Inemora Skrevet 31. mai #41 Skrevet 31. mai Oi, dette er vel en av de minst sympatiske trådene jeg har lest her! Dere snakker til en 20 åring (+) som skal operere bort livmoren. Kanskje er det ikke akkurat det praktiske hjelpen hun i hovedsak trenger hjelp til, men ønsker å ha noen rundt seg som viser omsorg, som f.eks familien. For de aller fleste er det en krise i livet å få beskjed om å ikke kunne få barn. Jeg hadde glatt avlyst ferien for min 22 åring om det så var en tå som skulle opereres og hun ble alene. Min er selvstendig, flyttet ut, studerer og i jobb og ingen mammadalt, men som mor hadde jeg vært der, og selvfølgelig i et sånt tilfelle som kan inneholde mye sorg, i tilegg til smerter i varierende grad. TS tenker sommeren er enklere for å slippe sykemelding, hun tar det gjerne i ferien sin(?) At man er uvitende i forhold til at man ikke bare kan «bestemme» det som dere sier og at hun tenker det er et enormt stort inngrep sier vel at det mangler litt erfaring pga hennes unge alder, så skjerp dere da sure gretne damer..Blir lei meg, så kalde som mange av dere er. Lykke til TS❤️ Snakk med legen din, si du er alene og forberedt deg godt så du har alt du trenge og les deg litt opp, og søk erfaringer… ikke her dessverre.. 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #42 Skrevet 31. mai Inemora skrev (7 minutter siden): Oi, dette er vel en av de minst sympatiske trådene jeg har lest her! Dere snakker til en 20 åring (+) som skal operere bort livmoren. Kanskje er det ikke akkurat det praktiske hjelpen hun i hovedsak trenger hjelp til, men ønsker å ha noen rundt seg som viser omsorg, som f.eks familien. For de aller fleste er det en krise i livet å få beskjed om å ikke kunne få barn. Jeg hadde glatt avlyst ferien for min 22 åring om det så var en tå som skulle opereres og hun ble alene. Min er selvstendig, flyttet ut, studerer og i jobb og ingen mammadalt, men som mor hadde jeg vært der, og selvfølgelig i et sånt tilfelle som kan inneholde mye sorg, i tilegg til smerter i varierende grad. TS tenker sommeren er enklere for å slippe sykemelding, hun tar det gjerne i ferien sin(?) At man er uvitende i forhold til at man ikke bare kan «bestemme» det som dere sier og at hun tenker det er et enormt stort inngrep sier vel at det mangler litt erfaring pga hennes unge alder, så skjerp dere da sure gretne damer..Blir lei meg, så kalde som mange av dere er. Lykke til TS❤️ Snakk med legen din, si du er alene og forberedt deg godt så du har alt du trenge og les deg litt opp, og søk erfaringer… ikke her dessverre.. Tusen takk for tips og empati! 🩷🩷🩷 Anonymkode: a5a8c...e94 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #43 Skrevet 31. mai Mei88 skrev (49 minutter siden): Hjemmesykepleien mange steder har så sprengt kapasitet at å bruke de til sånne ting når man kan forbedre seg i god tid er bare for dumt. Siden ikke hun har dato enda kan hun lage opp måltider å fryse, handle inn alt hun trenger på forhånd osv Hjemmesykepleie har plikt å hjelpe ved behov uansett hvor sprengt de er. Jeg jobber i hjemmesykepleie selv og vi utfører mange oppdrag på yngre brukere. Alt fra å stelle sår etter stor bukoperasjon, til å bistå med mat og drikke dersom de ikke klarer det selv. Så lenge bruker ikke har noen som kan hjelpe og hjelpen er nødvendig kan legen melde fra til hjemmespl. Anonymkode: 40cf1...1db 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #44 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts, her. Tusen takk! 🩷 Det er akkurat det jeg mener. Når jeg er den som stiller opp når mine familiemedlemmer skal til legevakten, bli operert osv., og ikke får den samme hjelpen tilbake, kjennes det vondt. Jeg ser bak mange kommentarer her, hvem som har empati og ikke. Man er alltid familie, også i sommerferien. Anonymkode: a5a8c...e94 Hadde du hatt en konkret dato er jeg enig med deg. Men du har ingen dato. Mener du virkelig at familien skal holde seg hjemme hele ferien i tilfelle du skal opereres?? Ingen er så egoistisk at de vil legge beslag på hele sommerferien for noe som kanskje ikke kommer til å skje Anonymkode: a8874...23b 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #45 Skrevet 31. mai Jeg opererte en tå nå nylig, de var opptatt av at en voksen var ved meg første døgnet. Anonymkode: 82465...89a
AnonymBruker Skrevet 31. mai #46 Skrevet 31. mai Stor pike skrev (39 minutter siden): Til dere som skråsikkert hevder hun ikke trenger pass; for det første så er det vanlig å ha pass selv etter en liten laparoskopi. Har du ingen, må du bli på sykehuset en natt, da. For det andre, det er ikke sikkert det kun er en laparoskopi, jeg endte med åpen operasjon og ble på sykehuset i flere dager. Du svarer akkurat det samme som de du er uenig med. Enten får man liv til å reise hjem på egenhånd, eller så er man innlagt på sykehus med medisinsk personale rundt deg. Ts, min mor reiste frem og tilbake for denne operasjonen med fly på egenhånd. Hun var plaget med luftsmerter i skulderen i dagene etterpå, men ellers god form etterpå. Kjøp inn masse fjordland på forhånd. Anonymkode: 8df64...3fd 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #47 Skrevet 31. mai Inemora skrev (49 minutter siden): Oi, dette er vel en av de minst sympatiske trådene jeg har lest her! Dere snakker til en 20 åring (+) som skal operere bort livmoren. Kanskje er det ikke akkurat det praktiske hjelpen hun i hovedsak trenger hjelp til, men ønsker å ha noen rundt seg som viser omsorg, som f.eks familien. For de aller fleste er det en krise i livet å få beskjed om å ikke kunne få barn. Jeg hadde glatt avlyst ferien for min 22 åring om det så var en tå som skulle opereres og hun ble alene. Min er selvstendig, flyttet ut, studerer og i jobb og ingen mammadalt, men som mor hadde jeg vært der, og selvfølgelig i et sånt tilfelle som kan inneholde mye sorg, i tilegg til smerter i varierende grad. TS tenker sommeren er enklere for å slippe sykemelding, hun tar det gjerne i ferien sin(?) At man er uvitende i forhold til at man ikke bare kan «bestemme» det som dere sier og at hun tenker det er et enormt stort inngrep sier vel at det mangler litt erfaring pga hennes unge alder, så skjerp dere da sure gretne damer..Blir lei meg, så kalde som mange av dere er. Lykke til TS❤️ Snakk med legen din, si du er alene og forberedt deg godt så du har alt du trenge og les deg litt opp, og søk erfaringer… ikke her dessverre.. Ts er ikke 20 år, hun er i 20-årene som er rimelig stor forskjell, hun kan faktisk være nærmere 30. Ingen her er sutre gretne damer, men de realitetsorienterer ts. Hun kan ikke velge operasjon, hun kan ikke velge dato, dette gjøres ikke om sommeren med mindre det er kreft, hun er innlagt første natt etter operasjon, og klarer seg helt fint hjemme med litt forberedelse (type fylle kjøleskapet, handle smertestillende). AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg opererte en tå nå nylig, de var opptatt av at en voksen var ved meg første døgnet. Anonymkode: 82465...89a Du var dagkirurgisk pasient, hysterektomi er ikke dagkirurgi. Din opplevelse kan derfor ikke sammenlignes med det ts ønsker å gjøre. Anonymkode: a9c74...889 1 1 2
katties Skrevet 31. mai #48 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har ikke bestemt det selv. Fikk informasjon av lege om at jeg kunne tenke på det mellom to kontrolltimer. Har diagnoser som gjør at jeg kan når som helst kan takke ja til det. Takk for tips! Anonymkode: a5a8c...e94 Jeg antar at du sikkert har fått sjekker og at dette med fjerning er noe du ikke bare har kommet frem til selv, men ville bare nevne at det påvirker hormonene dine, og også plassering av tarmene, så vært obs på det og still spørsmål om det da mange ikke vet noe særlig om det før de føler st ting er rart etterpå. Ellers så er det ikke en så stor operasjon at du trenger så mye hjelp etterpå, og det finnes medisiner som gjør omtrent hvilken som helst smerte omtrent umerkbar uten at du selv blir sløv og neddopa.
AnonymBruker Skrevet 31. mai #49 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er i 20-årene og er ganske oppegående, så er sikker på at jeg vil klare meg fint på egenhånd etter de første ukene. Anonymkode: a5a8c...e94 Skjønner godt du blir litt engstelig for dette, operasjon er heldigvis ikke hverdagskost for de fleste og det er så klart skummelt og ukjent ❤️ Men her er litt realitetsråd sagt i beste mening; du trenger ikke noen uker på å komme deg, dette er en ganske grei operasjon og du vil nok fint klare deg selv når du blir sendt hjem. Bare ha mat i fryseren og ting du kanskje vil trenge klart. De fleste er tilbake på jobb etter noen dager/en ukes tid. Sykemelding etter operasjon er helt normalt så ville ikke brukt feriedager på dette. Med mindre det haster veldig er det ganske usannsynlig du får operere allerede i sommer. Og har knapt hørt om tilfeller hvor man får velge operasjonstid selv, kanskje lettere gjennom privat. Og med det sagt; du sier du vurderer dette. Så ikke vær for hard mot familie her, du har jo ikke gitt de noen dato og de tenker kanskje også at det er urealistisk at det blir noe av dette allerede i sommer. Om det i det hele tatt blir. Anonymkode: 97643...d16 2
Matas Skrevet 1. juni #50 Skrevet 1. juni Tråden er ryddet for følgende regel: Sitat Det er ikke lov å diskutere med seg selv, eller utgi seg for å være flere personer i en tråd, ved å benytte flere kontoer eller AnonymBruker-funksjonen. Tråden er også ryddet for tilsvar til dette samt latterliggjøring. Matas, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå