Buskerudjenta23 Skrevet 31. mai #1 Skrevet 31. mai Har et barn på 5, snart 6 år. Vi oppdaget en stor opphevd «kul» under navlen her om dagen. Vi ringte legevakta, men fikk beskjed om at det ikke var akutt og at vi skulle ta kontakt med fastlegen. Var snakk om brokk. Var der på fredag, og ble henvist videre til sykehuset. Det ble tatt CRP, blodprøver og ultralyd. Blodprøvene var fine, og fikk beskjed om at det ikke var tegn til noe farlig på ultralyden. De nevnte væske som har samlet seg opp, men at de ikke vet hva eller hvorfor. De ville ikke uttale seg noe mer før de har tatt flere undersøkelser. Barnet skal ta MR undersøkelse med narkose mandag morgen, maskinen er ikke i bruk i helgene tydeligvis. Når man googler væskeansamling i buken kommer det opp kreft, nyresvikt, leversykdom osv osv. Jeg kjenner at jeg er så stresset og redd for at barnet mitt er alvorlig syk 💔 6
spegel Skrevet 31. mai #2 Skrevet 31. mai Huff stakkars deg❤️ vanskelig å vente når man er så bekymret for barnet sitt!! De skumle sykdommene du nevner ville kanskje blitt fanget opp gjennom blodprøvene? Jeg vet ikke altså. Prøv iallefall å kos deg med barnet ditt i helga.❤️ 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #3 Skrevet 31. mai To ting å si til seg selv om igjen og om igjen: 1. INGEN tegn til noe farlig på ul. 2. Det minst farlige er det aller, ALLER vanligste. Dr. Google gir som regel ikke de "kjedelige" svarene først. Lykke til på mandag!❤️❤️ Anonymkode: 4b2b7...be0 11 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #4 Skrevet 31. mai Huff, skjønner deg godt, men prøv og pust med magen. Det er jo veldig bra at de ikke så tegn til noe farlig på UL, det gir ofte en pekepinn på om noe er ondartet eller godartet. Hadde legene mistenkt noe veldig farlig hadde de nok ikke ventet til Mandag med MR heller, det er jo et barn det er snakk om. Dette går nok helt fint skal du se . Anonymkode: 41251...b35 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #5 Skrevet 2. juni Hvordan går det? Krysser fingrene for at det er noe ufarlig. ❤️ Anonymkode: c2102...c63 2
Buskerudjenta23 Skrevet 4. juni Forfatter #6 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (På 2.6.2025 den 10.52): Hvordan går det? Krysser fingrene for at det er noe ufarlig. ❤️ Anonymkode: c2102...c63 Har ikke tatt MR enda. Det var helt fullt på mandag så vi måtte reise hjem. Og fikk også beskjed om at det ikke ble med narkose fordi det var under 2 uker siden hun hadde hatt feber. Vi var der i dag, men fikk ikke gjennomført MR da de ikke fikk satt veneflon fordi hun ble hysterisk. Fikk en nesespray som gjør at de sovner, men den fikk ikke virke lenge nok fordi de brukte så lang tid på veneflon. Endte med at hun fikk panikk i MR maskinen da lydene begynte å bråke, måtte avbryte. Skal tilbake i morgen og da blir det narkose. 8
AnonymBruker Skrevet 5. juni #8 Skrevet 5. juni Hør på legene - ikke internett! Vet det er umulig, men når man har spurt begge må man bare velge hvem man stoler på, internett som aldri har sett barnet, eller kompetente leger som har undersøkt barnet så grundig de kan nå og bestemt at ting kan vente til mandag tydeligvis. Min opplevelse med sykt barn i helsevesenet er høy prioritet og rask behandling når nødvendig. Også må du huske at de sikkert har tatt blodprøver av barnet og sjekket alle vitale statuser, så legene vet mye mer om ståa enn du tror, selv om de ikke er så gode til å informere om det. Kreft kan f.eks vises på blodprøver, de hadde neppe ventet om ting pekte i den retning. Så antagelig er ting stabilt og de mener det er forsvarlig å fortsette undersøkelsene denne uken. Synes det er synd at legestanden ikke har tatt inn over seg et nytt kommunikasjonsbehov nå som alle har dr.Google i lomma. De burde leve i virkeligheten der folk faktisk googler. Mange unødvendig bekymrede foreldre der ute hver gang noe rart skjer med kroppen. Masse lykke til, håper de finner ut av det og at du får gode svar ❤️ Anonymkode: 5f476...da9
AnonymBruker Skrevet 6. juni #10 Skrevet 6. juni Håper det går bra med dere ♥️ Anonymkode: 0be48...3b5
AnonymBruker Skrevet 6. juni #11 Skrevet 6. juni Håper det går bra med dere! ❤️ Anonymkode: c2102...c63
veronica<3 Skrevet 6. juni #12 Skrevet 6. juni Tråden er ryddet for brukerdebatt og brukerangrep. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet 6. juni #13 Skrevet 6. juni Buskerudjenta23 skrev (På 31.5.2025 den 17.53): Har et barn på 5, snart 6 år. Vi oppdaget en stor opphevd «kul» under navlen her om dagen. Vi ringte legevakta, men fikk beskjed om at det ikke var akutt og at vi skulle ta kontakt med fastlegen. Var snakk om brokk. Var der på fredag, og ble henvist videre til sykehuset. Det ble tatt CRP, blodprøver og ultralyd. Blodprøvene var fine, og fikk beskjed om at det ikke var tegn til noe farlig på ultralyden. De nevnte væske som har samlet seg opp, men at de ikke vet hva eller hvorfor. De ville ikke uttale seg noe mer før de har tatt flere undersøkelser. Barnet skal ta MR undersøkelse med narkose mandag morgen, maskinen er ikke i bruk i helgene tydeligvis. Når man googler væskeansamling i buken kommer det opp kreft, nyresvikt, leversykdom osv osv. Jeg kjenner at jeg er så stresset og redd for at barnet mitt er alvorlig syk 💔 Uansett kan du ikke gjøre noe...har han kreft så har han det....ting skjer...... Anonymkode: 00048...bfb
AnonymBruker Skrevet 6. juni #14 Skrevet 6. juni Min 4,5 åring har en liten kul på magen, men han hadde navnebrokk som liten, så tror det er en rest. Helsestasjonen har aldri vært bekymret, men bør kanskje sjekke det igjen. Hvordan gikk undersøkelsen? Anonymkode: 85273...b09
AnonymBruker Skrevet 6. juni #15 Skrevet 6. juni Buskerudjenta23 skrev (På 31.5.2025 den 17.53): Har et barn på 5, snart 6 år. Vi oppdaget en stor opphevd «kul» under navlen her om dagen. Vi ringte legevakta, men fikk beskjed om at det ikke var akutt og at vi skulle ta kontakt med fastlegen. Var snakk om brokk. Var der på fredag, og ble henvist videre til sykehuset. Det ble tatt CRP, blodprøver og ultralyd. Blodprøvene var fine, og fikk beskjed om at det ikke var tegn til noe farlig på ultralyden. De nevnte væske som har samlet seg opp, men at de ikke vet hva eller hvorfor. De ville ikke uttale seg noe mer før de har tatt flere undersøkelser. Barnet skal ta MR undersøkelse med narkose mandag morgen, maskinen er ikke i bruk i helgene tydeligvis. Når man googler væskeansamling i buken kommer det opp kreft, nyresvikt, leversykdom osv osv. Jeg kjenner at jeg er så stresset og redd for at barnet mitt er alvorlig syk 💔 Mandag morgen? 2. Pisedag? Det høres ut som om du har en feil dato eller dag, her. Anonymkode: 41b74...e2a 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #16 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mandag morgen? 2. Pisedag? Det høres ut som om du har en feil dato eller dag, her. Anonymkode: 41b74...e2a Innlegget ble skrevet 31.05. Mandag morgen var da mandag denne uken, mandag 02.06. Anonymkode: 21060...536 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #17 Skrevet 6. juni Google er ikke ikke din venn når sykdomstegn oppstår. Anonymkode: 3c849...476
AnonymBruker Skrevet 6. juni #18 Skrevet 6. juni 1. Når du googler, kommer alltid alvorlig sykdom opp. F.eks så er det vanlig å ha vondt i ryggen ved kreft, men de aller fleste med vondt i ryggen har ikke kreft. Det er vanlig å være svimmel ved kreft, men de fleste som er svimle har ikke kreft. Du skjønner hvor jeg vil. 2. Hvis det var mistanke om alvorlig sykdom hadde sykehuset tatt dere inn med en gang. Ikke la katastrofetankene spinne og ta overhånd, forhold deg til realiteten slik den er uten skremmende enn-om, og det er at det fremstår helt vanlig også sett ut fra sykehusets (fagfolkets) øyne. God bedring til barnet ditt! Anonymkode: dc0eb...dff
k4ren Skrevet 9. juni #20 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 18.22): Uansett kan du ikke gjøre noe...har han kreft så har han det....ting skjer...... Anonymkode: 00048...bfb Hva er dette for et drittsvar da?? 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå