Gå til innhold

Hender det at dere later som dere er noen andre på ferie?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva galt skjer om man ikke forteller sannheten til noen man ikke kjenner og aldri kommer til å møte igjen? Nå må folk løsne opp litt! Gud,så kjedelig det hadde vært om alle vare så opptatt av å være "korrekt"!

Anonymkode: 15dbf...2e8

Normalt vil det ikke komme noe galt ut av det i det hele tatt, det vitner etter min mening bare om enkelte dårlige personlighetstrekk.

Anonymkode: c689d...23b

• Liker 1
Skrevet

Jeg var i Vietnam og snakket om jobben min og ga fra meg noe relevant info i den settingen vi var i.  Var (selvsagt) 100 % ærlig. 

Plutselig en dag sto han utenfor kontoret mitt. 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men vi liker å dra rundt på ganske rimelige steder for å treffe ekte mennesker mer enn show off- mennesker som oftere befinner seg på steder vi egentlig har råd til. Litt vittig da å komme veldig godt overens med noen, og så viser det seg at de har gjort nøyaktig det samme.

Likevel ikke så rart kanskje, at vi treffer hverandre akkurat på ønsket om å det nære og ekte, siden alle søker akkurat det. Mange av dem har vært betydelig rikere enn oss. Jeg har sittet rundt et bål på stranden, med billigøl i hånden, sammen med dollarmillionærer. 😂

Anonymkode: e5720...4ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo forskjell på å lyve (som noe man gjør for egen vinning) og å fortelle skrøner når man er på ferie (som er noe man gjør for å underholde). Ser du bare dokumentarer på Netflix?

Anonymkode: a402a...f01

Så du rasjonaliserer dette for deg selv og oss med at du bare skrøner, men at det du gjør ikke er å lyve siden du ikke har vinning ved å gjøre det? 😆

OK. 🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du rasjonaliserer dette for deg selv og oss med at du bare skrøner, men at det du gjør ikke er å lyve siden du ikke har vinning ved å gjøre det? 😆

OK. 🙄

Jeg rasjonaliserer ikke, det er Freud. Å lyve er å tilbakeholde/modifisere sannhet for å oppnå fordeler. 

Vitner det å bruke nedlatende emojier om "gode personlighetstrekk" i din bok?

Skrevet

Tror mange later som de er Donald Trump og går bananas med spraytan på ferie:smilorange:

AnonymBruker
Skrevet

Nærmeste jeg noengang har kommet til dette er at jeg "later" som om jeg ikke har dårlig råd når vi er på ferie. Altså jeg tenker på økonomien og pengebruk, men viser ikke nødvendigvis utad at pengene jeg bruker kanskje har tatt meg måneder eller år å spare opp. På ferie skal vi senke skuldrene og kose oss, så får hverdagen vente litt. 

Sånn sett kan man kanskje si at jeg "spiller en annen".

Anonymkode: 7e7b9...9da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg rasjonaliserer ikke, det er Freud. Å lyve er å tilbakeholde/modifisere sannhet for å oppnå fordeler. 

OK. 🙄

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Vitner det å bruke nedlatende emojier om "gode personlighetstrekk" i din bok?

Min bruk av emojier i denne sammenheng er et uttrykk for min ekte reaksjoner til dine innlegg og tilsvar i denne tråden. Føler du det er vondt, vanskelig og uberettiget så er du i din fulle rett til det. Du eier dine følelser, men vi andre behøver heldigvis ikke forholde oss til det. De er verdt noe for deg, men ikke for andre. Jeg er i alle fall ærlig om hvor jeg står og hvordan jeg oppfatter deg.

Nå skal jeg logge av og ta imot EKTE gjester på lørdagskvelden, og regner egentlig ikke med hverken skrøner eller løgn fra den kanten. Du må gjerne servere noen kloke ord som tilsvar til denne meldingen – har liksom på følelsen at du er en person som det er viktig for å få siste ord. Vel bekomme. 😄

AnonymBruker
Skrevet

Ja! 
eller vi snakker engelsk med hverandre om vi oppdager Nordmenn rundt oss 😅

Anonymkode: 50f2d...773

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvorfor ikke ta seg litt ferie fra segselv også. Elsker tanken! 🥳 Kjør på sier jeg, hørtes artig ut 😁❤️

Anonymkode: f1c77...2e0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og de som er så selvhøytidelig er for kontrollfreak og kjedelige tenker jeg. 

Anonymkode: 

Er vel heller motsatt.

Må du juge for ikke å være kjedelig, og mangler forståelse for hvor få ledd det er på kjennskap i verden, så mangler det jo noe.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke noe som appellerer til meg i det hele tatt, liker ikke å lure folk, det gir meg ingen glede. Og hva om man får virkelig kontakt med noen, når skal man si at man har løyet da? Jeg hadde en venninne som likte å gjøre dette, men jeg forstod aldri noe av det. Kanskje jeg virker sidrumpa og treig nå, men sånn er jeg nå da. Det høres også slitsomt ut, i motsetning til å bare slappe av med folk og være seg selv. Men andre må jo bare gjøre det for min del, akkurat det er ikke noe jeg har meninger om.

Jeg er forresten også ganske spesiell, så jeg trenger ikke å dikte :D

Anonymkode: 649d4...d6a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke falt meg inn. Nå snakker jeg også svært lite med andre enn de jeg reiser med så skjønner ikke hvem jeg skulle sagt det til? Hotellansatt?

Anonymkode: 38890...f77

AnonymBruker
Skrevet
MizzVic skrev (4 minutter siden):

Er vel heller motsatt.

Må du juge for ikke å være kjedelig, og mangler forståelse for hvor få ledd det er på kjennskap i verden, så mangler det jo noe.

Handler ikke om å være redd for å være kjedelig.Handler bare om å ha det gøy, fantasere litt har aldri skada. Jeg vet det ikke skader noen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nok det motsatte. Jeg er mer meg når jeg slipper husarbeid og lage mat og plikter. Helt kan bestemme hva jeg vil gjøre til enhver tid. Ingen må, skal eller burde. 

Anonymkode: d98fc...067

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

OK. 🙄

Min bruk av emojier i denne sammenheng er et uttrykk for min ekte reaksjoner til dine innlegg og tilsvar i denne tråden. Føler du det er vondt, vanskelig og uberettiget så er du i din fulle rett til det. Du eier dine følelser, men vi andre behøver heldigvis ikke forholde oss til det. De er verdt noe for deg, men ikke for andre. Jeg er i alle fall ærlig om hvor jeg står og hvordan jeg oppfatter deg.

Nå skal jeg logge av og ta imot EKTE gjester på lørdagskvelden, og regner egentlig ikke med hverken skrøner eller løgn fra den kanten. Du må gjerne servere noen kloke ord som tilsvar til denne meldingen – har liksom på følelsen at du er en person som det er viktig for å få siste ord. Vel bekomme. 😄

Ok. 🙄

AnonymBruker
Skrevet

Jeg driver heller ikke med smalltalk med fremmede på ferie, trodde ikke det var så vanlig. Nærmeste jeg kommer problemstillingen i HI, er at jeg lar være å tilkjennegi at jeg er norsk når jeg hører andre nordmenn. Mister litt feriefølelsen når jeg hører nordmenn 😅

Anonymkode: 580a2...629

Skrevet

Nei. Det er helt fjernt å tenke på.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, visst jeg er på ferie uten partner så kan jeg oppføre meg som jeg er singel.

Anonymkode: 2b912...b1c

AnonymBruker
Skrevet

Når man tror at man vet alt om folk så leser man på kg og finner ut at folk er enda særere enn man trodde. 

Man småsnakker jo med andre man står i kø sammen med,folk man spiser samme buffet med,folk man beundrer kunst sammen med eller folk man treffer på andre aktiviteter? Eller er man så sær og navlebeskuende at man ser bare seg selv og den man er på ferie med? Jeg syns det i såfall er yberrart! 

Man utveksler da ikke tlfnr fordi om man småsnakker med folk slik.

Merkelig! Og helt annen planet enn jeg er på. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...