Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg er 25 og tenker ofte på venner jeg hadde på ungdomsskolen. Savner spesielt min daværende bestevenninne. Vi mistet nesten all kontakt på videregående. Dette var veldig vanskelig for meg ettersom jeg var så sinnsykt glad i ho. Nå, 10 år senere, tenker jeg fortsatt på ho og at jeg savner å være sammen. Har også mange andre venner jeg mistet kontakten med som jeg ønsker alt det beste. Jeg har ikke så mange venner i dag, noe som gjør det vondt å tenke på alle de jeg mistet kontakt med, siden jeg føler det feiler meg noe. (???) 

Er det noen som kan relatere? Eller følt samme følelser? Savne gamle venner men at det er veldig rart å kontakte dem nå?? Tenker fortsatt på mine tidligere bestevenninne. Savner ho virkelig for jeg var så sinnsykt glad i ho :(  

Anonymkode: 348e2...42a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å ta kontakt. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig å ha kontakt med gode venner fra tidligere, og det er vanlig å skli fra hverandre, og så gjenoppta kontakt. Kanskje du skal sende en melding og høre hvordan det går med venninnen din? Det høres ut som du er en person som knytter deg til folk, og det er jo en fin ting!

Anonymkode: 32cc8...31e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det vanligste er at vennskap er dynamiske - kommer og går gjennom modning, valg og livsfaser. De jeg kjente godt en gang er nå bekjente, eller helt ute av livet mitt. Men så har jo andre kommet til - de jeg har mer til felles med enn at vi gikk i samme klasse, de med samme interesser og utdannelse, felles venner med mannen, de med barn som går godt overens med våre. 

Selvfølgelig kan du gjenoppta kontakt, det er mange jeg har funnet tilbake til selv om det ikke var plass til dem en periode. Men jeg ville nok fokusert på hvor du er i livet nå, og vært åpen for nye vennskap med de du møter på de arenaene du nå beveger deg. 

Anonymkode: 3f27e...b61

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er vanlig å ha kontakt med gode venner fra tidligere, og det er vanlig å skli fra hverandre, og så gjenoppta kontakt. Kanskje du skal sende en melding og høre hvordan det går med venninnen din? Det høres ut som du er en person som knytter deg til folk, og det er jo en fin ting!

Anonymkode: 32cc8...31e

Ja, jeg knytter meg mye til folk men er veldig redd for avsining. Føler hele tiden jeg gjør noe feil og tar det veldig personlig om folk ikke vil være venn med meg. Jeg har faktisk en del fra ungdomsskolen som jeg var venn med på videregående også som jeg kan ta kontakt med (har flyttet tilbake til hjembyen), men etter noen år med studier hvor jeg sleit ganske med psyken, mistet jeg mye kontakt med dem.  Men du har nok helt rett, noen venner er der perioder, og forhåpentligvis så kan jeg få kontakt med noen av dem igjen. ❤️ i hvert fall nå som psyken er mye bedre😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det vanligste er at vennskap er dynamiske - kommer og går gjennom modning, valg og livsfaser. De jeg kjente godt en gang er nå bekjente, eller helt ute av livet mitt. Men så har jo andre kommet til - de jeg har mer til felles med enn at vi gikk i samme klasse, de med samme interesser og utdannelse, felles venner med mannen, de med barn som går godt overens med våre. 

Selvfølgelig kan du gjenoppta kontakt, det er mange jeg har funnet tilbake til selv om det ikke var plass til dem en periode. Men jeg ville nok fokusert på hvor du er i livet nå, og vært åpen for nye vennskap med de du møter på de arenaene du nå beveger deg. 

Anonymkode: 3f27e...b61

Ts

ja, det er mange gode poenger. Føler jeg er en rar fase i livet hvor jeg nettopp er ferdig med studier og flyttet tilbake til hjembyen.  Jeg har ikke barn enda men har samboer. Hadde en ganske turbulent studietilværelse og isolerte meg mye siden jeg sleit med fag og lå en del bakpå, så jeg har ikke så mange venner på studiestedet.

Jeg er veldig åpen for å være venn med alle og få gamle venner tilbake. Så jeg må nok fokusere på å etablere meg her- med både potensielle nye venner og gamle vennner man kan få kontakt med igjen 😊

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Savne gamle venner men at det er veldig rart å kontakte dem nå??

Folk har gått videre med livet sitt. Fått nye venner etc. Litt rart etter 10 år å gjenoppta kontakt om det ikke er naturlig. (Og spesielt om det er annet kjønn) Har lagt merke til at det er en del raringer her inne som spør om det er greit å gjenoppta kontakt med tidligere venner(og kontakter som ikke engang er venner) etter lang tid. Det er bare rart

Det folk må skjønne er at folk har gått videre, etablert seg med samboer/gift, fått familie etc.
Jeg er en person som ser fremover, aldri bakover. Treffer man på noen gamle kjente slår man av en prat, men man gjenoppretter ikke kontakt som man hadde i ungdomstiden. De jeg har kontakt med fra gamledager er jo folk jeg har hatt relasjon til hele tiden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
test1e skrev (6 minutter siden):

Folk har gått videre med livet sitt. Fått nye venner etc. Litt rart etter 10 år å gjenoppta kontakt om det ikke er naturlig. (Og spesielt om det er annet kjønn) Har lagt merke til at det er en del raringer her inne som spør om det er greit å gjenoppta kontakt med tidligere venner(og kontakter som ikke engang er venner) etter lang tid. Det er bare rart

Det folk må skjønne er at folk har gått videre, etablert seg med samboer/gift, fått familie etc.
Jeg er en person som ser fremover, aldri bakover. Treffer man på noen gamle kjente slår man av en prat, men man gjenoppretter ikke kontakt som man hadde i ungdomstiden. De jeg har kontakt med fra gamledager er jo folk jeg har hatt relasjon til hele tiden. 

Ts
Ja, jo nettopp derfor jeg spør siden det er litt rart. Vil si jeg er relativt normal. Men dette er snakk om ei venninne som jeg vokste opp med(samme kjønn). Har møttes sporadisk men vi er ikke mer enn bekjente nå. Jeg bare savner henne veldig og det har jeg gjort siden videregående, men det er jo merkelig å ta kontakt og ville bli gode venner nå. 

Har ei anna venninne som tok kontakt med meg i juleferien( venner siden sjette klasse og utover videregående). Jeg så det kun som positivt. Så det kan være rart, men jeg tror også det kan være fint man tidligere har betydd mye for hverandre. 

AnonymBruker
Skrevet
test1e skrev (58 minutter siden):

Ja jeg har sett de trådene og du er faktisk den eneste i tråden som ikke synes det er verdt et forsøk eller at det er en fin måte å forsøke å gjennoppta kontakt. Du er altså den eneste i hele tråden som er negativ og avvisende. OG du er den eneste som kaller folk desperat. Så da kan vi kanskje diskutere hvem som er raringen her? 

Anonymkode: a8e36...f3b

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Kan ikke huske å gjort det(Selv om jeg sikkert hadde tenkt at personen er desperat, ensom, rar etc.) 

Jeg snakker ut i fra hvordan jeg ville ha tenkt/reagert om noen som lyn fra klar himmel skulle ta kontakt etter lang tid. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok kontakt med noen venninner etter ca 10 år uten kontakt. Savnet de så. Det ble bare positivt. Har nå jevnlig kontakt og møtes noen ganger i året. Er veldig glad jeg turte.  Er nå ca 15 år siden jeg tok kontakt.

Go for it !!

Anonymkode: 39c63...107

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å sende melding, ikke hør på de negative. 

Anonymkode: da54e...b34

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
test1e skrev (19 timer siden):

Kan ikke huske å gjort det(Selv om jeg sikkert hadde tenkt at personen er desperat, ensom, rar etc.) 

Jeg snakker ut i fra hvordan jeg ville ha tenkt/reagert om noen som lyn fra klar himmel skulle ta kontakt etter lang tid. 

Du er nok ganske unik der.

Anonymkode: da54e...b34

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kontakter gamle venner som jeg har mistet daglig/ukentlig kontakt med  noe n ganger - når jeg tenker på dem, når de har bursdag, vil de komme på en kaffe? Så kommer de kanskje om det passer. Så kan det gå et år til neste gang. Er ikke desperat bare litt random 😅

Anonymkode: deb53...905

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

At du har flytta tilbake til heimbyen er jo ein gylden anledning til å både kontakte gamle vener og finne ut kva hobbyar/aktiviteter du likar å bruke tid på. 

Eg ville utelukkande bli positivt overraska om ei gammal venninne tok kontakt etter mange år ❤️  

Anonymkode: be970...3c0

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...