AnonymBruker Skrevet 31. mai #1 Skrevet 31. mai Var i Toulouse Frankrike for noen år siden og tenkte da at jeg gjerne ville ha med familien dit. Nå ser jeg at det er rimelige flybiletter med Norwegian og da kunne det vært et startutgangspunkt for en lengre ferie. Tenker da å være der i tre dager og å reise videre, men hvor? Ser det går tog til Barcelona og det tar 4,5 time. Det går og rimelige fly med Ryanair til flere europiske byer. Et alternativ er og å dra til kysten av Frankrike og ta resten av ferien der. Men hvor tenker dere at lett kunne komibineres? Vi ønsker ikke å reise til Paris i sommer så det er ikke aktuelt. Ønsker å kombinere det å se litt med soling og bading. Er det noen her som har startet ferien i Toulouse? Anonymkode: 39d24...071
AnonymBruker Skrevet 31. mai #2 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Var i Toulouse Frankrike for noen år siden og tenkte da at jeg gjerne ville ha med familien dit. Nå ser jeg at det er rimelige flybiletter med Norwegian og da kunne det vært et startutgangspunkt for en lengre ferie. Tenker da å være der i tre dager og å reise videre, men hvor? Ser det går tog til Barcelona og det tar 4,5 time. Det går og rimelige fly med Ryanair til flere europiske byer. Et alternativ er og å dra til kysten av Frankrike og ta resten av ferien der. Men hvor tenker dere at lett kunne komibineres? Vi ønsker ikke å reise til Paris i sommer så det er ikke aktuelt. Ønsker å kombinere det å se litt med soling og bading. Er det noen her som har startet ferien i Toulouse? Anonymkode: 39d24...071 Jeg er åpen for forslag, kommer ikke til å leie bil så vi må ta tog/buss eller fly. (det er masse rimelige flybilletter i europa) Ser for oss middelhavslandene. Tusen takk til alle som svarer! Anonymkode: 39d24...071
AnonymBruker Skrevet 31. mai #3 Skrevet 31. mai Se på Carcassonne, Avignon, Nimes, Lyon og Bordeaux, for eksempel. De ligger greit innenfor rekkevidde, ikke spesielt lange togturer. Dere kommer dere også til Nice og områdene rundt, Monaco og videre til Italia, for eksempel, men da er det lenger å reise. Kan eventuelt dele opp transportetappene litt, og være på et sted en dag eller to før dere reiser videre. Jeg unngår Barcelona nå, på grunn av overturisme og at lokalbefolkningen har fått nok. Om dere vil til Spania ville jeg sett på for eksempel San Sebastian eller Pamplona. Ellers må dere nesten bare se på kartet, og finne ut om det er steder i overkommelig nærhet dere har lyst til å se og oppleve. Anonymkode: 62edf...06d
AnonymBruker Skrevet 31. mai #4 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Se på Carcassonne, Avignon, Nimes, Lyon og Bordeaux, for eksempel. De ligger greit innenfor rekkevidde, ikke spesielt lange togturer. Dere kommer dere også til Nice og områdene rundt, Monaco og videre til Italia, for eksempel, men da er det lenger å reise. Kan eventuelt dele opp transportetappene litt, og være på et sted en dag eller to før dere reiser videre. Jeg unngår Barcelona nå, på grunn av overturisme og at lokalbefolkningen har fått nok. Om dere vil til Spania ville jeg sett på for eksempel San Sebastian eller Pamplona. Ellers må dere nesten bare se på kartet, og finne ut om det er steder i overkommelig nærhet dere har lyst til å se og oppleve. Anonymkode: 62edf...06d Hei, og tusen takk! Grunnen til at vi tenke Barcelona er at det er en kystby vil gjerne oppleve strand og bading. Anonymkode: 39d24...071
AnonymBruker Skrevet 31. mai #5 Skrevet 31. mai Ville dratt til Biarritz eller San Sebastian Anonymkode: 89ff2...be7
AnonymBruker Skrevet 31. mai #6 Skrevet 31. mai St.Malo eller området rundt, kombinert med mont sant Michel? Anonymkode: 3363d...539
AnonymBruker Skrevet 1. juni #7 Skrevet 1. juni Jeg vet ikke hvor lenge dere skal være borte, men hvis dere vil ha noen annerledes så anbefaler jeg veldig Cadaques helt nordøst i Spania. Tog til Figueres, så buss videre. Ellers Perpignan og/eller Montpellier. Anonymkode: 93371...41a
AnonymBruker Skrevet 1. juni #8 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg vet ikke hvor lenge dere skal være borte, men hvis dere vil ha noen annerledes så anbefaler jeg veldig Cadaques helt nordøst i Spania. Tog til Figueres, så buss videre. Ellers Perpignan og/eller Montpellier. Anonymkode: 93371...41a Du mener og ta tog fra Toulouse til Figueres og så buss derfra? Anonymkode: 39d24...071
AnonymBruker Skrevet 1. juni #9 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Du mener og ta tog fra Toulouse til Figueres og så buss derfra? Anonymkode: 39d24...071 Ja, det var det jeg skrev. Anonymkode: 93371...41a
AnonymBruker Skrevet 1. juni #10 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja, det var det jeg skrev. Anonymkode: 93371...41a Er det sted der det er en del og oppleve? Vi har tidligere vært i Tossa del Mar litt lengre ned kysten, det var fint der. Anonymkode: 39d24...071
AnonymBruker Skrevet 1. juni #11 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det sted der det er en del og oppleve? Vi har tidligere vært i Tossa del Mar litt lengre ned kysten, det var fint der. Anonymkode: 39d24...071 Cadaques er en bitteliten fiskelandsby ved kysten, kjent for Salvador Dali. Trange koselige gater med superkoselige restauranter, og små butikker. Bystranden med rullesteiner, eller litt lenger ut til Platja del Ros med sandstrender. Går båt til Roses som er verdt en dagstur. Cap de Creus nationalpark, vannaktiviteter, fotturer, museum. Cadaques er et sted man reiser til for noe annerledes og for sjarm og kultur. Dere kan også gjøre motsatt; være i Roses og ta en dag eller to i Cadaques (evnt dagstur). Roses blir større og har en helt annen følelse enn Cadaques, litt mer "syden" med palmer langs strandpromenade osv. Foreslår at du googler bilder og info for å se om det er noe som faller i smak. Anonymkode: 93371...41a
AnonymBruker Skrevet 1. juni #12 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Cadaques er en bitteliten fiskelandsby ved kysten, kjent for Salvador Dali. Trange koselige gater med superkoselige restauranter, og små butikker. Bystranden med rullesteiner, eller litt lenger ut til Platja del Ros med sandstrender. Går båt til Roses som er verdt en dagstur. Cap de Creus nationalpark, vannaktiviteter, fotturer, museum. Cadaques er et sted man reiser til for noe annerledes og for sjarm og kultur. Dere kan også gjøre motsatt; være i Roses og ta en dag eller to i Cadaques (evnt dagstur). Roses blir større og har en helt annen følelse enn Cadaques, litt mer "syden" med palmer langs strandpromenade osv. Foreslår at du googler bilder og info for å se om det er noe som faller i smak. Anonymkode: 93371...41a Takk for utfyllende svar, det ser veldig fint ut. Anonymkode: 39d24...071
AnonymBruker Skrevet 1. juni #13 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Takk for utfyllende svar, det ser veldig fint ut. Anonymkode: 39d24...071 Jeg elsker stedet, men så er jeg også litt "allergisk" mot Granka og sånne standardsteder. Toulouse er også helt nydelig, bare å glede seg Anonymkode: 93371...41a
AnonymBruker Skrevet 1. juni #14 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg elsker stedet, men så er jeg også litt "allergisk" mot Granka og sånne standardsteder. Toulouse er også helt nydelig, bare å glede seg Anonymkode: 93371...41a Ja der har jeg vært. Litt spent på hvordan det er der i juli, sikkert greit å bestille hotell med basseng. Det kunne jo være en fin ferie å starte i Toulouse, en uke langs Costa Brava og så fly hjem fra Barcelona med noen dager der helt til slutt. Anonymkode: 39d24...071
AnonymBruker Skrevet 1. juni #15 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja der har jeg vært. Litt spent på hvordan det er der i juli, sikkert greit å bestille hotell med basseng. Det kunne jo være en fin ferie å starte i Toulouse, en uke langs Costa Brava og så fly hjem fra Barcelona med noen dager der helt til slutt. Anonymkode: 39d24...071 Det er godt og varmt, det er det eneste jeg kan garantere. Lurt med basseng ja, og AC. Hvis dere likevel skal fly hjem fra Barcelona så er det greit med noen dager der til slutt. Ellers hadde jeg aldri orket Barcelona i juli, det er en masete nok by om man ikke skal ha varmen i tillegg. Anonymkode: 93371...41a
AnonymBruker Skrevet 1. juni #16 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er godt og varmt, det er det eneste jeg kan garantere. Lurt med basseng ja, og AC. Hvis dere likevel skal fly hjem fra Barcelona så er det greit med noen dager der til slutt. Ellers hadde jeg aldri orket Barcelona i juli, det er en masete nok by om man ikke skal ha varmen i tillegg. Anonymkode: 93371...41a Du sier noe.. Et sted må vi jo fly hjem ifra. Får tenke litt over det. Siden vi har skolebarn er det juli som er feriemåneden for oss. Anonymkode: 39d24...071
AnonymBruker Skrevet 1. juni #17 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du sier noe.. Et sted må vi jo fly hjem ifra. Får tenke litt over det. Siden vi har skolebarn er det juli som er feriemåneden for oss. Anonymkode: 39d24...071 Det blir (veldig) varmt uansett hvor dere er, spørsmålet er hvor mye storby og trengse derel i den varmen. Hvor gamle er barna? Anonymkode: 93371...41a
AnonymBruker Skrevet 1. juni #18 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det blir (veldig) varmt uansett hvor dere er, spørsmålet er hvor mye storby og trengse derel i den varmen. Hvor gamle er barna? Anonymkode: 93371...41a 13 Anonymkode: 39d24...071
AnonymBruker Skrevet 1. juni #19 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (19 minutter siden): 13 Anonymkode: 39d24...071 Ok, da er sikkert Barcelona mer moro enn om de var 7 Høres ut som det blir en veldig spennende tur! Anonymkode: 93371...41a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå