Gå til innhold

Hva spiser du til lunsj? Vektnedgang

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke gått masse ned i vekt, men legger lett på meg, så passer på som en smed. Jeg spiser en go' morgen-yoghurt eller en gresk yoghurt med nøtter eller granola fra Synnøve Finden. Spiser tilsvarende frokost og kanskje en frukt mot slutten av arbeidsdagen. Har ligget på sunn bmi hele livet på den måten.

Anonymkode: 1242c...c34

AnonymBruker
Skrevet

Spiser aldri lunsj, men frokost, middag og kvelds. Frokost består ofte av et halv beger CC og topping i form av enten oppkuttede grønnsaker eller bær og havregryn.

Anonymkode: 6a570...c8c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Men er det ikke da enda mer relevant å lære "hva spiser dere som holder dere slanke". I stedet for "hva spiser dere som holder på med vektnedgang?". 

Anonymkode: 0225d...ce9

Nei, ikke egentlig. Har en venninne som alltid har vært slang som lever på posesupper, spiser sjokolade daglig, drikker Pepsi Max, har Grandiosa hver uke, spiser mllombarer, Toro ferdiglasagne osv… er ikke på noen måte interessert i å adoptere hennes kosthold, selv ikke om det skulle holde meg slank.

Anonymkode: f79f8...b00

AnonymBruker
Skrevet

Spiser frokost til lunsj. Passer da på å spise ren mat, med hovedsakelig fett og proteiner.  Gjerne tyrkisk yoghurt og cottage cheese, hjemmelaget granola basert på nøtter og frø, med noe snacksgrønnsaker ved siden av, som rå blomkål, gulrøtter, stangselleri, reddiker osv.. prøver å tenke over hva slags karbohydrater jeg velger, og unngår det i stor grad, men lever ikke lavkarbo i seg selv.  
Eller så er egg i ulik form et godt alternativ, men jeg synes ikke det holder meg så mett så lenge jeg skulle ønske. Spiser hovedsakelig lunsj og middag, og tenker da mer på hva jeg spiser enn hvor mange kcal det er.

AnonymBruker
Skrevet

Chiapudding m/bær og frukt.

Anonymkode: 3cf1f...e87

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.6.2025 den 12.48):

Nei, ikke egentlig. Har en venninne som alltid har vært slang som lever på posesupper, spiser sjokolade daglig, drikker Pepsi Max, har Grandiosa hver uke, spiser mllombarer, Toro ferdiglasagne osv… er ikke på noen måte interessert i å adoptere hennes kosthold, selv ikke om det skulle holde meg slank.

Dette svaret er jo like relevant som en som raser ned i vekt, og svarer deg; "posesuppe" eller "knekkebrøddietten, til hva hun spiser til lunsj for å gå ned i vekt.  

Det du trenger å lære deg for å lykkes med dette er hva sunne og normalvektige mennesker spiser, og hva slags forhold de har til mat. Hvilke valg de tar i kantina. Når det er kakefredag. Og alt mulig annet man må lære seg om man skal ha en normal vekt. 

Anonymkode: 0225d...ce9

AnonymBruker
Skrevet

Kokt egg,, skinkepålegg med mye agurk og paprika på toppen. 

Anonymkode: 1f799...699

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2025 den 19.04):

Jeg har ikke gått masse ned i vekt, men legger lett på meg, så passer på som en smed. Jeg spiser en go' morgen-yoghurt eller en gresk yoghurt med nøtter eller granola fra Synnøve Finden. Spiser tilsvarende frokost og kanskje en frukt mot slutten av arbeidsdagen. Har ligget på sunn bmi hele livet på den måten.

Anonymkode: 1242c...c34

Det er ikke rart du legger lett å deg om dette er frokost eller lunsj. Dette er ting som får blodsukkeret til å øke. Du trenger proteiner og sunt fett, og litt langsomme karbohydrater. 

Anonymkode: 17ad4...bc1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2025 den 20.22):

Jeg mealprepper. 
på søndag lager jeg en stor porsjon suppe av grønnsaker bakt i ovnen, gulrot, søtpotet, løk, hvitløk, tomat, paprika og chili. Som jeg stavmikser og koker opp med lett kokosmelk, kikerter, krydder og vann. Har en del stående i kjøleskapet til de påfølgende dagene og fryser ned porsjonsvis til slutten av uka.

Hver morgen varmer jeg en porsjon på komfyren før jeg har den på mat-termos. Har også med et kokt egg.  Den lunsjen gir ca 250 kalorier. 

Anonymkode: b79d3...728

Det hørtes godt ut! Hva slags krydder bruker du? Tar du chilien også i ovnen? 

Anonymkode: d87d2...0bd

AnonymBruker
Skrevet

Salat.

Anonymkode: 1dd69...74b

AnonymBruker
Skrevet

Vi har felles lunsj på jobb med brødmat og pålegg.

Velger som regel et par knekkebrød (husmann) med leverpostei, egg, philadelphia, ost eller lignende. Spiser ikke frokost, og drikker ikke kalorier, så da har jeg lite begrensninger på middag når lunsjen ikke utgjør så veldig mye.

Nå er jeg ferdig med å gå ned i vekt, men da jeg gikk ned så holdt jeg litt igjen på karbohydratene til middag.

Anonymkode: 5350f...098

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det hørtes godt ut! Hva slags krydder bruker du? Tar du chilien også i ovnen? 

Anonymkode: d87d2...0bd

Spisskummen og gurkemeie, smaker også til med ekstra hvitløk, ingefær, salt og pepper og chili. 
Ja chilien går på ovnsbrettet sammen med alt det andre. 

Anonymkode: b79d3...728

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...