Gå til innhold

Hva vil menn oppnå med å trekke din sevtillitt nedover?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg tenker det samme som andre her, de vil ha deg svak og medgjørlig for at han skal få fordeler av det. Tips ved ny mann: Sett ned foten helt i startfasen, si du ikke finner deg i noe som helst tøys. Og hvis han finner på noe tull, slå beinhardt ned på det og si det er siste advarsel.

Anonymkode: 7ef85...aff

Ganske kjipt at man må være en streng oppdrager med noen som er voksen. 

Anonymkode: 20782...9c8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg lurer på dette. Har hatt med litt forskjellig äe menn å gjøre. Noen er flinke til å si fine ting til deg, og gjør ikke skade med vilje. 

Andre gjør skade. Altså ved å si slike ting, som eksempel. 

Nettopp vært til frisøren, fått fine kommentarer fra alle som digger håret ditt. Når han ikke sier noe, spør du til slutt hva han syntes og han svaret han vet nå ikke helt hva han syntes. 

Du har gått ned fem Kg og får kommentarer fra alle. Bra gjort. Han sier Ingenting, men når du spør sier han ja bra der men du er fortsatt feit. 

Han viser deg jenter han liker fra Instagram, sier at du hadde bært fin om du sminket deg sånn og kledde på deg sånn. 

Du er 35 og de sier du ser ut som 50... og sier de bare tuller og det var bare en vits. 

Han sier du er gjennomsnittlig rett etter du sier du syns han er så fin og sexy. 

Hva er det en mann vil oppnå med slike kommentarer egentlig?  Det er jo bare sårende og avskrekkende? 

Folk som oppfører seg sånn er slemme, og du bør sette en tydelig grense ved å avslutte kontakten. De fleste menn oppfører seg ikke sånn, for det er ikke normalt.

Anonymkode: 78a64...cc8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Svake menn må bryte den andre ned, da får de makt og kontroll. Sterke menn har respekt. Finn deg en sterk mann! 

Anonymkode: 4a778...b22

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ikke å oppdra dette handler om, men om å sette kloke grenser for hva man finner seg i, og stå opp for dem. Helt til å kutte ut menn som ikke respekterer dine grenser. 

Om du aksepterer ugrei oppførsel er det hva du får videre også. Da har du på sett og vis valgt dette selv. 

Anonymkode: 1b749...3ad

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som kvinne som ble utsatt for vold og derfor havnet i en støttegruppe for voldsutsatte kvinner innså jeg en ting veldig fort; Det var liksom synd på alle disse mennene som hadde utsatt sine kvinner for helt fryktelige ting. De slet med selvfølelsen, med tillit, med psyke, med traumer, og DERFOR skulle ikke bare kvinner tåle at de oppførte seg fryktelig, men også synes synd på dem. 

Jeg følte meg regelrett lurt, i at jeg hadde bitt på at egentlig var det fryktelig synd på ham. Jeg trodde han hadde bedre årsaker til å miste kontrollen over seg innimellom, men så var han bare nøyaktig som alle voldsmenn, med de nøyaktig samme unnskyldninger. 

At man har det forferdelig vondt er faktisk eneste unnskyldning som virker når man utsetter andre for vold. Eneste unnskyldning som noen kan spise. Det er likevel INGEN unnskyldning for å oppføre seg dårlig mot dem man liksom er glad i, for utallige mennesker har nøyaktig like store utfordringer uten å bryte ned sin partner i ord eller fysisk, eller begge deler. 

Dette er så viktig!! Ja, det er som regel noe vondt bak som har gjort folk sånn - MEN det er ikke synd på dem og forståelig at når de utsetter andre for vold. Det er utallige mennesker som har opplevd grusomme ting, og som likevel tar ansvar for sine egne følelser og handlinger 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker at det handler mer om å snakke sant om det som skjer. I stedet for å glatte over eller ta på seg skylden eller være stille. Men heller ikke oppdra eller prøve å forandre den andre. Si det som det er bare. «hvorfor sier du det?», «jeg liker ikke at du snakker sånn til meg», «Hvorfor sammenlikner du meg med andre jenter? Hvis du har konkrete preferanser kan du heller bare si det» «hva vil du jeg skal svare på det der?» «Jeg er ikke interessert i å være i et forhold hvor jeg blir kritisert hele tiden, jeg vil være sammen med noen som får meg til å føle meg bra»

• Nyttig 3
Skrevet

De har som regel svært dårlig selvtillit selv og elsker å dra andre ned sammen med dem. Sånne menn er det bare å holde seg langt unna, de eier ikke skam i livet. Det er en grunn til at man sier menn er fra mars, jeg vet ikke hva de er.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Som kvinne som ble utsatt for vold og derfor havnet i en støttegruppe for voldsutsatte kvinner innså jeg en ting veldig fort; Det var liksom synd på alle disse mennene som hadde utsatt sine kvinner for helt fryktelige ting. De slet med selvfølelsen, med tillit, med psyke, med traumer, og DERFOR skulle ikke bare kvinner tåle at de oppførte seg fryktelig, men også synes synd på dem. 

Jeg følte meg regelrett lurt, i at jeg hadde bitt på at egentlig var det fryktelig synd på ham. Jeg trodde han hadde bedre årsaker til å miste kontrollen over seg innimellom, men så var han bare nøyaktig som alle voldsmenn, med de nøyaktig samme unnskyldninger. 

At man har det forferdelig vondt er faktisk eneste unnskyldning som virker når man utsetter andre for vold. Eneste unnskyldning som noen kan spise. Det er likevel INGEN unnskyldning for å oppføre seg dårlig mot dem man liksom er glad i, for utallige mennesker har nøyaktig like store utfordringer uten å bryte ned sin partner i ord eller fysisk, eller begge deler. 

Jeg er enig med deg. Jeg mener vel at man kan forstå hvorfor folk rakker ned på andre generelt. Uten at det er greit i det hele tatt.
Jeg er absolutt ingen forsvarer av psykisk eller fysisk vold!

Som med rusbehandling er det ikke den som synes synd på folk som skal behandle de. Det er selvskading i samme stil som å forsvare og synes synd på den som er voldelig.

Å oppdra barn innenfor fornuftige og trygge rammer og gi de passe med kjærlighet til å bli oppegående voksne er viktig for samfunnet som helhet. Da ville prosentandelen sånne sunket, og større del av befolkningen hadde hatt det bra.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg lurer på dette. Har hatt med litt forskjellig äe menn å gjøre. Noen er flinke til å si fine ting til deg, og gjør ikke skade med vilje. 

Andre gjør skade. Altså ved å si slike ting, som eksempel. 

Nettopp vært til frisøren, fått fine kommentarer fra alle som digger håret ditt. Når han ikke sier noe, spør du til slutt hva han syntes og han svaret han vet nå ikke helt hva han syntes. 

Du har gått ned fem Kg og får kommentarer fra alle. Bra gjort. Han sier Ingenting, men når du spør sier han ja bra der men du er fortsatt feit. 

Han viser deg jenter han liker fra Instagram, sier at du hadde bært fin om du sminket deg sånn og kledde på deg sånn. 

Du er 35 og de sier du ser ut som 50... og sier de bare tuller og det var bare en vits. 

Han sier du er gjennomsnittlig rett etter du sier du syns han er så fin og sexy. 

Hva er det en mann vil oppnå med slike kommentarer egentlig?  Det er jo bare sårende og avskrekkende? 

Er dette kjærester, flørter eller tilfeldige mennesker du møter?

Å si at man ikke synes frisyre kler deg så godt (eller vagt) når du presser for et svar synes jeg er helt innafor.

Å uoppfordret snakke negativt om utseendet ditt og annet som du ikke kan kontrollere er ufint.

Anonymkode: 7b139...cd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...