Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går gjennom samlivsbrudd, grunnet mistanke at far har vært litt hardhendt og amper mot barnet , spesielt når jeg ikke var tilstede.

Vi går til mekling hos familievernkontoret. Han innrømmet sist gang at han hadde slått barnet vårt et par ganger men gjorde det ikke igjen, da han skjønte det ikke er lov i Norge (utlandsk).

Mekleren sa det var flott han innrømmet det og han viser selvinnsikt, jeg har foreslått sinnemestringskurs men han sier det er ikke nødvendig da det vil aldri skje igjen.

Satt igjen med et lite sjokk i meg, og glad jeg valgte gå fra han. Men burde ikke dette få konsekvenser? Jeg tenker på at barnet vår må jo få hjelp til å håndtere evt det som har skjedd. Og jeg har sagt jeg er bekymret for samvær om han får et utbrudd igjen,men selvsagt skal jeg ikke stå i veien for at barnet får et godt forhold til far. 

Hva gjør jeg nå? Jeg trodde aldri han ville innrømme dette, og at det "ikke vil skje igjen".....

Anonymkode: 0bbf0...e93

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? 

Anonymkode: da6cf...79f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor gammelt er barnet? 

Anonymkode: da6cf...79f

6

AnonymBruker
Skrevet

Slått hvordan?

Det er en enorm forskjell på klaps på låret og knyttneve mot hodet.

Anonymkode: 483b1...39b

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han først har slått barnet så er det lettere for han å gjøre det igjen, uavhengig av hva han sier, og han kommer til å gjøre det igjen. Har ingenting med at han er utlending å gjøre, de vet godt at man ikke slår barna sine her.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slått hvordan?

Nei, vold er vold og har har gått over en grense.

Jeg hadde ikke akseptert noe samvær uten at han har tilsyn eller ved dom. Ville ikke vært ansvarlig for hva han kan finne på med barnet når mor ikke er der.

Anonymkode: f945a...976

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

jeg har foreslått sinnemestringskurs men han sier det er ikke nødvendig da det vil aldri skje igjen

Hvordan utdyper han dette? Hvilke andre metoder vil han benytte, har han lært seg noe nytt? En ting er å slutte å slå. Noe annet er hva gjør han istedenfor? Hvilke verktøy benytter han nå istedenfor å slå?

Dette må du utforske og eventuelt at han tilbys ICDP-kurs gjennom familievernkontoret. 

Anonymkode: b2ea1...057

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slått hvordan?

For barn er det ikke alltid en enorm forskjell. Smerten, ydmykelsen og sjokket over at den du elsker slår deg sitter hardt i barnet uansett om slaget i seg selv er hardt eller ikke

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Går gjennom samlivsbrudd, grunnet mistanke at far har vært litt hardhendt og amper mot barnet , spesielt når jeg ikke var tilstede.

Vi går til mekling hos familievernkontoret. Han innrømmet sist gang at han hadde slått barnet vårt et par ganger men gjorde det ikke igjen, da han skjønte det ikke er lov i Norge (utlandsk).

Mekleren sa det var flott han innrømmet det og han viser selvinnsikt, jeg har foreslått sinnemestringskurs men han sier det er ikke nødvendig da det vil aldri skje igjen.

Satt igjen med et lite sjokk i meg, og glad jeg valgte gå fra han. Men burde ikke dette få konsekvenser? Jeg tenker på at barnet vår må jo få hjelp til å håndtere evt det som har skjedd. Og jeg har sagt jeg er bekymret for samvær om han får et utbrudd igjen,men selvsagt skal jeg ikke stå i veien for at barnet får et godt forhold til far. 

Hva gjør jeg nå? Jeg trodde aldri han ville innrømme dette, og at det "ikke vil skje igjen".....

Om dette skulle ha blitt sag, så er faktisk mekleren pålagt ved lov å melde fra til bv. 
Mekleren skal og informere om hva hen gjør videre med informasjonen som er gitt. 

Anonymkode: fb749...65a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Politianmeldelse og kontakt med barnevernet. 

Det er det riktige. 

Kjipt for deg, men flott at du har bidratt til å sikre barnet. Lykke til videre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

For barn er det ikke alltid en enorm forskjell. Smerten, ydmykelsen og sjokket over at den du elsker slår deg sitter hardt i barnet uansett om slaget i seg selv er hardt eller ikke

Det der er faktisk sant, pappa slo meg hardt med flat hånd i ansiktet når jeg var 14 år. Jeg hadde vært sur og småfrekk, men ikke noe store greier. Det sjokket jeg fikk da har jeg aldri glemt. Det er aldri greit å legge hånd på et barn uansett hvor irritert man er. 

Anonymkode: f1416...d89

• Liker 5
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg hadde ikke akseptert noe samvær uten at han har tilsyn eller ved dom. Ville ikke vært ansvarlig for hva han kan finne på med barnet når mor ikke er der.

Gjelder dette når mødre i affekt er litt for hardhendte mot barna sine også? 

Mødre står bak en betydelig andel av volden som barn utsettes for, viser en ny rapport fra Nasjonalt kunnskapssenter om vold og traumatisk stress (NKVTS).

– Mødrene slår de minste oftest – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

Anonymkode: 9912f...69f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mødre står bak en betydelig andel av volden som barn utsettes for, viser en ny rapport fra Nasjonalt kunnskapssenter om vold og traumatisk stress (NKVTS).

– Mødrene slår de minste oftest – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

Hva er poenget med dette svaret?

Her er det jo far som slått ikke mor.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde anmeldt det asap

Anonymkode: beba7...b15

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Så klart det gjelder alle foreldre som utøver vold og innrømmer dette. Flott at han innrømmer men det i seg selv betyr ikke at han absolutt ikke gjør det igjen. Hva slags verktøy har han for å takle høyt frustrasjonsnivå og sinne hos seg selv? Hva sier han selv om sannsynligheten for at han vil slå igjen? Også lurer jeg virkelig på:

Hva med barnet ditt TS?? Fortalte ikke barnet ditt deg at det har blitt slått??? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Politiet og barnevernet asap. Hadde ikke godtatt samvær uten tilsyn, og absolutt ATV. 

Anonymkode: 65b0f...279

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, vold er vold og har har gått over en grense

Et lite klaps på rumpa definert som vold? Ja jøss da er det mange barn her i Norge som har vært utsatt for vold...?

Anonymkode: 6611f...2e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Et lite klaps på rumpa definert som vold? Ja jøss da er det mange barn her i Norge som har vært utsatt for vold...?

Anonymkode: 6611f...2e9

Er ganske mange som har vært utsatt for vold ja. Dessverre. 

Klaps er jo alt etter hvordan man definerer det men de jeg har møtt som gjorde slikt sa klaps men de slo. Alt er relativt og hvordan man definerer det er ulikt. Så man har ingen mal for dette, det må da tas etter hvordan barnet opplevde dette.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvis han først har slått barnet så er det lettere for han å gjøre det igjen, uavhengig av hva han sier, og han kommer til å gjøre det igjen. Har ingenting med at han er utlending å gjøre, de vet godt at man ikke slår barna sine her.

Nei, vold er vold og har har gått over en grense.

Foreldrevernet står sterkt i Norge, så far får nok samvær med barnet. 

Anonymkode: e36bd...65d

AnonymBruker
Skrevet

Rolig nå. Å drasse et barn gjennom avhør, barnevernskverna, nekte samvær med far osv, kan kanskje gjøre mer skade.

Barnet er gammelt nok til å fortelle hva som skjer. 

Det som er litt betenkelig er at far har sluttet med vold i oppdragelsesøyemed når han ble klar over at det er straffbart i Norge og ikke fordi han han innsett at vold mot barn er skadelig. 

Anonymkode: 2cda0...52c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 21.52):

selvsagt

Anonymkode: 64286...833

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...