AnonymBruker Skrevet 31. mai #2 Skrevet 31. mai De blir det færre og færre av. Følger Anonymkode: 86474...67b 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #4 Skrevet 31. mai Bibliotekar? Eller må man kommunisere ekstremt mye i det yrket? Anonymkode: fba91...6f0
AnonymBruker Skrevet 31. mai #5 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bibliotekar? Eller må man kommunisere ekstremt mye i det yrket? Anonymkode: fba91...6f0 De har ofte arbeidsoppgaver som innebærer høytlesing for barnegrupper o.l. Anonymkode: 460d6...100 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #6 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bibliotekar? Eller må man kommunisere ekstremt mye i det yrket? Anonymkode: fba91...6f0 Herregud, nei! Spesielt i folkebibliotek krever dette maksimalt med brukerkontakt og høyt tempo. Det er mange krevende situasjoner, vold og kranglete folk. Anonymkode: 0051a...fbb 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #7 Skrevet 31. mai Bonde, skogsentreprenør, gravemaskinfører, renholder, avisbud o.l. hvor du jobber alene. Det finnes sikkert flere, men det var disse jeg kom på i farten. Anonymkode: 76799...412 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #8 Skrevet 31. mai Jobber som innen økonomi fra 100% hjemmekontor - nydelig! Anonymkode: 9690f...8f9 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #9 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Herregud, nei! Spesielt i folkebibliotek krever dette maksimalt med brukerkontakt og høyt tempo. Det er mange krevende situasjoner, vold og kranglete folk. Anonymkode: 0051a...fbb Vold og kranglete folk? Aldri hørt om, og jeg hører om mye rart gjennom mitt virke. Anonymkode: 460d6...100
AnonymBruker Skrevet 31. mai #10 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De har ofte arbeidsoppgaver som innebærer høytlesing for barnegrupper o.l. Anonymkode: 460d6...100 Man trenger ikke bli folkebibliotekar, kan jobbe i arkiv eller med registrering av bøker feks. Anonymkode: 0c1d0...ec2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #11 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man trenger ikke bli folkebibliotekar, kan jobbe i arkiv eller med registrering av bøker feks. Anonymkode: 0c1d0...ec2 Jeg jobber på et offentlig arkiv. Du må snakke med folk. Ta telefon , rådgi osv. Hele tiden jobbe i team og snakke med kolleger. Arkiv er ikke lange reoler og slik, nei det er ganske digitalt. Anonymkode: ebb3b...cfe 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai #12 Skrevet 31. mai Jobber med saksbehandling, utdannet jurist. Lite kontakt med andre. Anonymkode: f4557...aaa 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #13 Skrevet 31. mai Hvithakker og andre cyber jobber. Programering. Anonymkode: d494a...a5f 1
Arrietta Skrevet 31. mai #14 Skrevet 31. mai (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vold og kranglete folk? Aldri hørt om, og jeg hører om mye rart gjennom mitt virke. Anonymkode: 460d6... Endret 31. mai av Arrietta
AnonymBruker Skrevet 31. mai #16 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobber på et offentlig arkiv. Du må snakke med folk. Ta telefon , rådgi osv. Hele tiden jobbe i team og snakke med kolleger. Arkiv er ikke lange reoler og slik, nei det er ganske digitalt. Anonymkode: ebb3b...cfe Selv om det ikke ser sånn ut, så forstår du kanskje at man kan ha ulike arbeidsoppgaver? Ja, det er mye digitalt, så kan gå dager mellom hver gang jeg ser kolleger. Og jeg har aldri tatt en telefon i min nåværende stilling. "Lange reoler og slik" kan det også være. Anonymkode: 0c1d0...ec2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #17 Skrevet 31. mai Saksbehandler i kommunen. Mye hjemmekontor, lite møter og lite/ingen kontakt med publikum (avhengig av type stilling). Anonymkode: 74e1e...063 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #18 Skrevet 1. juni Jeg jobber i hjemmesykepleien, er både introvert, stille og beskjeden. Anonymkode: 0d62c...b94 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni #19 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvithakker og andre cyber jobber. Programering. Anonymkode: d494a...a5f Jeg er programmerer og må kommunisere masse med kollegaer/leder/kunder hver dag. Det er en grunn til alle memes om devs som aldri får tid til å kode. Anonymkode: 75967...f26 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #20 Skrevet 1. juni Jeg tror ikke det er noe lurt å velge jobb ut fra dette, da alle jobber vil ha noe med mennesker å gjøre, på ett eller annet plan. Og ofte er det slik at der vi støter på noe vanskelig i oss selv, der ligger det også fine muligheter og mestring. Man behøver ikke bli selger eller popstjerne akkurat, men f.eks en jobb i butikk er ganske grei for en som er innadvendt av personlighet, så får man trening i lett sosialt samspill uten å få for mye, det er korte interaksjoner uten dypt alvor. Jeg er av natur veldig introvert og var plagsomt sjenert som barn og ungdom, men er nå psykolog og elsker jobben min. Det å møte mennesker en til en er veldig meningsfullt. På veien dit har jeg jobbet i mange serviceyrker, det gikk også veldig fint. For meg ville det å sitte på hjemmekontor blitt for passivt, passivitet avler passivitet for meg. Trenger å komme meg ut. Anonymkode: 900b9...b97 2 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå