Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

min sønn er 1 år og 3 mnd og har aldri sovet noe spesielt godt om natten. Dette har resultert i lite søvn og dårlig (i alle fall psykisk) hos meg å jeg begynner for alvor å ønske meg bedre netter🤨Barnefar jobber på havet så jeg må ta mye av støyten alene.

Har trappet ned på nattasmming siste 3 uker. Startet med at far tok 3 netter, så har jeg tatt nettene i 2 uker når far e på jobb. Han våkner alltid kl 22/23 å da får han pupp. Planen var å ikke amme mellom kl 24-05 å dette gikk fint etter en uke med kun små protester før han sovnet. Etter 3 uker er det vill protestering igjen hele natta å siden jeg er alene (ekstrajobb og kurs i annen by på far) kjenner jeg at det er vanskelig å ikke skal tilby han pupp igjen, men da ødelegger jeg jo alt. Det skal sies at vi samsover pga legging i egen seng (som vi prøvde for 3 mnd siden) resulterte i oppvåkning der vi ikke fikk han til å sove igjen. 

Noen som lignende erfaringer og har funnet noe som funket? Er klar for å prøve ALT😅 

Har noen opplevd at det har gått over av seg selv og evt når? 

På forhånd takk for svar- hilsen veeldig sliten mamma❤️

Anonymkode: f9370...715

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville prøvd å legge i egen seng igjen (3 mnd er lenge siden i et så kort liv, så det er verdt å prøve på nytt). Ser heller ikke noen grunn til å amme på den første oppvåkningen, det bør gå greit å klare seg hele natta uten mat nå. Men det viktigste er vel kanskje at du bestemmer deg for en eller annen metode/strategi du skal følge ved oppvåkningen. F.eks. aldri ta ham opp av senga, bare trøste med stemmen og holde ham i hånda.

Anonymkode: 82284...e86

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville slutta å amme helt. 

Anonymkode: 759ce...722

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Få han over i egen seng på eget rom! Klart et lite barn ikke skjønner hvorfor han ikke får forsyne seg av matfatet når han har det rett i ansiktet. 

Det handler dessverre om å stå i det. Skjønner at det er ufattelig tungt når du er så mye alene, men lover deg 100% det er verdt det når dere kommer i mål!

Så lenge han ikke får tilbud om amming over en viss periode vil han etter hvert forstå at det ikke lenger er en mulighet og sannsynligvis sove mer sammenhengende gjennom natten. 

Vi har alltid kaldt vann stående inne på rommet til mini og det er det eneste han får tilbud om dersom han våkner på natt.

Anonymkode: e91d0...675

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert ikke det du vil høre, men mim våkner like mye etter ammeslutt som før. Så ingen garanti for at det hjelper🙈 Sånn ellers skjønner jeg ikke de som mener det er viktig å få barnet på eget rom - det tar jo mye lengre tid å roe et barn om man må opp av egen seng, inn på et annet rom og så tilbake i egen seng. Skjønner det hvis man har et sovebarn, men ikke ellers. 

Her har det hjulpet å trøtte ham skikkelig ut. Mye bevegelse, men også herjing og snurring/salto ned fra meg for å mette balansesansen. Gynging i hengekøye. Trøtte ut leddsans med lett press på alle ledd (den en dansk barnefysioterapeut på Instagram som har god forklaring). 

Lykke til! Det ordner seg😊

Anonymkode: 126b6...83d

AnonymBruker
Skrevet

Min sluttet å vokne etter ammeslutt😊Samsover fortsatt da.

Anonymkode: c9b0b...8f2

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan sover han på dagen? 

Anonymkode: e09ad...35a

AnonymBruker
Skrevet

Gir du vann på natt isteden da? Kan jo hende han er fryktelig tørst? Ikke godt å sove da. 

Anonymkode: 186ed...3dc

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...