AnonymBruker Skrevet 1. juni #41 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (17 timer siden): Mezzoforte for sikkert 10-12 år siden. Fantastisk lyd, noe som er mangelvare. Prince var uten sidestykke den verste opplevelsen. Fryktelig høy og dermed elendig lyd, hørte ikke hvilke låter som ble spilt engang. Har konkludert med at musikk 19/20 ganger er best hjemme. Anonymkode: f8e7e...46c La meg gjette... Du så Prince i en eller annen idrettshall? Som f.eks. Drammenshallen, Oslo Spektrum, Fornebu Arena eller lignende? Da er man garantert dårlig lyd. Anonymkode: 83ee8...1c7 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #42 Skrevet 1. juni Blir skikkelig misunnelig på de som har sett "TOOL"! Har ikke vært på så mange konserter med store stjerner, men blir aldri å glemme Radiohead på roskilde i 1997. Anonymkode: ce911...d22 1 1
Me for life Skrevet 2. juni #43 Skrevet 2. juni Hvis man skal dra frem misunnelse-konserter så må jeg innrømmet at jeg dør av misunnelse hvis noen her var på Pearl Jam på Alaska i Oslo i 1992. Jeg oppdaget de like etter, så gikk glipp av denne. Pearl Jam på lille intime Alaska, en drøm av en setlist og med fantastiske Eddie Vedder klatrende rundt i kulissene 😍
AnonymBruker Skrevet 2. juni #44 Skrevet 2. juni Har vært på flere store festivaler i Europa hvert år siden tidlig 2000. De desidert beste konsertene har vært: Kaizers orchestra i 2006 Tool i 2006 Iron maiden i Bergen for en del år siden Steel panther De som har skuffet mest er bla. a guns n roses, coldplay og bob dylan Anonymkode: 7c442...500
AnonymBruker Skrevet 2. juni #45 Skrevet 2. juni Down på Rockefeller rundt 2008-2009. Anonymkode: 6c28c...b9c
AnonymBruker Skrevet 2. juni #46 Skrevet 2. juni Coldplay- Gøteborg 2023. Beste konserten jeg har vært på. Anonymkode: e6bb3...6d6
Angelheart2 Skrevet 2. juni #47 Skrevet 2. juni Den beste konsertopplevelsen var faktisk et oppvarmingsband.... Konserten med White Lion på Rockefeller i 1989, der Pink Cream 69 var support. Bandet fikk virkelig med seg salen og selv om "ingen" hadde hørt om dem før var det kveldens høydepunkt og påfølgende nedtur når hovedbandet kom på scenen. Kjøpte ei plate med PC69 etterpå, men studioversjonen av bandet var ikke noe å rope hurra for. Live, derimot, fy f.... for en kul konsert! Metallica i København i fjor var også en opplevelse.
AnonymBruker Skrevet 2. juni #48 Skrevet 2. juni tirben skrev (På 31.5.2025 den 23.36): Hva er den beste konserten du har vært på? Mine er Bruce Springsteen i Stockholm i 2024. Dire Straits i Drammenshallen tidlig 80 tall. Michael Jackson i Marbella i 1988. Har vært på. mange konserter opp I gjennom, noen supergode, andre middels, og noen kjedelige. Disse tre var uforglemmelige. Det var kanskje i -81? Jeg så Dire Straits der i -85 og det var helt fantastisk. Anonymkode: 1db51...a75 1
NatNat Skrevet 2. juni #49 Skrevet 2. juni for mange for å velge en,... jeg husker godt Bowie i 1983 fordi vi klarte å komme nesten rett foran scenen (3rd rad) Det var utenfor Paris, stor minnelse.. og Siouxsie and the banshees i 84,85.. så dem flere ganger..sammen med Cure som var mitt favoritt band i 80 årene.. har også mange gøye minnelser fra Quart Festival..
tirben Skrevet 2. juni Forfatter #50 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det var kanskje i -81? Jeg så Dire Straits der i -85 og det var helt fantastisk. Anonymkode: 1db51...a75 Nei, det var nok heller i 85. Da var vi sikkert på samme konsert, og den var magisk ja! 😄 1
tirben Skrevet 2. juni Forfatter #51 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 17.44): Rammstein på Ullevål. Episk. Men jeg har også vært på a-ha, å det var fantastisk på en helt annen måte, så jeg vet faktisk ikke hvem jeg skulle valgt om jeg hadde hatt valget mellom a-ha og rammstein nå 😂 Anonymkode: 1b189...69b Jeg har også vært på A-ha konsert, og den var veldig bra!
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #52 Skrevet 13. oktober Pink floyd på valle hovin 94,magisk.Eller så står Nils Fram ganske høyt på lista,teskey brothers også. Anonymkode: 1b244...522
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #53 Skrevet 13. oktober Michael Jackson på Valle Hovin i 1997. Helt sinnsykt bra. Så har jeg vært på 3 backstreet boys konserter når de var på topp og det var også bra. Men ingenting slår Michael Jackson konserten. Anonymkode: a8514...0b8 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #54 Skrevet 14. oktober Var på den aller siste Kamelotkonserten før Roy Kahn gav seg! Moro! Vollbeat på fornebu Beth Heart Opeth Anonymkode: 9b6af...34d
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #55 Skrevet 14. oktober Imagine dragons i Paris i 2017. Coldplay på Wembley i år. Helt sinnsykt. Tate McRae var også sinnssykt bra. Anonymkode: 95077...695
Pawn Hearts Skrevet 15. oktober #56 Skrevet 15. oktober Det er lenge siden jeg har vært på konsert nå, men jeg var på en hel del i mine yngre dager. De to jeg vel husker med aller størst glede, er Peter Gabriel (Kalvøya 1987) og Peter Hammill (Club 7 1985). To svært forskjellige konserter – den ene utendørs med masse mennesker, den andre liten og intim.
AnonymBruker Skrevet 5. november #57 Skrevet 5. november Laraa skrev (På 31.5.2025 den 22.49): Sigur Ros i Oslo spektrum 2022. Magisk! Ser at denne er skrevet for en stund siden, men må bare kommentere! Jeg er fra Island og var på lanseringskonsert hos det islandske plateselskapet til Sigur Rós i 1997. Dette var før de var blitt kjent på Island. De hadde spilt sammen i noen år på dette tidspunktet og allerede gitt ut en plate (som kun solgte 313 eksemplarer!), jeg hadde lest en anmeldelse i en islandsk avis (a la Natt&Dag) og var litt nysgjerrig og dro på denne konserten. Konserten var for flere av plateselskapets band og de som møtte opp måtte lide seg igjennom mye rart før Sigur Rós endelig kom på scenen. Og OMG for en opptreden!! De var bare helt fantastisk og du skjønte umiddelbart at dette var noe utenom det vanlige. Et par år senere kom Ágætis Byrjun og the rest is history.. Anonymkode: 23cdd...ba3
AprilLudgate Skrevet 5. november #58 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 18.03): La meg gjette... Du så Prince i en eller annen idrettshall? Som f.eks. Drammenshallen, Oslo Spektrum, Fornebu Arena eller lignende? Da er man garantert dårlig lyd. Anonymkode: 83ee8...1c7 Helt poengløst å se konserter der egentlig. Så Mastodon/Kvelertak i Spektrum - de var bra, men for en begredelig plass 😩 Om man fikk dårlig lyd på Prince av alle kan INGEN fikse lyden 😅 Ja, de beste ja….det blir litt mange, men de som peker seg ut må være: - Meshuggah (forventet ikke at det skulle være SÅ enormt sjukt bra lydbilde, holdt på å implodere) - Anja Garbarek - Tool - Verdis Requiem (husker ikke hvem, bare at det var i Grieghallen) Ellers mye bra, men ikke sånn at jeg stod der helt i eufori Fikk ikke sett Emilie Nicolas sin rundtur sist, tror den lett kunne seilet høyt opp.
AnonymBruker Skrevet 5. november #59 Skrevet 5. november Det har vært mange, men om jeg skal nevne kun én så blir det Pink Floyd i 1988. Anonymkode: 77136...bb1
AnonymBruker Skrevet 5. november #60 Skrevet 5. november U2 i Dublin i 2017. Coldplay i Gøteborg i 2018. Hele Iceland Airwaves. Magisk opplegg. Og ikke den beste kanskje, men mest uforglemmelige: The Fugees i Oslo Spektrum i 2005. Der Mira Craig hoppa fra scenen. Og Praz mista Blackberrien sin. Anonymkode: 35a69...559
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå