Gå til innhold

Kan deres barn åpne hverandres telefoner med Face-ID?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble litt overrasket da vi fant ut at 7-åringen kan åpne 12-åringens telefon ved å se på den. Får stadig høre at de to er like, men for meg ser de veldig forskjellige ut.

Så enten er det en stor sikkerhetsbrist, eller så er de mye mer lik hverandre enn jeg oppfatter. 

Kan deres barn åpne hverandres telefoner?

Anonymkode: b635e...300

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er selvfølgelig fordi de er like hverandre at det er mulig. Tror du alle barn kan åpne hverandres telefoner? Nei. Da snakker vi brist i sikkerheten. Søsken som ligner på hverandre er ikke veldig overraskende.

Anonymkode: ef1f9...2fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, brødre her på 10år og 13år, kan begge åpne hverandres iPhone med face-id. 

Anonymkode: b2ba1...c3e

AnonymBruker
Skrevet

Her kan ikke døtrene det. Det skulle tatt seg ut, det ville vært som du sier en enorm sikkerhetsbrist. Selv om de ligner så er det ikke mulig.

Anonymkode: ccaa4...d0d

Gjest jegerrinne
Skrevet

Våres kan ikke, gutt og jente

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men ingen av mine 3 barn har et eneste likt trekk utover at de har blå øyne alle sammen (samme far). Søsteren min har 2 barn som er nesten urovekkende like, og de kan åpne hverandres mobiler med Face ID, så de fjernet muligheten for å åpne mobilene sine med Face ID for å være sikker på at den andre ikke snoket 😉

Anonymkode: 3c590...649

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke snakke om barn,
Men kona og lillesøster kan åpne hverandres telefoner med Face ID. (er 4-5 år mellom dem)
Dem kunne gått for å være samme person.

FaceID er langt fra perfekt.

Anonymkode: 70f8b...c4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan man ikke bare holde et bilde opp av personen som eier tlf? Siden deres nevner alvorlig brist i sikkerhet...

Anonymkode: 75306...613

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan man ikke bare holde et bilde opp av personen som eier tlf? Siden deres nevner alvorlig brist i sikkerhet...

Anonymkode: 75306...613

i starten var det nok.
Men nå må de være en "skulptur"
FaceID tar mange bider i forskjellige vinkler å ser etter et ansikt i 3D
siden man ikke holder telefonen helt i ro så oppfatter FaceID at det er et ansikt og ikke et bilde.

Men er mange marginer som gjør at om noen ligner nok på hverandre så ser den ikke forskjell på dem.
for om den er for "nøye" vil folk klage

Anonymkode: 70f8b...c4d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror datteren min på 13 år har åpnet min med faceid, fungerer ikke hver gang, så kan være den har klart å fange opp bilde av meg først.

Men hun er svært lik meg, så ikke usannsynlig at det fungerer.

Anonymkode: 35dd6...31c

AnonymBruker
Skrevet

Min telefon klarer ikke å kjenne meg igjen uten sminke en gang😂😂

Anonymkode: 29138...f32

Skrevet

Jeg er skråsikker på at barnet mitt på sikt kommer til å kunne åpne min tlf med faceID. Kan se ut som om jeg har produsert henne helt alene. Skremmende lik!

AnonymBruker
Skrevet

Tviler sterkt. De er ekstremt ulike i utseende selvom de har samme mor og far. 

Anonymkode: e067c...3fc

AnonymBruker
Skrevet

Min far og min onkel kan. De er ikke tvillinger. Google photos spør meg også stadig om det er bilde av samme person når jeg har bilder av de to. 

For meg ser de ikke så like ut.

Anonymkode: feaff...f68

AnonymBruker
Skrevet

Nei, de ligner ikke i det hele tatt så det kan de ikke. Vi har én blond, blåøyd "mini-me" med min ansiktsform og en mørk, brunøyd "mini-far" med hans ansiktsform 😅 De er så ulike at kun basert på utseende skulle en ikke trodd de var søsken en gang 🤭

Anonymkode: 1dd9e...b18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...