hva pakkes ned i sekker? 

Myke ting i sekker, harde i esker. 

Men husk at også myke ting kan brukes til å beskytte glass og ting som kan knuses. 

Anonymkode: 98884...649

AnonymBruker
Skrevet
enkefru skrev (1 time siden):

Og ikke pakk i for store esker, da blir det fort tungt og uhåndterlig. Jo likere str på eskene, dess bedre. 

Helt enig!

Etter flere flyttinger med store flyttekasser ble siste flytting gjennomført med så små kasser som mulig. Det hele ble lett som bare det! Antallet kasser var enormt men så enkelt.

Kun store kasser til store ting som ikke får plass i små.

Anonymkode: dc516...1b5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte nylig 7800 inkl moms for flytting. Da nedskalerte jeg til ca. 60 kvm.

Mitt beste tips om du først skal ha flyttebyrå, la dem ta alle esker og skit også. Prisen blir ikke så ulik, og du slipper å slite deg ut. Du betaler for bil + timer, og de tar fort en 15-20 esker i tillegg til møbler.

Og støtter dem over her. Begynn tidlig, pakk smart. De siste eskene inneholdt mye som jeg nok egentlig kunne ha kasta. Jeg fordelte bøker utover mange esker. Esker med kun bøker er tungt!

Anonymkode: 87a1e...d9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...