Gå til innhold

Hva vil menn oppnå med å trekke din sevtillitt nedover?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på dette. Har hatt med litt forskjellig äe menn å gjøre. Noen er flinke til å si fine ting til deg, og gjør ikke skade med vilje. 

Andre gjør skade. Altså ved å si slike ting, som eksempel. 

Nettopp vært til frisøren, fått fine kommentarer fra alle som digger håret ditt. Når han ikke sier noe, spør du til slutt hva han syntes og han svaret han vet nå ikke helt hva han syntes. 

Du har gått ned fem Kg og får kommentarer fra alle. Bra gjort. Han sier Ingenting, men når du spør sier han ja bra der men du er fortsatt feit. 

Han viser deg jenter han liker fra Instagram, sier at du hadde bært fin om du sminket deg sånn og kledde på deg sånn. 

Du er 35 og de sier du ser ut som 50... og sier de bare tuller og det var bare en vits. 

Han sier du er gjennomsnittlig rett etter du sier du syns han er så fin og sexy. 

Hva er det en mann vil oppnå med slike kommentarer egentlig?  Det er jo bare sårende og avskrekkende? 

Anonymkode: 20782...9c8

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Fortsetter under...

I denne situasjonen ønsker han å bryte deg ned slik at han har bedre kontroll over deg. Lav selvtillit fører til at du ikke forlater han og er mer tilbøyelig for hans dårlige egenskaper. Du burde bare forlate han.

Anonymkode: 9b82d...854

• Liker 15
  • Nyttig 8

Makt og kontroll. Å føle seg bedre selv ved å tråkke på noen, akkurat som mobbere. 

Slike menn er det bare å droppe om man ikke klarer å parkere tendensene. 

Anonymkode: 1b749...3ad

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Makt og kontroll. Å føle seg bedre selv ved å tråkke på noen, akkurat som mobbere. 

Slike menn er det bare å droppe om man ikke klarer å parkere tendensene. 

De gjør dette med vilje, eller bare sånn de er?

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg lurer på dette. Har hatt med litt forskjellig äe menn å gjøre. Noen er flinke til å si fine ting til deg, og gjør ikke skade med vilje. 

Andre gjør skade. Altså ved å si slike ting, som eksempel. 

Nettopp vært til frisøren, fått fine kommentarer fra alle som digger håret ditt. Når han ikke sier noe, spør du til slutt hva han syntes og han svaret han vet nå ikke helt hva han syntes. 

Du har gått ned fem Kg og får kommentarer fra alle. Bra gjort. Han sier Ingenting, men når du spør sier han ja bra der men du er fortsatt feit. 

Han viser deg jenter han liker fra Instagram, sier at du hadde bært fin om du sminket deg sånn og kledde på deg sånn. 

Du er 35 og de sier du ser ut som 50... og sier de bare tuller og det var bare en vits. 

Han sier du er gjennomsnittlig rett etter du sier du syns han er så fin og sexy. 

Hva er det en mann vil oppnå med slike kommentarer egentlig?  Det er jo bare sårende og avskrekkende? 

Du skriver du har hatt med litt forskjellige menn å gjøre. Husk at du er fellesnevneren i ALLE dine forhold, så uansett hvor mange ubrukelige menn du finner så må du være i stand til å se innover. Kanskje du bør være alene? I det minste må du gå igjennom hvordan og hvorfor du gir deg selv til disse mennene.

• Liker 4
  • Nyttig 1

Annonse

Litt som skjønnhetsbransjen holder på. Kvinner med lav selvtillit opererer seg mer, drikker mer og shopper mer. Handler om å bryte ned og få kontroll. 

Anonymkode: e5751...217

• Liker 1
  • Nyttig 3
Gratis skrev (2 minutter siden):

Du skriver du har hatt med litt forskjellige menn å gjøre. Husk at du er fellesnevneren i ALLE dine forhold, så uansett hvor mange ubrukelige menn du finner så må du være i stand til å se innover. Kanskje du bør være alene? I det minste må du gå igjennom hvordan og hvorfor du gir deg selv til disse mennene.

Ja det er mulig jeg bør være alene. Men nå lurer jeg på bare hvorfor noen er sånn. 

• Liker 1
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det er mulig jeg bør være alene. Men nå lurer jeg på bare hvorfor noen er sånn. 

Hvorfor er du så opptatt av å forstå noen du ikke kan kontrollere istedenfor å ta tak i deg selv og dine problemer? 

Anonymkode: 47c74...c53

• Liker 5
  • Nyttig 1

Hvorfor er du så opptatt av å forstå noen du ikke kan kontrollere istedenfor å ta tak i deg selv og dine problemer? 

Anonymkode: 47c74...c53

Hvem sier jeg ikke tar tak i de?

• Liker 1
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi noen har bare ikke lært bedre.

Ikke bruk tid på de. Gå videre og finn deg noen bedre.

• Liker 2
  • Nyttig 2

Dette startet jo på et tidspunkt, vi snakker neppe om menn som på noe tidspunkt har vært forelsket i deg. Jeg klarer uansett ikke å relatere til folk som behandler andre som søppel og du bruker for mye energi på å forstå søppel. Det blir som å prøve å forstå hvordan noen er i stand til å drepe eller voldta. 

• Liker 4

Annonse

Jeg hadde en kjæreste som sa at han brukte "the game"-taktikken for å bygge opp sin egen selvtillit. Han hadde blitt mobbet for overvekt, men når han begynte å bruke taktikken med å love bombe og deretter bryte ned jenters selvtillit, så følte han at han fikk makt over dem og anerkjennelse. Det føltes bra at jenter ville ha han. 

Ble slutt mellom oss ganske fort, for å si det sånn😅

Det som er trist er at denne teknikken først og fremst fungerer på sårbare, usikre kvinner. Trygge kvinner vil se det som avskrekkende og sette grenser. Men har man en lav selvfølelse blir det bare enda en bekreftelse på at det er du som er problemet og at han har rett, og man vil bare ønske enda sterkere å få hans anerkjennelse.

Endret av BeeKind
  • Liker 6
  • Nyttig 2

Noen som rakker ned på andre eller trykker ned andre gjør det ubevisst fordi de ikke har det bra for seg selv.
Å trykke ned andre er en måte å ta de i ulveflokken som er nærmere kjøttbiten, i håp om å komme nærmere selv.

Mange som dømmes for familievold er folk som ikke mener det eller forstår at deres handlinger går utover andre. De har det bare dårlig med seg selv, er feig eller utilpass.

Men uten å forsvare det. Uansett årsak og mening bak rammes de som blir utsatt like hardt for det.

Se på denne friidrettsfamiliesaken, som dessverre er en skandale at utbroderes i media. Men hovedperson der er så lite tøff at han ikke greide å gå ned en skråning på Monsentur, og stoppa helt opp og ble irrasjonell av å få gnagsår. Han virker som en usikker, og "feig" person, og har enklere for å være stor og sterk mot de han er trygg på. Men jeg synes litt synd på han - tross alt.

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg stiller det samme spørsmålet om kvinnelige ledere mot mannlige ansatte.

Anonymkode: 2ee67...cf2

Typisk at en mann må  inn i tråden og sutre over at "menn har det fælt også 😭"

Dette handler ikke om deg... 

Anonymkode: 439d6...af6

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De gjør dette med vilje, eller bare sånn de er?

Mulig det ikke er et veldig bevisst valg og standpunkt, men ja det er bare den typen noen er. Alle er ikke slik, og som kvinne har man et personlig ansvar for å dumpe menn som ikke gjør oss godt. Man får ikke mer respekt enn man har for seg selv. 

Kvinner som ikke finner seg i dritt har jevnt over menn som ikke oppfører seg dårlig mot dem. Det er ikke tilfeldig, det er selvfølgelig fordi de har satt kloke grenser og kvittet seg med menn som ikke evner å oppføre seg godt. 

• Liker 1

Jeg tenker det samme som andre her, de vil ha deg svak og medgjørlig for at han skal få fordeler av det. Tips ved ny mann: Sett ned foten helt i startfasen, si du ikke finner deg i noe som helst tøys. Og hvis han finner på noe tull, slå beinhardt ned på det og si det er siste advarsel.

Anonymkode: 7ef85...aff

• Liker 1
Tekumseh79 skrev (2 timer siden):

Noen som rakker ned på andre eller trykker ned andre gjør det ubevisst fordi de ikke har det bra for seg selv.
Å trykke ned andre er en måte å ta de i ulveflokken som er nærmere kjøttbiten, i håp om å komme nærmere selv.

Mange som dømmes for familievold er folk som ikke mener det eller forstår at deres handlinger går utover andre. De har det bare dårlig med seg selv, er feig eller utilpass.

Men uten å forsvare det. Uansett årsak og mening bak rammes de som blir utsatt like hardt for det.

Se på denne friidrettsfamiliesaken, som dessverre er en skandale at utbroderes i media. Men hovedperson der er så lite tøff at han ikke greide å gå ned en skråning på Monsentur, og stoppa helt opp og ble irrasjonell av å få gnagsår. Han virker som en usikker, og "feig" person, og har enklere for å være stor og sterk mot de han er trygg på. Men jeg synes litt synd på han - tross alt.

Som kvinne som ble utsatt for vold og derfor havnet i en støttegruppe for voldsutsatte kvinner innså jeg en ting veldig fort; Det var liksom synd på alle disse mennene som hadde utsatt sine kvinner for helt fryktelige ting. De slet med selvfølelsen, med tillit, med psyke, med traumer, og DERFOR skulle ikke bare kvinner tåle at de oppførte seg fryktelig, men også synes synd på dem. 

Jeg følte meg regelrett lurt, i at jeg hadde bitt på at egentlig var det fryktelig synd på ham. Jeg trodde han hadde bedre årsaker til å miste kontrollen over seg innimellom, men så var han bare nøyaktig som alle voldsmenn, med de nøyaktig samme unnskyldninger. 

At man har det forferdelig vondt er faktisk eneste unnskyldning som virker når man utsetter andre for vold. Eneste unnskyldning som noen kan spise. Det er likevel INGEN unnskyldning for å oppføre seg dårlig mot dem man liksom er glad i, for utallige mennesker har nøyaktig like store utfordringer uten å bryte ned sin partner i ord eller fysisk, eller begge deler. 

• Liker 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...