AnonymBruker Skrevet 31. mai #1 Skrevet 31. mai Har blitt bedt i en bursdag i juli, og ble bedt allerede for 3 måneder siden. Har lite kontakt med bursdagsbarnet/de som kommer. Har ikke møtt de på 3+ år, og har heller ikke noe ønske om å prioritere å møte dem, spesielt ikke når den skal være 4-5 timer unna én vei. Svarte på invitasjonen at jeg måtte se an om jeg skulle jobbe. Men høres jo rart ut å skylde på jobb, når jeg ble spurt såpass mange måneder før.. Skal muligens dra på ferie den helgen, men får dårlig samvittighet for å planlegge det etter jeg ble invitert. Hva sier man i en sånn situasjon? Anonymkode: 32093...4dd 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #2 Skrevet 31. mai Da skriver man en melding «Hei! Tusen takk for invitasjon, veldig trivelig å bli invitert! Desverre passer det ikke for meg å komme. Håper du får en fantastisk feiring! Hilsen *ditt navn*. Ikke værre en det Anonymkode: 1cb6c...a32 27 11
AnonymBruker Skrevet 31. mai #3 Skrevet 31. mai Ville vært forsiktig med å ta noe ordrett fra KG, fordi hvem vet om vedkommende leser her inne. 😅 Kan du ikke bare si at du ikke liker barn? Eller at du er fyllesyk? Anonymkode: efbb3...d81 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #4 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Svarte på invitasjonen at jeg måtte se an om jeg skulle jobbe. Men høres jo rart ut å skylde på jobb, når jeg ble spurt såpass mange måneder før.. Skal muligens dra på ferie den helgen, men får dårlig samvittighet for å planlegge det etter jeg ble invitert. Hva sier man i en sånn situasjon? Anonymkode: 32093...4dd Det høres da ikke rart ut, er vel ingen som dropper jobb for en bursdag? Ferie går også foran bursdag, mulig unntak om bestemor fyller 100. Men for venner som bor flere timer unna og som man ellers ikke møter? Dropp det med god samvittighet. Anonymkode: 6a2e4...736 7 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #5 Skrevet 31. mai "Takk for invitasjonen, men det kræsjer med ferien" eller "takk for invitasjonen, men det er nok litt for lang reisevei for meg" Anonymkode: e19d8...e79 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai #6 Skrevet 31. mai Ville ikke ha sagt jeg måtte se an pga jobb, bare si ‘takk for invitasjonen, det høres veldig hyggelig ut men jeg har dessverre planer den helgen som jeg ikke får flyttet på. Ha en fin feiring ❤️’ Ikke overkompliser og drøy det, det er bare irriterende for alle parter. Anonymkode: e95f6...eea 12
AnonymBruker Skrevet 31. mai #7 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ville vært forsiktig med å ta noe ordrett fra KG, fordi hvem vet om vedkommende leser her inne. 😅 Kan du ikke bare si at du ikke liker barn? Eller at du er fyllesyk? Anonymkode: efbb3...d81 Hæ? Anonymkode: 8914e...9fe 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #8 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ville vært forsiktig med å ta noe ordrett fra KG, fordi hvem vet om vedkommende leser her inne. 😅 Kan du ikke bare si at du ikke liker barn? Eller at du er fyllesyk? Anonymkode: efbb3...d81 Skal ikke være barn der så kan ikke skylde på det. Kan heller ikke skylde på at jeg er fyllesyk når det her er noe som har vært planlagt lenge. Men får bare si at det ikke passer Anonymkode: 32093...4dd
AnonymBruker Skrevet 31. mai #9 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ville vært forsiktig med å ta noe ordrett fra KG, fordi hvem vet om vedkommende leser her inne. 😅 Kan du ikke bare si at du ikke liker barn? Eller at du er fyllesyk? Anonymkode: efbb3...d81 Fyllesyk når hen fikk beskjed flere måneder før? Da høres det ut som hen har et alkoholproblem. At hun ikke liker barn høres bare frekt ut til hun som har sendt invitasjonen. Det finnes tusenvis av bedre unnskyldninger. Anonymkode: 06d79...b69 6 1
Brunello Skrevet 31. mai #10 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har blitt bedt i en bursdag i juli, og ble bedt allerede for 3 måneder siden. Har lite kontakt med bursdagsbarnet/de som kommer. Har ikke møtt de på 3+ år, og har heller ikke noe ønske om å prioritere å møte dem, spesielt ikke når den skal være 4-5 timer unna én vei. Svarte på invitasjonen at jeg måtte se an om jeg skulle jobbe. Men høres jo rart ut å skylde på jobb, når jeg ble spurt såpass mange måneder før.. Skal muligens dra på ferie den helgen, men får dårlig samvittighet for å planlegge det etter jeg ble invitert. Hva sier man i en sånn situasjon? Anonymkode: 32093...4dd Er ikke avstanden i seg selv nok til ikke å dra i en bursdag? 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #11 Skrevet 31. mai Tenker egentlig at det bare er jobb, sykdom eller at man er bortreist som rettferdiggjør det å ikke møte opp når man blir invitert til noen. Selv om man ikke alltid har lyst er det dårlig gjort å ikke komme. Anonymkode: 01758...1d4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #12 Skrevet 31. mai Si du skal støvsuge hagen, funker alltid. 👍 Anonymkode: 9fbcb...c9f
AnonymBruker Skrevet 31. mai #13 Skrevet 31. mai Brunello skrev (23 minutter siden): Er ikke avstanden i seg selv nok til ikke å dra i en bursdag? Jo, egentlig. Og det blir jo 1000 kr minst bare for å komme seg til/fra i tillegg til at det tar lang tid å komme seg dit. Anonymkode: 32093...4dd
AnonymBruker Skrevet 31. mai #14 Skrevet 31. mai Jeg har " heldigvis " en kronisk sykdom som jeg skylder på hvis jeg ikke vil dra på noe Anonymkode: a2469...225
AnonymBruker Skrevet 31. mai #15 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Tenker egentlig at det bare er jobb, sykdom eller at man er bortreist som rettferdiggjør det å ikke møte opp når man blir invitert til noen. Selv om man ikke alltid har lyst er det dårlig gjort å ikke komme. Anonymkode: 01758...1d4 Egentlig enig, men er ganske langt unna og det er folk jeg ikke har hatt kontakt med på lenge som skal komme. Hadde det vært i nærheten hadde jeg nok kommet for da føler jeg ikke at jeg kunne sagt nei.. Men når det er såpass langt unna krever det mer planlegging å få til, selvom det egentlig ikke burde vært noe problem siden jeg ble spurt såpass tidlig som i februar. Så får litt dårlig samvittighet for det, men på en annen side syns jeg hun som har bursdag+ en annen viste liten interesse for å møte meg for 3 år siden. Møtte hun som har bursdag og venninnen i 2021, og da var vi bare sammen i 2-3 timer. Jeg reiste til der de bodde (ikke der bursdagen er) men et sted 40-50 min unna meg for å møte dem. Da gikk vi bare på café, og shoppet litt før de måtte dra. Det var da en god stund siden sist vi hadde møtt hverandre, så tenkte vi skulle finne på litt mer enn å være sammen så kort. Så de viste ikke så veldig stor interesse selv når jeg først kom for å møte dem.. Andre på denne sammenkomsten er folk det hadde vært hyggelig å se igjen, men er heller ikke noe «must» Anonymkode: 32093...4dd
AnonymBruker Skrevet 31. mai #16 Skrevet 31. mai Jeg tenker det er bedre at du sier ifra tidlig om at det ikke passer, enn å komme med "nei"/"vet ikke"/"får se det an". Noe av det verste jeg vet når keg inviterer til noe er folk som nøler veldig med å gi et tydelig svar. "Ja" eller "nei" holder i massevos for meg, da kan jeg planlegge etter det. Anonymkode: 2af8e...dbc 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai #17 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker det er bedre at du sier ifra tidlig om at det ikke passer, enn å komme med "nei"/"vet ikke"/"får se det an". Noe av det verste jeg vet når keg inviterer til noe er folk som nøler veldig med å gi et tydelig svar. "Ja" eller "nei" holder i massevos for meg, da kan jeg planlegge etter det. Anonymkode: 2af8e...dbc Ja, enig i det. Jeg svarte at jeg skulle se an fordi jeg ikke ville bestemme meg for å si nei med en gang. Føler meg kjip for å si nei, spesielt siden jeg ble spurt så tidlig. Er vanskelig å komme med en «god» grunn da, selv om ingen har noe med om grunnen er god eller ikke uansett da Anonymkode: 32093...4dd
AnonymBruker Skrevet 1. juni #18 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, enig i det. Jeg svarte at jeg skulle se an fordi jeg ikke ville bestemme meg for å si nei med en gang. Føler meg kjip for å si nei, spesielt siden jeg ble spurt så tidlig. Er vanskelig å komme med en «god» grunn da, selv om ingen har noe med om grunnen er god eller ikke uansett da Anonymkode: 32093...4dd Du trenger jo ingen god grunn. Det holder i massevis å si at det ikke passer Anonymkode: 1cb6c...a32 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni #19 Skrevet 1. juni Ville bare svart at det ikke passer. Reiseveien i seg selv er jo grunn nok, men du trenger ikke oppgi noen grunn. Anonymkode: 7c605...fc1 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #20 Skrevet 1. juni Reiseavstand er grunn nok til å ikke komme. Jeg har brukt det som begrunnelse selv. Anonymkode: 47718...122 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå