Gå til innhold

Bruker alle sykkelbukse nå under skjørt/eller kjolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det ser veldig dumt ut.

Anonymkode: 9bab0...814

Hvorfor ser det dumt ut? Det er jo ingen som ser det.

Anonymkode: 17e11...f75

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ei sykkelbukse har pute i skrittet og som oftest seler så den er uegnet til annet enn sykling, tenker jeg, men at tjukke damer bruker kort lycratights under kjole, har jeg hørt om.

Anonymkode: 26f0c...1c7

Litt ung du?

Anonymkode: a71f2...48e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man ser jo polstringen som er i sykkelbukser. Og når det ikke er opplagt at man har på sykkelbukse under skjørtet så ser det ut som om man går med bleie. 

Anonymkode: 4f027...877

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man ser jo polstringen som er i sykkelbukser. Og når det ikke er opplagt at man har på sykkelbukse under skjørtet så ser det ut som om man går med bleie. 

Man bruker jo ikke sykkelshortser som sykklister bruker. Man bruker tynne i bomull. I flere nettbutikker kaller de det for sykkelshorts.

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vel, jeg har sett når noen brukte det. Om det ikke vises så er det sikkert greit.

• Liker 1
Skrevet

Haha, jeg er visst litt trøtt, for jeg tenkte "hæ, jeg sykler jo ikke med skjørt?!".

Men altså, nei. Bruker ikke shorts av noe slag under skjørt. Har ikke problemer med lår som gnisser. Og har passert 40, så går forsåvidt ikke lenger med svært korte skjørt heller, derfor ingen fare for å blottlegge trusa. På varme sommerdager er midi/lange sommerkjoler luftig nok for min del, samt at familien og jeg elsker å bade og nærmest "bor på" stranda. Så får kjølt meg ned slik.

Anonymkode: d757e...be6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Skal begynne å bruke det pga problemstillinger som allerede har blitt nevnt her. Mange av de sommerkjolene mine jeg bruker mest er gjennomsiktige i solskinn selv med innebygget underkjole, og nedentil er jeg sånn bygd at man fort kan se konturene av underliv selv om jeg har på truse (store kjønnslepper, hater det). 

Ble spesielt oppmerksom på dette nå på 17.mai, hvor jeg så på andre hvor mye man faktisk ser når det er strålende solskinn og man går i fin kjole i lette stoffer. 

Har tidligere brukt et av de tynne korte sonmerskjørtene under kjoler, men føler at uansett hvor tynne og glatte de er så ser kjolen jeg har på meg rar ut rundt hofte og lårene med et ekstra lag med tøy.

Prøvd sykkelshorts, med det resultatet av at kjolen klistrer seg inntil og jeg må hele tiden gå å rette på kjolen. I fjor kjøpte jeg en glatt sykkelshorts, men der også suger kjolen seg inntil spesielt når jeg er i bevegelse og ser bare rart ut. 

Men ja, jeg liker å gå i korte sommerkjoler uten å føle meg ukomfortabel når det er vind eller når man må bøye seg osv. 

Noen som har tips om glatte sykkelshortser som faktisk samarbeider med kjoler? 😁

Anonymkode: d82fd...734

• Liker 3
Skrevet

Ja! Sånne myke i bomull - veldig behagelig - slipper svette, gnissende lår, å vise alt til omverdenen ved et uhell 😊👍

Anonymkode: 089a5...2bc

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vel, jeg har sett når noen brukte det. Om det ikke vises så er det sikkert greit.

Vel, i og med at du så dem så gjorde de vel jobben sin da.

Anonymkode: 81ac0...3cc

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Strømpik???

Anonymkode: 0dfce...e43

Bergensk for strømpebukse.

Anonymkode: 956d5...0fa

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg trener en del, inkludert mye sykling. Jeg har mange sykkelshorts, som ikke har polstring. Sykkelshorts kommer i flere varianter. 

Det er ikke polstringen som definerer om det er en sykkelshorts eller ikke. Sykkelshorts er tettsittende shorts som er lang nok til å ikke krølle seg øverst på låret og skape gnisninger mot setet, og som ikke har sømmer som gnager mot setet. Mange har også silikon innenfor kanten på låret for å sikre at de ikke sklir. 

Polstring er også i ulike tykkelser, og flere polstrede shortser for dame har tynn polstring, som ikke er tykkere enn ett bind. Så nei, man ser definitivt ikke ut som man går med bleie om man bruker sykkelshorts, med mindre man velger sykkelshorts med tykk polstring. 

Anonymkode: ee4a4...d70

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bruker alle sykkelbukse nå under skjørt/eller kjolen?

Anonymkode: 5d847...5d1

Ja jeg gjør det, sånne korte. går med string og har ikke behov for å vise baken til fremmede når.jeg bøyer meg eller vinden tar skjørtet/kjolen. Så flere igår uten, det blåste ,de knøt lissene eller var drita.. Det er ikke noe særlig, ville heller hatt en liten sykkelshorts under ja..

Anonymkode: 41ece...d08

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg bruker avklippet tynn strømpebukse. Er fordi lårene gnisser etter ei stund når det er veldig varmt. 

Anonymkode: 9f287...75d

• Liker 1
Skrevet

Det bruker jeg aldri. Enten ei lita truse eller ingenting. Ingen blir krenket av om de får et lite glimt av hva som er under kjolen uansett. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Haha. Artig. Det heter sykkelbukser. Betyr ikke at det er slik som syklister bruker. Var veldig inn med sykkelbukser når jeg var ung. 

Anonymkode: 9f287...75d

• Liker 4
Annonse
Skrevet

Nei, det har jeg aldri brukt. Det gnisser ikke mellom lårene, og jeg går ikke i veldig korte kjoler. Når det er varmt, er det siste jeg kunne tenke meg en varm og tett sykkelshorts under kjolen.

Men et flott hjelpemiddel for dem som er plaget med gnissing.

Anonymkode: 048c9...a2b

• Liker 4
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Liker vide A-linje skjørt og bor et sted hvor det blåser mye. Har ikke noe ønske om å vise dagens truse til hele nabolaget, så da blir det sånn😅

Anonymkode: 4c6b0...1f3

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg bruker boksertruse. Liker at det er luftig, synes sykkelshorts blir klamt. Men ser det er mye av det, spesielt ved korte skjørt. Jeg går ikke i så korte skjørt. Hvis jeg hadde skjørt som var så kort at det skled opp bak når jeg satte meg, så rumpa traff stolen, ville jeg hatt shorts også. 

Anonymkode: 08ab7...db7

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg bruker det , føles så altfor luftig ut med bare truse under 🙈

Anonymkode: be6de...dca

Trengs ikke litt utluftning av og til da?

Anonymkode: c6ca5...d53

Skrevet

Alltid gjort, det er så mye diggere å slippe å sitte rett på benker, blotte baken eller gnisse svette lår.

Anonymkode: 03876...186

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...