Gå til innhold

Har alle 11-12åringer du kjenner Snapchat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alle du kjenner av 11-12 åringer Snapchat? 
Tenker du det er greit at de har Snapchat før 13 år?

Hva skjer når grensen blir 15 år? Må alle som har det i dag bli fratatt det for å identifisere seg med bankid når de blir 15 år?

Anonymkode: 44d92...dda

Skrevet

Min på 12 har ikke, spurde seinest igår om det. Men har sagt han må vente til han blir 13. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Fleste jenter i klassen til sønnen min fikk når de var 11. Min sønn fikk der ikke før han var 13

Det er ikke tilbake kraft 

• Liker 1
Skrevet

Her ble det gitt et par måneder før han var 13, fordi det var en naturlig overgang på ungdomsskolen når alle «nye» og ukjente utvekslet snap de første skoledagene. Hvis han skulle kommet noen måneder etter de andre, blir det fort vanskelig å komme inn i de samme gruppene… siden han allerede slet med utenforskap ble det en veldig lett avgjørelse å ikke holde han utenfor den sosiale arenaen ved skolestart på ny skole. Uansett om det er en sosiale arena som ikke bare byr på gode situasjoner.

Da var han nesten sistemann til å få snap, mange hadde allerede hatt det 1-2 år. Veldig få som fikk tidligere enn det. Men han og et par andre var altså blant de aller siste, er par måneder før 13…

Anonymkode: e09a0...445

• Liker 3
Skrevet

Mange har ikke mobil en gang 👏 Ingen snapchat eller andre sosiale medier før de er 13. De har spurt og fått nei. De hadde warhsapp, men ble noe drama så den ble slettet. 

All ære til de foreldrene som sier nei 👏👏👏

Anonymkode: 63623...0ce

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

De fleste i klassen til mitt barn har ikke det. Noen få har fått, og det kan jeg ikke forstå poenget med.. mitt barn må vente til h*n blir gammel nok. Kan muligens strekke meg til å si ok når ungdomsskolen starter, som jeg er ca 1 mnd før 13-årsdagen. 

Anonymkode: d549a...d16

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Min på snart 12 har ikke fått og får ikke enda heller. Han er nesten den eneste i klassa som ikke har.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja jeg vet at flere hadde det. Men mine var 13 år. 

Anonymkode: 9098e...029

• Liker 1
Skrevet

Vent at mange av elevene mine i 6. har. 

Anonymkode: 01471...da1

Skrevet

Min på snart 12 har det ikke. Mange på trinnet har, men fortsatt heldigvis flere som holder igjen. 

Anonymkode: 5d08d...b2d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Noen i klassen til jentungen har fått, 7 av 25 kanskje. 6. klasse 11 til 12 år

• Liker 1
Skrevet

Min på 12 år har ikke.

Anonymkode: 3d60f...7b5

• Liker 1
Skrevet

Fleste jeg vet om har det😊 

Anonymkode: e86dd...342

Skrevet

Nei, det er ikke greit å ha snapchat så tidlig. Man bør vente så lenge som overhodet mulig, uavhengig av hva "alle andre" gjør. Husk ellers at når barn sier at "alle andre har", så er det som regel bare et par stk.

Snapchat og TikTok fullstendig ødelegger barns psykiske helse. Jeg forstår ikke hvorfor foreldre tillater barna å ferdes i disse appene. 18-årsgrensen med bank id-login kan ikke komme fort nok. 

Anonymkode: edee4...d49

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har en 14 åring og en 10 åring. 14 åringen måtte fint vente. Han prøvde å opprette en uten mitt samtykke, men jeg fikk han til å slette den. Jeg har også koblet opp "foreldrekontroll" på kontoen til 14åringen. Jeg ser hvem han får snap av, men ikke hva de skriver eller innholdet. Litt greit å ha litt kontroll uten at det går for langt, på en måte. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Annonse
Skrevet
henniie skrev (Akkurat nå):

Jeg har en 14 åring og en 10 åring. 14 åringen måtte fint vente. Han prøvde å opprette en uten mitt samtykke, men jeg fikk han til å slette den. Jeg har også koblet opp "foreldrekontroll" på kontoen til 14åringen. Jeg ser hvem han får snap av, men ikke hva de skriver eller innholdet. Litt greit å ha litt kontroll uten at det går for langt, på en måte. 

Dette viste jeg ikke...får du alle snapper? He he ..for kunne tenke meg å gjøre dette, men sønnen min har gruppe på 40 mennesker som snakker frem og tilbake...det plinger i telefonen hans ofte 🤣 vil det da samme skje med min mobil?

Skrevet

Veldig mange av dagens generasjon barn kommer til å være rasende på sine egne foreldre når de blir voksne fordi den "jeg vil være bestevenn med barna mine"-generasjonen med foreldre som regjerer i dag tillot barna å henge ukontrollert på apper som snapchat og tiktok. Og det til tross for at alle voksne VET at disse appene ødelegger barns mentale helse. 

Anonymkode: edee4...d49

• Nyttig 3
Skrevet

Min 12 åring har ikke. Det er flere av hennes venner som ikke har fått enda.

Anonymkode: 996d4...f12

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
mommyaka skrev (Akkurat nå):

Dette viste jeg ikke...får du alle snapper? He he ..for kunne tenke meg å gjøre dette, men sønnen min har gruppe på 40 mennesker som snakker frem og tilbake...det plinger i telefonen hans ofte 🤣 vil det da samme skje med min mobil?

Jeg får de ikke, jeg har oversikt. Gå til "familiesenteret" og legg inn tennåringen. Men han eller hun kan lett koble det fra - jeg har bare gitt beskjed om at jeg sletter kontoen dersom han kobler det i fra. 

IMG_8134.jpg

IMG_8135.jpg

Skrevet
mommyaka skrev (5 minutter siden):

Du får ikke varsler med mindre du går inn og ser. Og da har du oversikt over hvem som har sendt han snapp de siste 7 dagene 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...