Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter maks med å ta av ti kilo som sitter som støpt etter graviditet. Jeg går noen kg ned og rett opp igjen når jeg slakker litt av på dietten. Det går på psyken løs rett og slett, for jeg har alltid vært slank. 

Tenker jeg ikke har så mye ekstra at jeg får legen min med på at jeg trenger det, så Wegovy og ozempic osv er nok ikke et alternativ. Finnes det virkelig ingen andre tilsvarende piller som gir samme resultat som disse, men som man ikke trenger å gå til legen for å få tilgang til? 

Jeg merker at jeg blir misunnelig når folk (som i utgangspunktet er større enn meg) raser ned i vekt på slankepiller.. 

Og ja, jeg har prøvd å holde meg unna sjokolade, spise sunt og kutt opp frukt osv... ;) 

Anonymkode: 08aa1...f77

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg sliter maks med å ta av ti kilo som sitter som støpt etter graviditet. Jeg går noen kg ned og rett opp igjen når jeg slakker litt av på dietten. Det går på psyken løs rett og slett, for jeg har alltid vært slank. 

Tenker jeg ikke har så mye ekstra at jeg får legen min med på at jeg trenger det, så Wegovy og ozempic osv er nok ikke et alternativ. Finnes det virkelig ingen andre tilsvarende piller som gir samme resultat som disse, men som man ikke trenger å gå til legen for å få tilgang til? 

Jeg merker at jeg blir misunnelig når folk (som i utgangspunktet er større enn meg) raser ned i vekt på slankepiller.. 

Og ja, jeg har prøvd å holde meg unna sjokolade, spise sunt og kutt opp frukt osv... ;) 

Hvor lenge har du prøvd? Gå ned i vekt er ikke noe som skal skje på noen uker...dette er livstil endringer. 

Hvor mange kalorier spiser du hverdag? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Finnes det virkelig ingen andre tilsvarende piller som gir samme resultat som disse, men som man ikke trenger å gå til legen for å få tilgang til? 

Tror du ikke alle hadde løpt og kjøpt de da?

Anonymkode: 68bdd...1fc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tren styrke. Det vil øke basalforbrenningen din.

Og omstill deg til at du må varig endre kostholdet ditt.

Anonymkode: c73a6...a2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på mysimba. Gikk ned 13 kilo, men så sa det stopp. Vekten har stått stille I 6 måneder nå 

Anonymkode: c9e29...b99

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Mangler du progesteron og østrogen? Da kan du skyte opp i vekt.

Anonymkode: 555e8...bec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor gammel er du? Mangler du progesteron og østrogen? Da kan du skyte opp i vekt.

Kan overgangsalder være grunn til at vekta ikke går nedover selv om man spiser lite?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kan overgangsalder være grunn til at vekta ikke går nedover selv om man spiser lite?

Ja! Progesteron er vanndrivende! Jeg begynte på hormonbehandling og magen forsvant MYE...før så jeg jo halvgravid ut......dessuten ved Progesteronmangel så forbrennes ikke fettet på magen men musklene tappes for fett.....tenk gammel dame med tynne bein og stor mage...er vel en grunn da...Vårherre ville vel kun at unge damer skal se attraktive ut humre humre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 17.12):

Såklart går du opp igjen når du slakker ned på dietten. Du må stå i det.

Anonymkode: cb531...709

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 17.12):

Jeg sliter maks med å ta av ti kilo som sitter som støpt etter graviditet. Jeg går noen kg ned og rett opp igjen når jeg slakker litt av på dietten.

Selvsagt gjør du det. Du kan jo ikke gå tilbake til å spise mer kalorier enn du forbrenner og så forvente at du ikke skal gå opp igjen?

Anonymkode: 9bb55...f84

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Les deg opp på Berberin. Har ikke testet det selv, men skal påvirke samme metthetshormoner som ozempic. Men det er lurt å gjøre som anbefalt her, og sjekke hormonbalansen din. Klarer også med lege om det er trygt for deg å bruke Berberin.

Anonymkode: 7506b...37e

AnonymBruker
Skrevet

Vet jo ingenting om deg.

men når jeg skulle ta av 10 kg etter graviditet så var det litt det å stole på prosessen. Ja det så ut som jeg gikk opp etter en fest eller weekend tur, men ofte var bare dette vann… man legger jo ikke på seg noe særlig fett på en uke.

Anonymkode: f2891...7f4

AnonymBruker
Skrevet

Ozempic er for de med diabetes. Er vel snart 2 år siden de ble stoppet å bli skrevet ut for slanking. Det er samme kriterier for wegovy, mounjaro og mysimba. 

Anonymkode: e39f2...d9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...