Romkom Skrevet 31. mai #21 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg lurer derfor på om det er mulig å bo i pasienthotell, sykehjem eller noe Pasienthotell kan du bo på mot betaling. De jeg har bodd på har hatt alarmknapp til personalet men ikke noe tilsyn utover det. Blir ganske kostbar i lengden da avhengig av hvor lenge du så for deg å bo der. 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #22 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg for eksempel skjønner dem ikke. Jeg hadde aldri og da mener jeg aldri reist fra mitt barn som skal opereres. Kommer aldri til å forstå meg på enkelte foreldre. Helt uten empati og følelser. Min mor har også fjernet livmoren og fikk reist hjem dagen etterpå. Hun var faktisk dårlig og hadde behov for omsorg. Så selv om noen har noen i nærheten som klarte seg så fint så trenger ikke det å bety noe. Folk er forskjellige. Hør med sykehuset ts,de har nok vært borti slike tilfeller. Anonymkode: bb9dd...48b Ts, her. Tusen takk! 🩷 Det er akkurat det jeg mener. Når jeg er den som stiller opp når mine familiemedlemmer skal til legevakten, bli operert osv., og ikke får den samme hjelpen tilbake, kjennes det vondt. Jeg ser bak mange kommentarer her, hvem som har empati og ikke. Man er alltid familie, også i sommerferien. Anonymkode: a5a8c...e94 4 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #23 Skrevet 31. mai Det er god grunn til å unngå å bli operert i sommerferien, særlig hvis det ikke er akutt. Det er ganske tynt på sykehuset under ferieavvikling. Anonymkode: 36bbd...e0c 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #24 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts, her. Tusen takk! 🩷 Det er akkurat det jeg mener. Når jeg er den som stiller opp når mine familiemedlemmer skal til legevakten, bli operert osv., og ikke får den samme hjelpen tilbake, kjennes det vondt. Jeg ser bak mange kommentarer her, hvem som har empati og ikke. Man er alltid familie, også i sommerferien. Anonymkode: a5a8c...e94 Dette er snakk om elektiv dagkirurgi, ikke kreft eller hjerte/hjernekirurgi. Du kan sove over en natt siden du ikke har en eneste en i familie eller vennekrets som kan være hos deg. Men deretter har du det garantert best i ditt eget hjem. Du trenger ikke å overdrive bare fordi du er sur på foreldrene dine. Anonymkode: ed23d...987 8 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #25 Skrevet 31. mai Det er kikkhullsoperasjon så du kan overnatte en natt på sykehuset om du blir innlagt. Om du er på dagkirurgi så drar du hjem samme dag. Har hatt slike operasjoner og man klarer seg helt fint uten hjelp fra andre etterpå. Anonymkode: ffaad...8ec 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #26 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Jeg vurderer å få fjernet livmoren om sommeren. Tenker at det passer best når det tar minst noen uker å bli frisk igjen. Jeg vil ikke ta det senere og få sykemelding fra jobben siden det ikke var så lenge siden jeg begynte i ny jobb. Problemet mitt er at jeg har ingen som kan passe på meg. Familien min prioriterer å reise på en lang ferie, og har allerede kjøpt biletter selv om jeg spurte om de kunne utsette ferien i noen uker. De hadde full mulighet, men ville ikke vente. Tør ikke å stole på venninnen min heller. Hun kan fort forsove seg, glemme ting ut, osv. Jeg lurer derfor på om det er mulig å bo i pasienthotell, sykehjem eller noe, selvfølgelig mot betaling, og bo der i ei uke eller to. Jeg er i 20-årene og er ganske oppegående, så er sikker på at jeg vil klare meg fint på egenhånd etter de første ukene. Noen som har erfaring med slik? Bor i Stavanger. Anonymkode: a5a8c...e94 Dette forstår jeg lite av. Du vurderer å få fjernet livmoren, om sommeren? Å få fjernet en livmor etniske noe som gjøres når tid som helst. Der er lange ventelister. Gynekologisk avdeling er og sterkt presset om sommeren, grunnet ferieavvikling. Har du fått time? Hvis ikke kan du glemme den operasjonen nå i sommer. Ingen leger fjerner heller en livmor, uten at livmoren er syk, med kreft eller annen alvorlig sykdom. Da kommer du inn i pakkeforløp. Du er i 20. åra? Da får du ikke uten videre fjernet en frisk livmor. Neste problemet ditt er at du ikke kan være alene? Du blir ikke invalid av å fjerne en livmor. Du er på sykehuset til neste dag, eller dagen etter neste dag, og sendes hjem for å klare deg selv. Det skal gå mye galt om du ikke klarer deg selv hjemme da, og da skriver heller ikke t sykehus deg ut. Forklar gjerne det uforståelig i et nytt innlegg. Anonymkode: 81833...9d7
AnonymBruker Skrevet 31. mai #27 Skrevet 31. mai Jeg hadde en større operasjon for noen mnd siden. Jeg bor alene. Jeg forberedte meg mye i forkant. Handlet inn alt av mat, apotekvarer og husholdingsting jeg trengte for et par uker. Lånte rullestol og dusjkrakk på hjelpemiddelsentralen. Vasket huset og sørget for at all klesvask var unnagjort. Redde opp på sofaen og hadde bag ved sofaen med rene klær, så jeg skulle slippe trapper opp til soverommet. Jeg fikk pasientreiser hjem fra sykehuset og de hjalp meg inn. Det gikk veldig bra, når jeg hadde forberedt alt grundig i forkant. Masse lykke til! Anonymkode: 76160...cb4 5 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #28 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ts, her. Tusen takk! 🩷 Det er akkurat det jeg mener. Når jeg er den som stiller opp når mine familiemedlemmer skal til legevakten, bli operert osv., og ikke får den samme hjelpen tilbake, kjennes det vondt. Jeg ser bak mange kommentarer her, hvem som har empati og ikke. Man er alltid familie, også i sommerferien. Anonymkode: a5a8c...e94 Når du ikke har operasjonssalen forstår jeg godt at de ikke tilpasser ferien. Det er svært usannsynlig du får operasjon midt på sommeren om det ikke er akutt fare for liv. Anonymkode: 9c44f...a94 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai #29 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når du ikke har operasjonssalen forstår jeg godt at de ikke tilpasser ferien. Det er svært usannsynlig du får operasjon midt på sommeren om det ikke er akutt fare for liv. Anonymkode: 9c44f...a94 Operasjonsdato ikke salen Anonymkode: 9c44f...a94
AnonymBruker Skrevet 31. mai #30 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ts, her. Tusen takk! 🩷 Det er akkurat det jeg mener. Når jeg er den som stiller opp når mine familiemedlemmer skal til legevakten, bli operert osv., og ikke får den samme hjelpen tilbake, kjennes det vondt. Jeg ser bak mange kommentarer her, hvem som har empati og ikke. Man er alltid familie, også i sommerferien. Anonymkode: a5a8c...e94 Jeg skjønner din skuffelse veldig godt! Det er noe med operasjonen du skal gjennom også, synes jeg. Det å fjerne livmor. Det hadde vært en sorg for meg. Går ikke bare på det fysiske alltid ❤️ Anonymkode: bb2e9...e90 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #31 Skrevet 31. mai Haha, jeg trengte ikke noe pleie etter at jeg fjernet livmoren. Det var vondt og jeg unngikk anstrengelser, men jeg klarte meg da selv. Min "romvenninne" på sykehuset var mange år eldre enn jeg og hadde en mye større operasjon i forbindelse med sin fjerning, men hun var da også oppe og gikk igjen raskt etter operasjonen. Anonymkode: 7e03e...efb 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #32 Skrevet 31. mai Operasjon av frisk livmor til en 20-åring, på sommeren? Lite sannsynlig. Problemstillingen med familie - lite sannsynlig. Behov for pleie i etterkant av en slik operasjon ? Lite sannsynlig. Anonymkode: cdb68...30f 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #33 Skrevet 31. mai Selv om du har fått beskjed om å vurdere dette, så er det ikke slik at legen bare knipser med fingeren - også blir det gjennomført når du selv måtte ønske. Om du sier du vil gjøre dette, så melder han deg opp til operasjon, men i Juli så er det ofte kun ø-hjelp da det er ferieavvikling. Jeg forstår godt at familien din ikke blir hjemme fra ferie helt uten at du har noen operasjonsdato. Og de aller fleste klarer seg helt fint alene etter den operasjonen. Anonymkode: 52da4...711 1 1 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai #34 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Ts, her. Tusen takk! 🩷 Det er akkurat det jeg mener. Når jeg er den som stiller opp når mine familiemedlemmer skal til legevakten, bli operert osv., og ikke får den samme hjelpen tilbake, kjennes det vondt. Jeg ser bak mange kommentarer her, hvem som har empati og ikke. Man er alltid familie, også i sommerferien. Anonymkode: a5a8c...e94 Du er ikke et lite barn, på tide å vokse opp. Du klarer deg fint uten noen som passer på deg, ærlig talt. Du ser jo kun dine egne behov her, ferie må planlegges og du har ikke engang noen dato. Anonymkode: b634a...f32 3 1 1
Mei88 Skrevet 31. mai #35 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fikk hjemmesykepleie da jeg lå halvdau etter operasjon, de kom om morgen og kveld, de kan hjelpe å handle, lage enkel mat, vær forberedt på fjordland middager, osv. Det er også tjenester fra kommunen for renhold om du trenger. Snakk med de på sykehuset så kan de ordne for deg. Anonymkode: 53008...032 Hjemmesykepleien mange steder har så sprengt kapasitet at å bruke de til sånne ting når man kan forbedre seg i god tid er bare for dumt. Siden ikke hun har dato enda kan hun lage opp måltider å fryse, handle inn alt hun trenger på forhånd osv
AnonymBruker Skrevet 31. mai #36 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Haha, jeg trengte ikke noe pleie etter at jeg fjernet livmoren. Det var vondt og jeg unngikk anstrengelser, men jeg klarte meg da selv. Min "romvenninne" på sykehuset var mange år eldre enn jeg og hadde en mye større operasjon i forbindelse med sin fjerning, men hun var da også oppe og gikk igjen raskt etter operasjonen. Anonymkode: 7e03e...efb Jeg er som regel oppe og går raskt, men kan ikke bruke smertestillende i særlig grad, og har derfor større smerter enn andre første døgnet. Etter såkalt dagkirurgi fikk jeg komplikasjoner, alvorlig infeksjon, høy feber og indre blødninger. Er greit på ha noen rundt seg da. Anonymkode: bb2e9...e90 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #37 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Jeg vurderer å få fjernet livmoren om sommeren. Tenker at det passer best når det tar minst noen uker å bli frisk igjen. Jeg vil ikke ta det senere og få sykemelding fra jobben siden det ikke var så lenge siden jeg begynte i ny jobb. Problemet mitt er at jeg har ingen som kan passe på meg. Familien min prioriterer å reise på en lang ferie, og har allerede kjøpt biletter selv om jeg spurte om de kunne utsette ferien i noen uker. De hadde full mulighet, men ville ikke vente. Tør ikke å stole på venninnen min heller. Hun kan fort forsove seg, glemme ting ut, osv. Jeg lurer derfor på om det er mulig å bo i pasienthotell, sykehjem eller noe, selvfølgelig mot betaling, og bo der i ei uke eller to. Jeg er i 20-årene og er ganske oppegående, så er sikker på at jeg vil klare meg fint på egenhånd etter de første ukene. Noen som har erfaring med slik? Bor i Stavanger. Anonymkode: a5a8c...e94 De setter ikke opp planlagte operasjoner midt i fellesferien hvis ikke det haster liksom… Anonymkode: f896c...eb5 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #38 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Jeg vurderer å få fjernet livmoren om sommeren. Tenker at det passer best når det tar minst noen uker å bli frisk igjen. Jeg vil ikke ta det senere og få sykemelding fra jobben siden det ikke var så lenge siden jeg begynte i ny jobb. Problemet mitt er at jeg har ingen som kan passe på meg. Familien min prioriterer å reise på en lang ferie, og har allerede kjøpt biletter selv om jeg spurte om de kunne utsette ferien i noen uker. De hadde full mulighet, men ville ikke vente. Tør ikke å stole på venninnen min heller. Hun kan fort forsove seg, glemme ting ut, osv. Jeg lurer derfor på om det er mulig å bo i pasienthotell, sykehjem eller noe, selvfølgelig mot betaling, og bo der i ei uke eller to. Jeg er i 20-årene og er ganske oppegående, så er sikker på at jeg vil klare meg fint på egenhånd etter de første ukene. Noen som har erfaring med slik? Bor i Stavanger. Anonymkode: a5a8c...e94 Snakk med legen om dette når du har fått en dato og vet hva som er realiteten da. Du skal heller ikke bry deg om du får sykemelding. Det er helt vanlig å være sykemeldt etter operasjoner, det er ikke noe man legger til ferie. Anonymkode: dfc0b...338 1
Stor pike Skrevet 31. mai #39 Skrevet 31. mai Til dere som skråsikkert hevder hun ikke trenger pass; for det første så er det vanlig å ha pass selv etter en liten laparoskopi. Har du ingen, må du bli på sykehuset en natt, da. For det andre, det er ikke sikkert det kun er en laparoskopi, jeg endte med åpen operasjon og ble på sykehuset i flere dager. 2 1
AprilLudgate Skrevet 31. mai #40 Skrevet 31. mai Jeg hadde kun lapraskopi hvor de fjernet endometriose og cyste. Jeg ble oiggende en natt på sykehus, men hadde ikke klart å komme meg hjem selv. Etter 1 uke prøvde jeg meg på butikken, og holdt på å svime av - men jeg klarte meg fint alene hjemme fra dag 2. Du kan høre om de har plass på pasienthotell 1 døgn ekstra feks? Som du jo betaler for? 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå