AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:49 #1 Skrevet lørdag kl 21:49 Hei hei, som jeg skriver i overskriften, prøver jeg at min kjæreste alltid svarer meg veldig unnvikende når jeg prøver å snakke om emosjonelle ting. Et eksempel i dag som jeg gjerne ønsker deres tanker om, er følgende: Vi har vært sammen i to år. Siste tiden har jeg merket at han er mindre «fysisk». På alle vis. Alt fra kyss, til berøringer, ligge inntil, klemmer, berøringer osv. Det er selvfølgelig vanskelig for meg da jeg savner alle disse tingene. Jeg er voksen og klar over at nyforelskelse forandrer seg. Jeg er derimot også voksen nok til å merke når det ikke lengre er som det skal. At noe «mangler/er feil». Vel, før pleide han omtrent alltid å ta en hånd på låret mitt når vi kjørte tur. Korte, som lange turer. Jeg har bitt meg merke i at dette har blitt helt borte. I håp om forandring, har jeg vært stille. I stedet for å klage på det, tenkte jeg i dag at jeg skulle prøve å ta hånden hans selv, holde den i mitt fang. Han virket overrasket eller ubekvem, og gjorde en liten greie ut av det i form av kroppsspråk. Nesten som: eeeh hva gjør du? jeg sa det til han: jeg bare tenkte det var hyggelig, jeg savner at vi holder hender når vi kjører bil og at du legger hånden inn på mitt lår og så videre. Så våget jeg meg til å spørre han: er det noen grunn til at dette har blitt litt borte? Hans svarte med å trekke på skuldrene. Han sa ingenting. Da valgte jeg å si: vil du ikke si noe? Da ble han irritert og sa at han ikke vet. Ingenting jeg måtte tenke på. Derfor han trakk på skuldrene på en måte. Jeg prøvde så å forklare han at det svaret ikke gir meg noe særlig. At det er klart han vet? Det er jo bare han som kan vite. Prøvde så forklare han at dette betyr noe for meg og at et ordentlig svar betyr noe. Da ble han enda mer irritert og sa at jeg ikke kan bestemme hvordan han skal svare og at dette er hans måte å svare på. «Om jeg sier at jeg ikke vet hvorfor, da vet jeg ikke hvorfor - jeg har ikke tenkt på det!» Det jeg nå lurer på er om det er jeg som pusher for mye her? Hadde dere akseptert et slikt svar? Vil påminne dere om at dette er en klassisk måte han svarer på om jeg stiller spørsmål av dette slaget. Jeg er litt sliten av at han alltid bare skal svare: det har jeg ikke tenkt på eller det vet jeg ikke. For meg er det en veldig enkel og simpel måte å slippe ansvar på, i tillegg til at jeg jo faktisk ikke får noe svar. Vanskellig. Anonymkode: d9629...843 4 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:57 #2 Skrevet lørdag kl 21:57 Virker som du har en liten verdensmester i gaslightning. "Hakke tenkt på det", liksom. Haha. For en løgner. Det der er bare å dumpe. Du har allerede kastet bort to år. Ikke vits å kaste tre år for å si det sånn. Du vet også nå at hvis han skulle prøvd å skjerpe seg litt, så vet du at det ikke er ekte og at det er påtatt, så det er egentlig fake. Han der er ikke noe å samle på. Jo før du konkluderer det, jo bedre. Det er egentlig nå du ser hans sanne ansikt, for det i begynnelsen var nok skuespill siden han vet sikkert at damer liker lett berøring her og der. Anonymkode: e0705...5a4 3 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:04 #3 Skrevet lørdag kl 22:04 Han sier også ofte: Nå tror jeg du overtenker litt? Anonymkode: d9629...843
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:11 #4 Skrevet lørdag kl 22:11 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han sier også ofte: Nå tror jeg du overtenker litt? Anonymkode: d9629...843 Han fortjener en upgrade til "The Gas Man" 😂 Uansett hva du spør om, så er det visst "din skyld" og du får aldri det ærlige svaret. Igjen, hvorfor gidder du? Hver eneste dag med han fra og med nå er enda en dag du aldri får tilbake igjen. Bare kvitt deg med han, det er ikke noe håp for fyren. Anonymkode: e0705...5a4 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:17 #5 Skrevet lørdag kl 22:17 Dette er overhode ikke sunt. Her har du en mannebaby som manipulerer og evner ikke å hverken se eller ta dine bekymringer på alvor. Dette er typisk manipulering for å få deg til å tvile på seg selv (som du gjør) og tenke at dette er din feil. Han evner ikke å ta ansvar for det han gjør. Løp før det spiser deg opp ❤️ Anonymkode: 9ae08...620 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 00:37 #6 Skrevet i går, 00:37 "the gaslighter". Finn deg en ekte mann heller! Anonymkode: 65493...0ae 1
AnonymBruker Skrevet i går, 04:42 #7 Skrevet i går, 04:42 Huff, så leit og irriterende! Nå synes jeg folk her på KG kaster om seg med både begreper og diagnoser uten hold. Det er riktig å kalle dette unnvikende, som du gjør TS, ikke gaslighting. Det du beskriver blir vanskelig å leve med i lengden, for man er nødt til å kunne snakke sammen i et langvarig forhold. Når han ikke engang kan snakke om noe såpass lett som du tar opp (berøring, hånd på låret), hvordan skal det da gå når noe virkelig gjelder. I dette tilfellet tror jeg forholdet ville blitt for kjedelig for min del, og tatt slutt. En del menn er slik, det er vel de som skriver «vil ikke ha drama» om seg selv, og er ute av stand til å møte andres følelser på en adekvat måte. Da er man dessverre litt ute av stand til å være i et forhold, tenker jeg. Det tar tid å oppdage dette helt, og også kjenne virkningen det har på følelsene og forholdet. Så ikke rart at det har gått to år. Og ut fra det su beskriver tror jeg nok følelsene dere i mellom har stagnert, så med mindre det er sterke grunner til å bli, hadde jeg vurdert brudd. Anonymkode: e3937...76d 2
Sykkelkopp Skrevet i går, 07:47 #8 Skrevet i går, 07:47 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Han fortjener en upgrade til "The Gas Man" 😂 Uansett hva du spør om, så er det visst "din skyld" og du får aldri det ærlige svaret. Igjen, hvorfor gidder du? Hver eneste dag med han fra og med nå er enda en dag du aldri får tilbake igjen. Bare kvitt deg med han, det er ikke noe håp for fyren. Anonymkode: e0705...5a4 Dere er helt syke i hodet. Mannen har sannsynligvis ikke tenkt på det. Og det er helt normalt at mannen ikke er like exited eller fokusert på å ta på låret en hel biltur 2 år inn i forholdet. 1 5
AnonymBruker Skrevet i går, 08:35 #9 Skrevet i går, 08:35 Tipper han ærlig talt ikke har tenkt på det eller har behov for å gjøre dette lenger. Menn er jo enkle sånn og har sikkert fokus på andre ting nå nå han har deg og jakten på andre kvinnfolk ikke lenger har prioritet. Ikke mas på ham. Om han vil si noe om det, gjør han det. Anonymkode: 9ef63...5ae 3
AnonymBruker Skrevet i går, 09:38 #10 Skrevet i går, 09:38 Been there.. Det blir bare verre. Jeg kastet bort fire år. Anonymkode: bc6fd...378 2
AnonymBruker Skrevet i går, 09:49 #11 Skrevet i går, 09:49 Ts her. Jeg tenker jo at å føle eller mene/tenke at «nei det har jeg faktisk ikke lagt merke til/tenkt på», er en helt ok og legitim følelse/tanke. Det jeg synes er rart er måten det besvares. Om min kjæreste hadde utrykket noe slikt, hadde jeg automatisk tenkt: Huff det er ikke bra at han savner, det skal jeg bli bedre på. Også hadde jeg svart han akkurat det, samt betrygget han med noe som: «Duuu, det må du ikke uroe deg for, jeg har bare vært litt slapp på det og skal tenke på det framover, jeg elsker jo å kose med/på deg❤️» Det er reaksjonen og responsen som bekymrer meg! Anonymkode: d9629...843 2
Cam03 Skrevet i går, 09:49 #12 Skrevet i går, 09:49 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Han virket overrasket eller ubekvem, og gjorde en liten greie ut av det i form av kroppsspråk. Nesten som: eeeh hva gjør du? Anonymkode: d9629...843 Kan han være på vei ut, men er for pysete til å ta praten? Og venter på at du skal gjøre det i steden? Uansett så sitter ikke du igjen med en god følelse, så da må du ta avgjørelsen på om du vil dra dette ut og håpe på en endring eller avslutte det. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:58 #13 Skrevet i går, 09:58 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts her. Jeg tenker jo at å føle eller mene/tenke at «nei det har jeg faktisk ikke lagt merke til/tenkt på», er en helt ok og legitim følelse/tanke. Det jeg synes er rart er måten det besvares. Om min kjæreste hadde utrykket noe slikt, hadde jeg automatisk tenkt: Huff det er ikke bra at han savner, det skal jeg bli bedre på. Også hadde jeg svart han akkurat det, samt betrygget han med noe som: «Duuu, det må du ikke uroe deg for, jeg har bare vært litt slapp på det og skal tenke på det framover, jeg elsker jo å kose med/på deg❤️» Det er reaksjonen og responsen som bekymrer meg! Anonymkode: d9629...843 Jeg er kvinne, og jeg tenker kanskje at dere rett og slett ikke er kompatible? Jeg snakker nok i veldig liten grad om følelser, og kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har tenkt på ting. Og når man ikke har tenkt på noe, så er det vanskelig på stående fot vanskelig å finne noe å si, og særlig om motparten presser på for å få et svar. Følelsesmessig har jeg veldig få store opp- eller nedturer, det er stabilt, og dermed er det ikke noe jeg tenker over eller snakker om ofte. Jeg hadde aldri i hele verden kommet på ditt forslag til svar her i den situasjonen du beskriver. Det ligger faktisk ikke for meg. Så tenker jeg det er et varselsflagg om han tidligere har kommet med slike svar og så endret seg, men det høres ikke sånn ut? Anonymkode: 81479...4d3
AnonymBruker Skrevet i går, 10:22 #14 Skrevet i går, 10:22 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg er kvinne, og jeg tenker kanskje at dere rett og slett ikke er kompatible? Jeg snakker nok i veldig liten grad om følelser, og kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har tenkt på ting. Og når man ikke har tenkt på noe, så er det vanskelig på stående fot vanskelig å finne noe å si, og særlig om motparten presser på for å få et svar. Følelsesmessig har jeg veldig få store opp- eller nedturer, det er stabilt, og dermed er det ikke noe jeg tenker over eller snakker om ofte. Jeg hadde aldri i hele verden kommet på ditt forslag til svar her i den situasjonen du beskriver. Det ligger faktisk ikke for meg. Så tenker jeg det er et varselsflagg om han tidligere har kommet med slike svar og så endret seg, men det høres ikke sånn ut? Anonymkode: 81479...4d3 Hei du, godt poeng. Han har aldri svart annerledes enn dette før. Så dette er muligens slik han er. Eneste forandringen her er at han er «mindre på» fysiske berøringer osv. Han forklarte også etterpå som jeg sa at når han sier at han ikke har tenkt over det eller vet, så er det- det han mener. Kom forresten også på at han sa: «Om det var sånn at jeg gjorde det fordi jeg hadde tenkt å gjøre det slutt eller noe slikt, så hadde jeg jo svart annerledes!» Anonymkode: d9629...843
Fighter83 Skrevet i går, 10:31 #15 Skrevet i går, 10:31 Ene eksen min klarte aldri å sette ord på følelsene sine ovenfor meg og hva med sex som var digg mm men jeg merket i det minste følelsene hans i handling og omsorgen hans i hva han gjorde og at det var for min del eller at jeg satte pris på det. Det var ingen tvil i at han ville være med meg og ville ikke miste meg. Men det å ikke klare å prate om følelser mm gjør at forholdet blir vanskeligere å leve i. Man kan rett og slett ikke lese tankene til hverandre. Man kan lese kroppsspråk men ikke alle er særlig gode på det og hva om den ene faktisk har behov for verbale bekreftelser? Tenker at her har du en kjæreste som ikke er så veldig interessert i deg lengre. Han har fått muligheten til å fortelle om det som er problemet men velger å si "ikke noe" noe du helt klart merker at ikke stemmer da ting er annerledes i relasjonen deres. Bedre at du tar ansvar og sier rett ut at dette forholdet er ikke liv laga for deg lengre, du fortjener bedre og du har behov for at man klarer å prate om dette. Du føler deg avvist og han bagatelliserer dine tanker og meninger om noe som er viktig for deg å få en avklaring om. Tenk deg 50 år med et slikt forhold?
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Skrevet 23 timer siden Jeg er mann, i kontakt med mine følelser, og har ikke peiling på hva jeg hadde svart på slike spørsmål. Og jeg hadde også blitt ukomfortabel om dama ville vi skulle utøve symbolske klisje-kjærlighetshandlinger, som å leie på tur i strandkanten, eller stå og holde rundt hverandre og se på solnedgangen. Anonymkode: c96f9...c6f 1
Ymse meninger Skrevet 23 timer siden #17 Skrevet 23 timer siden Mange som er slik veldig unnvikende og "vet ikke" er standardsvar har avoidant attachement style. Du kan jo lese litt om det og se om det ser kjent ut. 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #18 Skrevet 21 timer siden Ymse meninger skrev (2 timer siden): Mange som er slik veldig unnvikende og "vet ikke" er standardsvar har avoidant attachement style. Du kan jo lese litt om det og se om det ser kjent ut. Lest masse om det og er 100% sikker på at han er en fearful avoidant. Så ja du har rett der Anonymkode: d9629...843 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå