AnonymBruker Skrevet 31. mai #1 Skrevet 31. mai Vi er 45 år og har igjen 20 år på lånet. Anonymkode: 5fa76...baa
AnonymBruker Skrevet 31. mai #2 Skrevet 31. mai Gjelden vil synke og verdien antagelig øke. vil si det er en grei lånegrad. Anonymkode: 95cbc...552
AnonymBruker Skrevet 31. mai #3 Skrevet 31. mai Det er jo rett under 60%, så det er det jo slett ikke. Anonymkode: d467f...fe2 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #4 Skrevet 31. mai Vi har lån på 2,2 mill og huset er sikkert verdt rundt 3 kanskje 3,1. så sammenlignet med oss er det ingenting å klage på Anonymkode: d4304...5b5
AnonymBruker Skrevet 31. mai #5 Skrevet 31. mai Vi har 4 mill i gjeld på en leilighet vi akkurat har kjøpt for 5,7 mill. Nedbetalingstid er 30 år og jeg er midt i 50-årene... Anonymkode: 3a166...439 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai #6 Skrevet 31. mai Jeg skal bygge et hus. Blir mest sannsynlig verdi på 9,5 mil. Kommer til å ha et lån på 7,5 mil. Er på samme alder som dere. Kommer til å ha 30 års nedbetalingstid. Anonymkode: d85ed...16f
AnonymBruker Skrevet 1. juni #7 Skrevet 1. juni Det var det vi hadde da vi kjøpte oss opp siste gang. Hus for 7mill, gjeld på 4mill. Det er ti år siden, vi er nå gjeldsfrie betalt ekstra på grunn av nærmest nullrente), og huset er taksert til 12mill. Hva som skjer med eiendomspriser, renter og generell prisøkning fremover er imidlertid umulig å forutse. Anonymkode: 34451...c21
AnonymBruker Skrevet 1. juni #8 Skrevet 1. juni Vi har også det, er ett ektepar i begynnelsen av 30 årene. Huset er verdt ca 7 millioner og vi har ca 3,9 millioner i gjeld. Har 25 års nedbetalingstid på boliglånet. Jeg synes det er helt greit. Kommer nok til å betale ned boligen raskere, for å spare penger. Anonymkode: ae740...553
AnonymBruker Skrevet 1. juni #9 Skrevet 1. juni Hva får deg til å tenke at det er mye?? Dere har vel nylig kjøpt det siden dere har 20 år igjen på lånet? Anonymkode: 27376...b90 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #10 Skrevet 1. juni Det er vel helt greit, men det er mange andre faktorer som også spiller inn. Her er vår situasjon: vi er to voksne i begynnelsen av 40 årene med samlet brutton inntekt på 1,6 mill. Tre tenåringer. verdi hus: 7 mill verdi bil: 500 k ingen andre verdier som hytte, båt etc. Huslån: 3 mill, løper i 13 år til studielån 250 k Anonymkode: 05dcd...33f
AnonymBruker Skrevet 1. juni #11 Skrevet 1. juni Do the math! Selvsagt er det ikke det! 😂 Anonymkode: b0fea...7e4
AnonymBruker Skrevet 1. juni #12 Skrevet 1. juni Selvfølgelig er det mye, kansje ikke akkurat nå som dere har bra inntekt og renta er normal. Men ingen jobber eller rente er sikre, plutselig går inntekten ned eller renta opp. Dere betaler jo sikkert dobbelt så mye på lånet nå som bare på 5 år siden. Anonymkode: b7305...06a 1 1
Chiubi Skrevet 1. juni #13 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vi har 4 mill i gjeld på en leilighet vi akkurat har kjøpt for 5,7 mill. Nedbetalingstid er 30 år og jeg er midt i 50-årene... Anonymkode: 3a166...439 Skal du ha boliglån til du er 85 år?
AnonymBruker Skrevet 1. juni #14 Skrevet 1. juni For et idiotisk spørsmål. Det sier seg vel selv at et hus som er belånt under 60% av verdien ikke er noen krise. Spørsmålet er heller om du klarer å betjene det. Anonymkode: bd288...ed6 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #15 Skrevet 2. juni Chiubi skrev (13 timer siden): Skal du ha boliglån til du er 85 år? Greide du faktisk å regne ut det helt på egen hånd...? Anonymkode: 3a166...439 4
Snok1 Skrevet 2. juni #16 Skrevet 2. juni Det er mer enn grei sikkerhet på lånet. Dere skal betjene lånet, men med to inntekter bør det overhodet ikke være et problem.
I Grosny Skrevet 2. juni #17 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 20.16): Vi er 45 år og har igjen 20 år på lånet. Anonymkode: 5fa76...baa Det er mye, men dersom dere klarer betale alt av regninger og forbruk og gjerne sitte igjen med en tusenlapp etter at alle månedens utgifter er betalt, så går det fint. Personlig synes jeg det er kjekt å bli kvitt lån før pensjonsalderen, og det klarer dere.
AnonymBruker Skrevet 2. juni #18 Skrevet 2. juni Jeg synes det var mye. Vi er i samme alder, litt eldre, og har 2,5 mill lån på et hus til 13-14 mill i verdi. Anonymkode: 58779...db6
Rucula Skrevet 2. juni #20 Skrevet 2. juni Jeg synes det er mye i forhold til deres alder og verdi på huset vi er 40 år. Verdien på huset er også litt over 7 mill. Har 750 000 i gjeld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå