AnonymBruker Skrevet 31. mai #21 Skrevet 31. mai Syns det bør være kjole eller drakt (jakke pluss skjørt eller bukse) i konfirmasjon. Ikke alle som liker å gå i kjole, så et pent sett med dressjakke/bukse/pen bluse og litt smykker går fint. Klærne på bildene er ikke for høytidelige anledninger. Anonymkode: 02b21...bcc 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai #22 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har bare kjoler som ikke passer ,typ veldig korte party kjoler og bunad (og den orker jeg ikke nå) Anonymkode: 3773f...92c Hva skal du med bunad når du ikke gidder bruke den til en konfirmasjon? Anonymkode: 6c89e...1c6 15 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #23 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Takk til alle som som svarer 😊 Er det andre kombinasjoner jeg kan ha med hvite jeans bukser? Anonymkode: 3773f...92c NEI! Anonymkode: 6c89e...1c6 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #24 Skrevet 31. mai Har du ikke dressbuke da? Jeans synes jeg ikke har noe i en konfrontasjon å gjøre. Vi bruker bunad. Så da må man ta noen som er i den duren tenker jeg. Altså fin klær. Så hvis du ikke vil i en kjole. Så kan du ta buke. Men jeans er ikke rett Anonymkode: 9763d...b8b 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai #25 Skrevet 31. mai Om du først skal ha på bukser, ville jeg heller funnet en fin lindress med en pyntet bluse til å ha under jakken. Anonymkode: 53f03...47c 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai #26 Skrevet 31. mai Du bruker vel ikke jeans i konfirmasjons, uansett farge. Er du voksen så kler du deg deretter. Hvite jeans er bare harry uansett. Ingen av antrekkene du viser er passende. Anonymkode: 19208...ad6 9 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #27 Skrevet 31. mai Jeans kan aldri styles såpass at det blir bra nok for konfirmasjon! Anonymkode: ba85a...ce3 8 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #28 Skrevet 31. mai Du bør absolutt ha kjole. Eksemplene du viser er stilige klær, men passer som jobbklær, eller til å ta et glass vin med en venninne. Det er ikke pyntet nok for konfirmasjon. Anonymkode: e8713...2c0 6
AprilLudgate Skrevet 31. mai #29 Skrevet 31. mai Nei. Det ser ut som du kommer fra jobb. (fra sekreteriat til høyre eller frp 😅). Dropp bukse som er så hverdagslig. 7 2
Ullvott Skrevet 31. mai #30 Skrevet 31. mai Hvite skinnyjeans er ikke konfirmasjonsantrekk uansett hvordan du styler dem. Unngå jeans i slike anledninger. Man kan gjerne ha et penantrekk med bukser, men da må det være "penbukser", som dressbukser, palazzo-bukser, fine jumpsuits etc. 8
AnonymBruker Skrevet 31. mai #31 Skrevet 31. mai Når du har bunad så bør du bruke den. Dette er en av anledningene folk bruker bunad, uansett hvor varmt det er. Anonymkode: 5d197...c54 5 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #32 Skrevet 31. mai Dette er jobbklær. Jeans er absolutt ikke godtatt i konfirmasjon. Jeg har en veldig uformell jobb og går stadig i jeans, så er ikke noen motstander av det, men er det fest så pynter man seg. Skal du ha på bukse, må det være i form av en drakt. Anonymkode: 9c072...6cd 3 2
Iia Skrevet 31. mai #33 Skrevet 31. mai Jeg ville heller valgt noe mer pyntet. Samtidig er det viktigste at gjestene kommer med godt humør og gjør stas på konfirmanten. 2
mereo Skrevet 31. mai #34 Skrevet 31. mai Hverdagslig eller noe man kunne brukt på jobb, ikke i en konfirmasjon! 5
Daria Skrevet 31. mai #36 Skrevet 31. mai Iia skrev (22 minutter siden): Jeg ville heller valgt noe mer pyntet. Samtidig er det viktigste at gjestene kommer med godt humør og gjør stas på konfirmanten. Å pynte seg er jo en del av det å gjøre stas på konfirmanten og dagen. Helt ærlig - i noen situasjoner tenker jeg at hvis man har så liten respekt for anledningen at man ikke gidder å anstrenge seg litt, kan man la være å komme. Jeg er så lei av folk som setter sin egen komfort/latskap/manglende interesse foran alt annet og hevder at "det viktigste er jo at jeg kommer og at jeg føler meg vel". Det er ikke gitt at man er så viktig, særlig ikke når anledning og hovedpersonen tydeligvis er så lite viktig for en selv. 8 5
Thyra Skrevet 31. mai #37 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk til alle som som svarer 😊 Er det andre kombinasjoner jeg kan ha med hvite jeans bukser? Anonymkode: 3773f...92c Har du ikke en dressbukse?
AnonymBruker Skrevet 31. mai #38 Skrevet 31. mai Konfirmasjon er en høytidelig anledning, og i min familie er det vanlig å bruke bunad/kjole og dress. Antrekkene på bildene er alle hverdagslige og passer bedre på kontoret enn i konfirmasjon, og jeans har absolutt ingenting å gjøre i høytidelig selskap. Anonymkode: da9a8...90d 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #39 Skrevet 1. juni Jeans er et hverdags plagg. Synes antrekkene over ser ut som jobb antrekk. Må selvsagt ikke stille i kjole eller bunad. Dress bukse eller en penere jumpsuit vil kategoriseres som penklær for de som ikke ønsker å gå i kjole. Anonymkode: 7f390...a06 4
GlitrendeSjokolade Skrevet 1. juni #40 Skrevet 1. juni Bilde nr 1, 4 og 6 var fint til å brukes i selskap, konfirmasjoner osv. Jakka på bilde nr 5 også. Vi er i 2025. Det er ikke sånn nå at jenter og kvinner må gå i kjole og bunad for å være pyntet. Gå med det du vil, med mindre de som har konfirmasjonen har sagt i fra til alle, i innbydelsen, at alle jenter og kvinner må ha kjole eller bunad, og alle gutter og menn må ha dress eller bunad. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå