Gå til innhold

Har ikke lyst til å dra på aktiviteter til bonusbarn

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lei av at barnemor ser stygt på meg, hvisker ting til folk som jeg hører og ser tydelig er om meg. 
Hele situasjonen oppleves bare kjip og føler meg mobbet.

Når jeg sier til samboer at jeg ikke vil være med så blir han sur og sier at jeg ikke er engasjert i barna hans osv… jeg sier nei det handler ikke om det. Jeg hater å stå der og bli rett og slett behandlet som dritt av en såkalt voksen dame. 

Anonymkode: bf792...e23

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får han det med seg også, eller bare du? 

• Liker 1
Skrevet

Ordet bonusbarn høres for positivt ut. Burde kanskje blitt kalt minusbarn?

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Melus skrev (2 minutter siden):

Får han det med seg også, eller bare du? 

Ja han får jo det med seg, men gidder ikke å gjøre en dritt med det og ber meg bare overse det.

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Så kjipt at han ikke prøver å se ting fra ditt perspektiv. Det er jo bare trist. Dersom du er sammen med han og barnet i forberedelsene, spiser middag, spør hvordan det har gått og hvordan barnet har det på skolen og på fritiden/aktiviteter så bør jo det være egenskaper han, som pappa, ser på som et stort tilskudd i sitt barns liv. At du er en person med egne menneskelige behov bør strengt tatt ikke overraske han, heller ikke være noe han ikke har i tankene. 

Anonymkode: eaf30...3e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så kjipt at han ikke prøver å se ting fra ditt perspektiv. Det er jo bare trist. Dersom du er sammen med han og barnet i forberedelsene, spiser middag, spør hvordan det har gått og hvordan barnet har det på skolen og på fritiden/aktiviteter så bør jo det være egenskaper han, som pappa, ser på som et stort tilskudd i sitt barns liv. At du er en person med egne menneskelige behov bør strengt tatt ikke overraske han, heller ikke være noe han ikke har i tankene. 

Det er en ekkel og vond følelse å stå der og heie på kamp og så får man stygge blikk. Etterpå kommer det sms at jeg ropte for høyt, de andre gangen hvor jeg ikke sier noe. Da kommer det meldinger at hva er poenget jeg er der når jeg ikke heier engang. 
Er møkkalei helle kjerringa

• Liker 5
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Sender hun sms til deg eller far? Jeg hadde blitt illsint, sendt melding tilbake hvor jeg sa kutt trakasseringen og skaff deg interesser utover å følge med på eksens kjærlighetsliv. 

Anonymkode: 5271c...f5c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det man råder barn til som blir mobbet er å bli sint heller enn å bli såret. Ikke vær et offer. Hvis du blir sint, så må pappaen ta tak også. 

Anonymkode: 5271c...f5c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er en ekkel og vond følelse å stå der og heie på kamp og så får man stygge blikk. Etterpå kommer det sms at jeg ropte for høyt, de andre gangen hvor jeg ikke sier noe. Da kommer det meldinger at hva er poenget jeg er der når jeg ikke heier engang. 
Er møkkalei helle kjerringa

Det hadde jeg ikke orket. Da hadde jeg forsøkt å påpeke hvilke andre ting jeg bidrar med i manns og barns liv og sagt at jeg ikke kommer på kamper mer. Noen ting kan man kutte ut for sin egen del. Hvis barnet har både mamma og pappa der så er det fint det, så kan du gjøre noe hyggelig for deg selv. Så får pappan finne seg i at du har behov, ønsker og egne følelser. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (22 minutter siden):

Ordet bonusbarn høres for positivt ut. Burde kanskje blitt kalt minusbarn?

Hun kan like barnet, men at moren til barnet gjør situasjonen ubehagelig og kjip.  Barnet er bonus. Mor til barnet som baksnakker er minus. 

Anonymkode: 8b86c...ba0

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Overse mor mens du er det, hei på barnet på den måten som er naturlig for deg og hvis mor sender deg meldinger i etterkant, kan du svare en gang at du hvordan du heier ikke er noe hun har noe med og ikke trenger å kommentere. Får du likevel flere meldinger, kan du bare overse dem. 

Det du aldri skal gjøre, er å bli sint på mor så barnet ser det og du må aldri krangle med mor på kamp. Har vært mor på et lag hvor lagleder måtte gi beskjed til en mor og far måtte finne en løsning fordi det ble et problem for alle, ikke minst barnet, at foreldrene alltid kranglet. 

Anonymkode: 2218f...dd0

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du er me på kamp hvis både mor og far er der. 

Anonymkode: 95338...d7e

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Når mor og far er med så er jeg hjemme med god samvittighet :) Barna trenger først og fremst at foreldrene er der, og bonusbarna mine liker også å få litt egentid sammen med bare foreldrene uten meg og stefar tilstede. Det er helt greit og fint for meg :)

Anonymkode: fc231...998

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er lei av at barnemor ser stygt på meg, hvisker ting til folk som jeg hører og ser tydelig er om meg. 

Når jeg sier til samboer at jeg ikke vil være med så blir han sur og sier at jeg ikke er engasjert i barna hans osv… jeg sier nei det handler ikke om det. Jeg hater å stå der og bli rett og slett behandlet som dritt av en såkalt voksen dame. 

Bli hjemme! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnemor som du kaller henne har nok erfaring med disse damene eksen velger seg ut, de kommer vel og går like raskt. 

Hvorfor velge en mann som ikke bryr seg om hvordan du har det og bruker mot deg at du ikke er engasjert barna hans fordi du ikke liker å stå og bli sladret om. Livet er for kort til å kaste bort tiden du har på en mann som ikke fortjener deg.

Anonymkode: 51d45...312

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Når mor og far er med så er jeg hjemme med god samvittighet :) Barna trenger først og fremst at foreldrene er der, og bonusbarna mine liker også å få litt egentid sammen med bare foreldrene uten meg og stefar tilstede. Det er helt greit og fint for meg :)

Min samboer ønsker ikke å være der alene uten meg pga tidligere psykisk og fysisk vold som han opplevde. Han synes det er tøft nok å måtte forholde seg til henne. Men føler han ikke ser mine behov. 

• Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aktiviteter med deg og eksen + barna? Høres litt rart ut med mindre det er snakk om bursdag, konfirmasjon e.l. 

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor blir du med på kamp når både mor og far er med? Jeg hadde heller holdt meg hjemme med god samvittighet.

Hvis hun sender deg meldinger så ikke svar henne. Jeg hadde blokkert hennes nummer.  Ingen grunn til at dere skal ha kontakt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min samboer ønsker ikke å være der alene uten meg pga tidligere psykisk og fysisk vold som han opplevde. Han synes det er tøft nok å måtte forholde seg til henne. Men føler han ikke ser mine behov. 

Han er neppe der alene. Vil tro det også er andre foreldre tilstede

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I slike tilfeller må han anmelde henne.  Ikke din oppgave å beskytte han mot vold.  

Eventuelt må barnemor delta på kampene uten han. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...