Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okei jeg prøver å spørre her. Jeg skal forresten ringe til sykehuset til uka, men vil spørre her i mellomtiden om flere har opplevd lignende.

Jeg tok silikon i puppene for et par år siden. Jeg tok dråpeform. Jeg har vært super fornøyd, men  for en god stund siden nå så merker jeg at den ene puppen har mistet fylden på toppen av puppen. Den er liksom blitt mindre enn den andre og som sagt mistet fylden på toppen. Den andre er mer fyldig som den skal være. Jeg vet ikke om dette er normalt. Vet ikke om det bare er at «hevelsen» kun har gått ned på den ene og ikke den andre. Er som sagt over to år siden jeg tok det. To eller tre år. Har tenkt lenge om jeg skulle ringe de og høre, men ja, føler jeg vil det nå fordi tankene mine fortsetter jo å tenke hva det er. Har ingen smerter eller noe. De kjennes like ut i konsistens og alt sånn. Klemmer omtrent aldri på de og ligger aldri på magen. Har kun lagt på magen et par ganger for et halvt år siden eller noe når jeg tok massasje. Det eneste jeg har tenkt at det kan være er at sønnen min, når han skal kose og gi meg klem så legger han hodet alltid på den siden og blir alltid til at det blir press der. Kan det være årsaken? Har noen lignende erfaringer? 

Anonymkode: 454f3...6e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan implantatet  ha vridd seg litt kanskje?  Ville ringt sykehuset å hørt om en undersøkelse 😊

Anonymkode: ef3b5...8f0

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt usannsynlig at det er noen form for lekkasje om det er så mye implantater hvertfall. Du har ikke gått litt ned i vekt da? Evt at synet spiller deg et puss?  

Anonymkode: ecc32...353

AnonymBruker
Skrevet

Kan være ruptur, men antagelig er det snakk om "bottoming out". at det har  sunket nedenfor folden under brystet, og ut av posisjonen kirurgen har lagt. Relativt vanlige komplikasjoner begge deler. Du bør undersøke det, og ikke bare hos plastisk kirurgen, men ta mammografi med ultralyd og MR, det er bare da de kan se om det er lekkasje. 

Anonymkode: ca8c8...58c

AnonymBruker
Skrevet

Har du over eller under muskel? Om det er under er det usannsynlig at det har vridd på seg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er helt usannsynlig at det er noen form for lekkasje om det er så mye implantater hvertfall. Du har ikke gått litt ned i vekt da? Evt at synet spiller deg et puss?  

Ikke usannsynlig i det hele tatt. De nyeste, Mentor og Motiva har vel en garanti på 10 år, men det er flere som har fått ruptur. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du over eller under muskel? Om det er under er det usannsynlig at det har vridd på seg. 

Min erfaring at det er spesielt under muskel at det kan forskyve seg. Forskyvning kan føre til endringer i form eller posisjon

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Jeg husker helt ærlig ikke om jeg har over eller under muskelen. Men jeg er tynn, og har nok gått litt ned i vekt, men jeg syntes uansett det er litt rart. Formen ser helt normal ut, men den er mindre og ikke volum på toppen. Det er ikke bare noe jeg innbiller meg. Når jeg har på bh eller bikini så ser jeg at den «normale» silikon puppen har fint volum på toppen av puppen og den andre er flatere og ikke volum. Og ja jeg tenker jeg ringer inn på mandag. Men jeg syntes det er rart hvis den har snudd seg. Med tanke på både at jeg er tynn og ikke har fett på kroppen, så jeg ville vel sett hvis den var en annen vei. Har ingen fett som ville skjule det. Pluss at jeg er veldig rolig. Hopper ikke, ikke løper, trener, ikke ligger på magen eller på siden. Så vet ikke hvordan de skulle fått sjanse til å snu seg 😅 men siden jeg ikke hadde noe fett så var det kun enten over eller under muskelen de kunne legge den. Husker ikke hvilken av delene det var. Men kanskje dere vet det. Det stod ikke noe om akkurat det på kortet jeg fikk så vidt jeg kan skjønne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Okei jeg prøver å spørre her. Jeg skal forresten ringe til sykehuset til uka, men vil spørre her i mellomtiden om flere har opplevd lignende.

Jeg tok silikon i puppene for et par år siden. Jeg tok dråpeform. Jeg har vært super fornøyd, men  for en god stund siden nå så merker jeg at den ene puppen har mistet fylden på toppen av puppen. Den er liksom blitt mindre enn den andre og som sagt mistet fylden på toppen. Den andre er mer fyldig som den skal være. Jeg vet ikke om dette er normalt. Vet ikke om det bare er at «hevelsen» kun har gått ned på den ene og ikke den andre. Er som sagt over to år siden jeg tok det. To eller tre år. Har tenkt lenge om jeg skulle ringe de og høre, men ja, føler jeg vil det nå fordi tankene mine fortsetter jo å tenke hva det er. Har ingen smerter eller noe. De kjennes like ut i konsistens og alt sånn. Klemmer omtrent aldri på de og ligger aldri på magen. Har kun lagt på magen et par ganger for et halvt år siden eller noe når jeg tok massasje. Det eneste jeg har tenkt at det kan være er at sønnen min, når han skal kose og gi meg klem så legger han hodet alltid på den siden og blir alltid til at det blir press der. Kan det være årsaken? Har noen lignende erfaringer? 

Enten har implantatet funnet på å vri på seg, lite sannsynlig, eller så har du hull i implantatet slik at innholdet lekker til kroppen. 
Lekker implantatene, må de ut. Dette skal du ha fått informasjon om i forkant. 
Du skal og ha fått skriftlig informasjon fra sykehuset. Den bør du nå finne frem og lese på nytt. 

Anonymkode: fe1f5...b2d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Absolutt ikke usannsynlig at implantatet lekker, mer sannsynlig enn usannsynlig, faktisk.

AnonymBruker
Skrevet

TS her

den typen jeg har har kun 1-2% rupturrate. Og har vel så det skal være lite sjanse for at noe lekker ut 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS her

den typen jeg har har kun 1-2% rupturrate. Og har vel så det skal være lite sjanse for at noe lekker ut 

TS her

IMG_6903.thumb.jpeg.dad238ab678ab9770278a048b84a4c73.jpeg

IMG_6903.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Absolutt ikke usannsynlig at implantatet lekker, mer sannsynlig enn usannsynlig, faktisk.

Nei, det er usannsynlig. Om implantetet er et par år gammelt er rupturraten svært lav, kun noen få prosent. Det er svært lenge siden man benyttet implantater med flytende silikon som kunne lekke ut i kroppen. Får man ruptur vil ikke implantatet bli mindre ved at silikonet «renner ut». Det er helt unødvendig å skremme folk som kommer med helt legitime spørsmål. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

TS her

IMG_6903.thumb.jpeg.dad238ab678ab9770278a048b84a4c73.jpeg

IMG_6903.jpeg

Forskning har vist at dette er ren løgn. Disse lekker også.  De er helt klissete etter ruptur, og det lekker også utenfor kapsel, selv om den ikke er brutt. Men ofte er kapselen brutt. Du har helt sikkert under muskel, hvis du har anatomiske. Du bør finne ut fort som svint om de er teksturerte. For de kobles til krefttypen BIA-ALCL, og er tilbakekalt nå, men ble kanskje benyttet av noen for to år siden, dessverre. Du må komme deg til mammografi der de tar ultralyd og MR. Kun da kan de se det. Plastisk kirurgene har ikke sjangs før de åpner opp. Da finner de plutselig at alt det de sa ikke kunne skje har skjedd allikevel. Og lyver og sier det nesten aldri skjer. Det er så mange kvinner som opplever dette. Helt sykt hvordan den bransjen får holde på...
Be om journalen din, der det står hva slags type implantat du har.
Tipper dine har sklidd ut av posisjon og nedenfor folden kirurgen har laget. De kutter muskelen nederst, for å få den til å synke ned, men muskelen presser mot implantatet oppe, og mange får det som kalles "bottoming out". 

https://www.researchgate.net/publication/378906170_Silicone_Leakage_from_Breast_Implants_Is_Determined_by_Silicone_Cohesiveness_A_Histological_Study_of_493_Patients

"In this case series, we found that most women (98.8%) with SBIs had silicone depositions in the tissues examined and that in most women (86.6%), the silicones were also found outside the capsule (ie, in the surrounding connective, fat, or muscle tissue) and/or in lymph nodes, irrespective of type or brand of SBI, including noncohesive or cohesive silicone gel.

The amount of gel bleeding has already been described to correlate with capsular contraction,28-30 but less is known about migration into the body. However, we have reported in a 2016 study17 that silicone molecules can migrate to every spot in the body. In this study, lymph nodes were also resected in 41 women, and in 40 women (97.6%), silicones were observed in these lymph nodes, further supporting the migration of silicones into the body."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...