Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 14.50):

Hvorfor måtte du hjelpe til så mye at ditt eget liv ble trasig?

Anonymkode: fff05...216

Hva slags spørsmål er det? Skal man ikke hjelpe sine nærmeste når de har demens, er suicidale eller har kreft? Problemet var at vi var for få personer i mellomgenerasjonen.

Anonymkode: 2b496...9e3

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Livet etter 40 er så mye bedre enn livet før!! Jeg elsker den roen og selvsikkerhet som kom med alderen. Jeg er som jeg er og dem som ikke liker det kan ta seg en bolle. Nå, som snart 46-åring: I don't care! Går uten sminke 80% av tiden. Kjører komfort over stil 100%. Alle høye hæler er for lengst kastet. Jeg har fortsatt barneskolebarn, men er også farmor til en liten tass på 2 måneder. Jeg har tid til å drive med min hobby som gir meg MASSE glede og overskudd. Økonomien er god, ekteskapet er solid, har noen få veldig nære venner og ellers en stor omgangskrets som følge av hobbyen jeg driver med. 

At håret har blitt grått syns jeg er skikkelig fint. Jeg sluttet å farge bort de grå for 3 år siden og føler meg fresh med langt, grått hår. Rundt ansiktet er det mer hvitt enn grått, og det liker jeg. Spesielt når jeg får litt sommerbrun farge. Bruker minimalt med sminke. Syns mye sminke gjør at man ser eldre ut. 

Jaja, så er jeg tjukkest på midten og puppene er lange og flate etter 7 års amming sammenlagt. Det er greit. Fordelen med flate pupper er at man ikke ser så topptung ut. Noen kilo ned er riktignok planen, men jeg er både aktiv og relativt sprek, så det får bare ta litt tid. 

Jeg føler meg fin som jeg er og er glad i livet mitt. 

Endret av HMK
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 10.05):

Da leser du med negative briller på. Jeg fikk mann og barn etter 40, og ser frem mot minst 30 år med dem. Fra 20-40 var det mye realisering gjennom jobb, mye fest, utseendefokus, reiser, egentid og innkjøp av luksus. Ble lei. Nå er det et annet liv, som jeg trives bedre i. Helt annet fokus. 

Anonymkode: ce3a6...e70

Sent med barn etter 40.

Anonymkode: 3d1e6...7e6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte ikke så mye over det. Barna var 7 og 4 år følte jeg var på en fin plass i livet. 

Anonymkode: 310f0...eb1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å bli 40 var fantastisk. Ungene er store og fikk da tid og overskudd til å studere. Tok en bachelor, noe som åpnet for ny jobb og skal nå i gang med videreutdanning i en alder av 45. Er absolutt attraktiv på arbeidsmarkedet enda og har den fordelen av å være såpass voksen at jeg ikke bryr meg like mye om hva andre mener lenger. Merker og at yngre kolleger støtter seg mye på erfaringen jeg har. 

Anonymkode: 96d5e...c16

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var litt trist siden jeg absolutt ikke føler meg middelaldrende, og gjerne skulle vært evig 26-åring. Men på den annen side så døde moren min i 40-årene, så det å bli eldre er jo faktisk noe å glede seg over. Det er et privilegium. 

Anonymkode: fdb27...a0e

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var flott å bli 40. Fikk alvorlig sykdom i 30-årene, føler meg glad over å være i livet for hvert år som går. I 20-årene trodde jeg det ville bli krise å nå 30, turte ikke tenke på 40. Vondt å få sykdom, men har vunnet et nytt perspektiv på det som teller i livet mitt.

Anonymkode: b35f7...f3c

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 9.33):

Er snart 40, og har det ikke så greit med det. Singel og feit.  Hvordan klarte dere denne " knekken"?

Anonymkode: 77a4f...49a

Jeg elsket å bli 40. Jeg hadde opplevd og gjenreist meg etter den første store smellen i livet, og følte meg sterk, levende og uovervinnelig. 
I tillegg var jeg mer fysisk fit enn noensinne før. 
Jeg bare ropte «Bring it on!» inn i stormen og gønna på.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg nektet å forholde meg til det, og tok en dag av gangen. 
Levde livet mitt som før. 

Plutselig var jeg så mye over 40 at 40 ikke lenger føltes som et problem. 

Anonymkode: 47e5c...521

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg bikket 40 var slikt alenemor og møtte drømmemannen. Etter det har alt bare blitt bedre♥️

Jeg trener daglig og er slank og veltrent. Spiser sunn og god mat.

Jeg har møtt mye motgang fra fødsel.

Men jeg har alltid tenkt at om dører må lukkes kan jeg alltids åpne nye.

Jeg velger å lære av både gode, men spesielt dårlige erfaringer, enn å velte meg selv i selvmedlidenhet for alt som ikke gikk som jeg hadde håpet.

Livet blir til det du bestemmer deg for.

Anonymkode: 0cc67...77e

AnonymBruker
Skrevet

Helt strålende. Det eneste som var litt synd var at jeg ikke fikk feiret pga covid.

Men siden jeg synes alt er på stell og livet er "i rute", ser jeg ikke noe problem med å fylle 40. 

Alternativet er mye dårligere.

Anonymkode: c7456...493

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 9.37):

Hbordsn? Føler at flere dører lukkes jo eldre man blir

Anonymkode: 77a4f...49a

Jeg fikk barn, flytta og skifta jobb etter jeg hadde fylt 40. Har flere gode venninner som jeg traff etter 40, ny karriere, nye aktiviteter jeg holder på med. Ingen mann, da, men livet er supert likevel :)

Anonymkode: 30e24...568

Skrevet

Jeg omfavnet min alder og ble klokere og visere, så jeg elsker det. Feit kan jo alle være, feilærnernt da sikkert.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...