Gå til innhold

Døde fugler og snø

Anbefalte innlegg

Gjest ravnaskrik ikke innlogget
Skrevet

Jeg har observert at fuglene oppfører seg annerledes. Og det blir funnet flere døde fugler enn på mange år nå.

Det har jo sin naturlige årsak. Vi har panikk (samfunnet) pga fugleinfluensaen, og mater ikke fugler lenger... :tristbla:

Og i denne snø-tunge vinteren her sørpå så opplever vi at det dukker opp så mange døde fugler.

Vil vi virkelig la fugler dø av ren skrekk for et influensavirus som til nå ikke har drept flere enn som hvert år bare i Norge dør av vanlig influensa???

Har dere frykt for fugleinfluensa og for fugler?

Og for katter og for ...

Det er rett og slett for dumt. I Sverige har de kjørt den greia på nyhetene i fra i sommer, og sagt at leger osv hamstrer influsensavaksine til sine egne. Men det er kun for å dekke over hva som virkelig skjer av politisk art.

F.eks. i Sverige nå så får du ikke sykemelding (du får, men den er ikke gyldig selv om legen har skrevet den ut...)... en alminnelig funksjonær på trygdekontoret skal bestemme om du er syk nok...

Fugleinfluensa har skapt frykt blant folk på samme linje som e-koli nå. (ikke rart e-coli kom... når barn ikke får undervisning i matlaging og hygiene annet ett enn at de må tegne en pizza...)

Tror dere nyhetene er SANNHETEN? ... Margareth Thatcer, under hennes styre i United Kingdom, ble det avdekket at EN (1) supermilladær eide ALLE mediakanaler, så han styrte alt som ble sagt og som ble "sannheten"...

Har det skjedd i Norge også? Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg satt å lette litt etter hvor indoktrinering kommer inn under denne sammnehengen?

Vel, jeg er easy going og mater fulgene. Håper det gjengjelder det med å komme å spise insikter her til våren\ sommeren. :smile:

Gjest Lizzi
Skrevet

Hos meg er også fuglene hjertelig velkommen. Media gjør jo samfunnet rape gal :frustrert: !!

Gjest King James
Skrevet

Media gjør det media kan best

Skrevet

Skremmer meg ikke en plass. Det er bare for hysterisk. -Og når jeg hører fuglene kvitre lykkelig ute helt uberørt av dette, tenker jeg på annen skremselspropaganda gjennom tidene. Vi ble skremt med rabies hver sommer i min barndom, så var det aids, ebola osv. (Sikkert mye mer jeg har glemt) Det vil nok helst gå bra..............

Skrevet

Jeg har ikke for vane å komme media i forsvar, men det har virkelig ikke blitt kommunisert annet enn at man gjerne bør mate fuglene, men at man bør unngå berøring, og at man bør vaske hendene etterpå.

Hvis folk er for hysteriske at de ikke klarer å oppfatte dette enkle budskapet, er det ikke media sin skyld.

Utfordringen Norge står ovenfor nå, er ikke smitte mellom dyr og mennesker, men smitte mellom villfugl og fjørfe. Den fryktede pandemien vil oppstå når et menneske blir smittet av fulgeinfluensa og viruset muterer med menneskeinfluensa slik at sykdommen kan smitte mellom mennesker. Men først må mennesket altså bli smittet. Risikogruppen utgjøres av dem som deler bolig med hønene sine. Det betyr at vi bør være mer engstelige for fulgeviruset i Afrika, enn her hjemme i Norge.

Vil folk lese disse ordene jeg skriver her og bli beroliget? Neppe. Det er gammelt nytt det jeg skriver, men hysteriet forsvinner ikke. Så folk tror på akkurat det de vil. Og det er ikke media sin skyld.

Gjest gjest1
Skrevet

Vet ikke trådstart nr 2 hva indokninering er? ???

Dette er ikke ment som kritikk, men jeg blir skremt og nå starter jeg en ny tråd som jeg kaller Indoktrinering...

Takk for fornuftige svar forresten... men jeg blir (blir jeg...) av at indoktrinering ikke er ett ord som er almenngyldig (det tok noen år før jeg også skjønte det... så jeg er ikke noe unntak...)

Gjest Gjest
Skrevet

Så spør jeg deg...Hvordan kan en som poster andre post være en trådstarter? Så vidt jeg vet finnes det bare en trådstarter i hver tråd.

Skrevet

Ett år uten å bli foret av mennesker, og vi vil ha en fuglebestand neste år som klarer seg bedre på egen hånd.

Skrevet

Dette er ikke ment som kritikk, men  jeg blir skremt og nå starter jeg en ny tråd som jeg kaller Indoktrinering...

Takk for fornuftige svar forresten... men jeg blir (blir jeg...) av at indoktrinering ikke er ett ord som er almenngyldig (det tok noen år før jeg også skjønte det... så jeg er ikke noe unntak...)

Er det meg du sikter til så vet jeg godt hva det betyr. Jeg savner sammenheng hvor du konkret viser til sammenhengen mellom det du snakker om. Dessuten tror jeg neppe indoktrinering er det rette ordet for det du prøver å formidle her.

Gjest Gjest
Skrevet

Her kommer du med mange påstander som du ikke kan dokumentere, Ravnaskrik.

Forøvrig kan jeg kjenne igjen den paranoide og usammenhengende tankegangen din (På seg selv kjenner man andre?) I mitt tilfelle hjalp det å bli nykter, og holde seg rusfri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...