Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har opplevd utroskap med begge mine 2 tidligere partnere. Begge gangene fant jeg ut av det på egen hånd etter at de holdt det skjult, og begge gangene var hendelser på fylla. Det har satt en skikkelig stuck i meg og jeg sliter ordentlig når min nåværende partner er ute. Han har aldri gjort noe galt og jeg har ingen grunner til å ikke stole på han. Likevel sitter det så utrolig sterkt en følelse i underbevisstheten min som gnager i meg, skikkelig! Når han er ute sitter jeg bare og er bekymret, klarer ikke å få tankene over på andre ting og har ikke sjans å få sove før han er hjemme. Når jeg har uttrykt min bekymring til venner er det 2 ting som går igjen:

«Dersom han er utro, så er han ikke verdt det uansett» - det er sant, men min største bekymring er om jeg blir bedratt og partner skjuler det slik som tidligere, også går jeg rundt og deler livet med en dust som jeg burde komme meg vekk fra.

«Du må bare velge å stole på han» - tro meg, hadde jeg klart det hadde det ikke vært et så stort problem, men angsten min tar helt over når han er ute, og det er ikke noe jeg kan styre. Det kan ødelegge hele uken min dersom jeg vet at han skal i utdrikningslag på lørdag liksom fordi angsten og bekymringene blir så altoppslukende.

Hvordan klarer man å bare stole helt på en person? Hvordan kan man være trygg på at partner aldri har gjort noe «galt» som de ikke har fortalt om?

Anonymkode: 53a20...af9

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Har han lyst til å være utro så kommer han til å være det uansett hvor enn mye du måtte bekymre deg, du kan ikke kontrollere hans handlinger. Du må rett og slett velge å enten stole på han eller bli singel.

Anonymkode: cf7a1...204

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ble også sviktet grovt av mine tidligere kjærester. Min innstilling videre har vært at jeg ikke kan stole 100% på en partner, men jeg må stole på meg selv angående at jeg takler det livet byr på. Det gjør jeg. Nå har der fungert i vel 20 års forhold uten slike svik, men jeg har fremdeles ikke endret innstilling til dette. Om han neste år faller for en annen og går fra meg vet jeg at jeg blir skuffet og fryktelig lei meg, men så reiser jeg meg igjen etterhvert, og livet mitt går videre. Så ingen vits i å frykte det verste. Det går det også. 

Anonymkode: 7f21a...356

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei!

Jeg har opplevd utroskap med begge mine 2 tidligere partnere. Begge gangene fant jeg ut av det på egen hånd etter at de holdt det skjult, og begge gangene var hendelser på fylla. Det har satt en skikkelig stuck i meg og jeg sliter ordentlig når min nåværende partner er ute. Han har aldri gjort noe galt og jeg har ingen grunner til å ikke stole på han. Likevel sitter det så utrolig sterkt en følelse i underbevisstheten min som gnager i meg, skikkelig! Når han er ute sitter jeg bare og er bekymret, klarer ikke å få tankene over på andre ting og har ikke sjans å få sove før han er hjemme. Når jeg har uttrykt min bekymring til venner er det 2 ting som går igjen:

«Dersom han er utro, så er han ikke verdt det uansett» - det er sant, men min største bekymring er om jeg blir bedratt og partner skjuler det slik som tidligere, også går jeg rundt og deler livet med en dust som jeg burde komme meg vekk fra.

«Du må bare velge å stole på han» - tro meg, hadde jeg klart det hadde det ikke vært et så stort problem, men angsten min tar helt over når han er ute, og det er ikke noe jeg kan styre. Det kan ødelegge hele uken min dersom jeg vet at han skal i utdrikningslag på lørdag liksom fordi angsten og bekymringene blir så altoppslukende.

Hvordan klarer man å bare stole helt på en person? Hvordan kan man være trygg på at partner aldri har gjort noe «galt» som de ikke har fortalt om?

Du får finne deg en som ikke må på fylla hver helg! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei!

Rigg livet slik at du alltid kan stole på deg selv og at du kan ta vare på deg selv uansett hva. 

Er du selgående og ikke avhengig av noen vil du gjøre bedre valg og stiller større krav til hvem du velger å bo med.
Så må du bare leve i nuet på de valg du har tatt, ingen vet hva morgendagen bringer, og det er bare deg selv det går utover når du bekymrer deg over noe du ikke kan styre. 

Anonymkode: 8cf89...752

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...