Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg angrer så mye på at jeg valgte en mann med småbarn og flyttet sammen med han.

Mine er eldre og jeg kan endelig gjøre ting igjen. &nbsp
Er så lei av å gjøre barnslige ting når dem kommer og jeg bare synes rett og slett mannen er kjip og kjedelig🙈

Jeg vurderer sterkt å gå fra dette forholdet. 
Er det andre som har følt på det samme, men det har gått bedre når barna har blitt eldre? 

Anonymkode: 69e36...295

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Generelt sett greit å ikke innlede forhold med noen med barn fra før.

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Vel det burde du vel tenkt ut litt før eller?

Anonymkode: 4ed1b...9de

• Liker 24
  • Nyttig 4
Skrevet

Synes du mannen er kjip og kjedelig ville jeg gått nå! ikke kastet bort mange år. Jeg er i småbarnsfasen selv og når jeg er ferdig med den er jeg ferdig med små barn. Skjønner godt du er «ferdig». Åssen er det med far? Tar han seg av hovedoppdragelsen av barna og aktiviserer de? Eller faller mye på deg? 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Mellion skrev (1 minutt siden):

Synes du mannen er kjip og kjedelig ville jeg gått nå! ikke kastet bort mange år. Jeg er i småbarnsfasen selv og når jeg er ferdig med den er jeg ferdig med små barn. Skjønner godt du er «ferdig». Åssen er det med far? Tar han seg av hovedoppdragelsen av barna og aktiviserer de? Eller faller mye på deg? 

Jeg blir bare irritert at jeg MÅ være med på alt, når jeg ber han ta med de på noe så får jeg bare tilbake at jeg ikke bryr meg osv. 

Han begynte smått og skulle bruke meg som barnepass osv.. jeg satte ned foten og sa du har de 50% og da kan du fint planlegge å gjøre dine ting når du har barnefri slik jeg gjør. 
Er det en jobbgreie en sjeldent gang så er det greit. Men at jeg skal sitte barnepass fordi han skal finne på noe med kompiser er ikke jeg med på. 
Hvis jeg er invitert på en bursdag eller jentekveld og det er min uke så spør jeg mine foreldre om barnepass. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 30
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vel det burde du vel tenkt ut litt før eller?

Anonymkode: 4ed1b...9de

Som sagt derfor jeg skrev at jeg angrer bittert på valget. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg fant meg også en mann med barn (4 og 9) men har ikke barn selv. Vi flyttet sammen og det var veldig tydelig at det var de 3 som var en familie mens jeg bare måtte føye meg. Fikk ikke lov å korrigere barna, be dem om å gjøre ting, si nei, osv. Holdt ut et halvt år før jeg takket for meg. Og ja, vi snakket myyye i forkant om min rolle og hvordan vår "familie" skulle se ut. Han løy :)

Anonymkode: 24bcf...3c5

• Liker 14
  • Hjerte 19
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg angrer så mye på at jeg valgte en mann med småbarn og flyttet sammen med han.

Mine er eldre og jeg kan endelig gjøre ting igjen. &nbsp
Er så lei av å gjøre barnslige ting når dem kommer og jeg bare synes rett og slett mannen er kjip og kjedelig🙈

Jeg vurderer sterkt å gå fra dette forholdet. 
Er det andre som har følt på det samme, men det har gått bedre når barna har blitt eldre? 

Jeg synes du bør avslutte dette forholdet sånn at mannen kan finne seg ei han vil ha det fint sammen med. Du ødelegger muligheten for han til å ha et godt forhold ved at du blir. Du er tydeligvis ikke "fornøyd", så pakk sakene dine og flytt.

Anonymkode: 1eaeb...e63

• Liker 11
Skrevet

Jeg tenker at her er det bare å gå. 

Jeg er også ferdig med småbarn. Ikke et fnugg i kroppen min som ønsker å ha ansvar for små igjen.. er en tid for alt ;)

Anonymkode: 3383a...a44

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Det hadde jeg aldri i verden orket! Når dine nåler større og du har mer frihet så må du binde deg til noen andres små barn. Nei, man lever bare eng gang og livet går fort. Jeg ville gått fra han.

Anonymkode: 1dc24...355

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg blir bare irritert at jeg MÅ være med på alt, når jeg ber han ta med de på noe så får jeg bare tilbake at jeg ikke bryr meg osv. 

Han begynte smått og skulle bruke meg som barnepass osv.. jeg satte ned foten og sa du har de 50% og da kan du fint planlegge å gjøre dine ting når du har barnefri slik jeg gjør. 
Er det en jobbgreie en sjeldent gang så er det greit. Men at jeg skal sitte barnepass fordi han skal finne på noe med kompiser er ikke jeg med på. 
Hvis jeg er invitert på en bursdag eller jentekveld og det er min uke så spør jeg mine foreldre om barnepass. 

Synes du har all rett til å egentlig gjøre som du vil med mindre dere har planer. En spontan lunsj med en venninne en lørdag mens ungene er der må du få gjøre, det er han sine unger. Har dere planer en utflukt sammen er det noe annet. Men når man har valgt å bo med en med små barn så må man også kunne tilpasse seg også. Men absolutt ikke greit å bruke deg som barnepass, utenom avtale om det. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes du bør avslutte dette forholdet sånn at mannen kan finne seg ei han vil ha det fint sammen med. Du ødelegger muligheten for han til å ha et godt forhold ved at du blir. Du er tydeligvis ikke "fornøyd", så pakk sakene dine og flytt.

Han er ikke ute etter et forhold, men en som kan gå inn i en typisk "kvinnerolle" og ta ansvar for barna hans, da han ikke makter det godt nok selv.

Hun gjør klokt i å droppe han. Han utnytter henne allerede, manipulerer og herser. Typisk selvopptatt mann som ikke er egnet til å være forelder. 

Anonymkode: 41eaa...a55

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han er ikke ute etter et forhold, men en som kan gå inn i en typisk "kvinnerolle" og ta ansvar for barna hans, da han ikke makter det godt nok selv.

Hun gjør klokt i å droppe han. Han utnytter henne allerede, manipulerer og herser. Typisk selvopptatt mann som ikke er egnet til å være forelder. 

Anonymkode: 41eaa...a55

Ok, men da er det vel bare for henne å gå. Hvorfor folk fortsetter å være i et forhold de ikke trives i forstår jeg ikke, spesielt når de ikke har barn sammen.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde gått... Er 100000 % ferdig med å være forelder for småbarn. Skal kose meg med barnebarna hvis/når jeg får dem, men helt uaktuelt å være mamma for småtasser igjen nå. 

Anonymkode: 7ee70...e2c

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, men da er det vel bare for henne å gå. Hvorfor folk fortsetter å være i et forhold de ikke trives i forstår jeg ikke, spesielt når de ikke har barn sammen.

Signerer denne. De har jo ikke felles barn, så hvorfor holde ut. De har jo åpenbart ikke klart å holde ut i tidligere forhold på tross av felles barn. Så burde faktisk være ganske lett å avslutte nå...

Anonymkode: 7ee70...e2c

• Liker 6
Annonse
Skrevet (endret)

Gjør det slutt. 

Endret av cafflatte
  • Liker 6
Skrevet

Det er en tid for alt. Selv er jeg 43, og har en venninne som nylig har fått barn. På nåværende tidspunkt forstår jeg folk som vil bli evnukker bedre enn småbarnsforelder. 

Så jeg forstår deg 

Anonymkode: 0ffc2...78f

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er mange grunner til at følelser slukner og forhold tar slutt. Å være i ulik fase i livet er noe av det som gjør det vanskeligst å være et samkjørt og velfungerende par. Så jeg synes ikke det er urimelig å avslutte på bakgrunn av ulike livssituasjoner, altså han i småbarnsfase og du ikke. Det optimale hadde selvfølgelig vært å finne ut av dette før, særlig mtp barna blir involvert i deg. Men det gjorde du ikke, sånn er det.

Det riktige overfor både deg og han er at du tar opp følelsene du faktisk har med han. Det kunne kanskje løst seg med å bli særboere igjen noen år, men antageligvis ikke. Er vanskelig å gjøre forholdet mer distansert igjen, og mest sannsynlig blir han ganske såra og vonbroten over at du ikke har et mer positivt syn på relasjonen med barna hans, det er tross alt ganske sårende beskjed å få.

Anonymkode: 83d60...767

• Liker 2
Skrevet

Jeg skal ikke holde deg igjen eller hindre deg å gjøre det slutt med denne mannen så hva venter du på? 

Et Spark i rumpa?

Anonymkode: 9800d...ff8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Mine barn har også blitt store, aldri om jeg flytter inn med en som har småbarn. Jeg likte småbarnslivet med mine egne barn, men nå er jeg ferdig med det. 

Kan være særboere og kjærester annenhver uke, så kan jeg møte med barna innimellom der, men jeg har ikke tenkt å gå inn i en aktiv stemorrolle. Hvis det ikke er noe for far og barna, så er ikke jeg rette person. Easy as that.

Anonymkode: 5d21f...453

• Liker 9
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...