Gjest Gjest_Daisy_* Skrevet 16. mars 2006 #1 Del Skrevet 16. mars 2006 Vi ser etter en tomannsbolig. Aller helst en vertikal delt, men hvordan fungerer det i en horisontalt tomannsbolig? De jeg har vært i har jo trapp fra 1 til 2 etg, da må man jo gå inn til "naboen"? Vi har tenkt å bo med svigers, men det er jo mange slike tomannsboliger og ikke alle kjenner hverandre? Noen som har noe å komme med her?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. mars 2006 #2 Del Skrevet 16. mars 2006 Vi bor i første etasje i horisontaldelt tomannsbolig nå. Det er felles inngang, men deretter har vi en egen "inngangsdør" med ny gang innenfor. Naboen har trapp opp, og så "inngangsdør" til seg. Tenk blokk med to leiligheter. Problemet er heller at det er så lytt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lupi ii. Skrevet 16. mars 2006 #3 Del Skrevet 16. mars 2006 hm, vi er på boligjakt for tiden, og de fleste leilighetene/husene som jeg synes er fine og greie i pris er tomannsboliger. jeg er litt skeptisk fordi jeg lurer på om det blir veldig tett oppå naboen og om det er lytt? man bor jo ikke mindre tett enn i en blokk, men jeg føler kanskje det virker tettere allikevel iom at man har hage og kanskje må vedlikeholde den utvendige delen sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Daisy_* Skrevet 16. mars 2006 #4 Del Skrevet 16. mars 2006 hm, vi er på boligjakt for tiden, og de fleste leilighetene/husene som jeg synes er fine og greie i pris er tomannsboliger. jeg er litt skeptisk fordi jeg lurer på om det blir veldig tett oppå naboen og om det er lytt? man bor jo ikke mindre tett enn i en blokk, men jeg føler kanskje det virker tettere allikevel iom at man har hage og kanskje må vedlikeholde den utvendige delen sammen? ← Har sett på en del tomannsboliger hvor man ikke kjenner hverandre og der har man delt av hagen noen steder, slik at man har hver sin del. Blir litt sånn rekkehusaktig. Jeg tenker også på dette med hvor lytt det er. Nå er det ganske lytt i leiligheten vi har i fra før da Går ikke an å isolere ekstra mellom etasjene da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pimbila Skrevet 16. mars 2006 #5 Del Skrevet 16. mars 2006 Vi eier en horisontal tomannsbolig. Felles inngang slik Cruel skriver. Vi leier ut andreetasjen. Eneste negative er at det er lytt. Det går an å etterisolere, men det har vi ikke gjort ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Daisy_* Skrevet 17. mars 2006 #6 Del Skrevet 17. mars 2006 Tusen takk for svar!! Hvor lytt er det egentlig? Hører man om naboen har seg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #7 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg bodde i horisontaldelt tomanns før, i andre etasje ... Vi hadde ikke delt inn hagen, noe som kanskje hadde blitt rart uansett - men i hvert fall kunne det være litt plagsomt å bruke hagen - følte den tilhørte 1.etg mer - og kunne dessuten se rett inn til naboen og de ut på meg .. :-( Likte ikke den delen av det noe særlig ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Daisy_* Skrevet 17. mars 2006 #8 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg bodde i horisontaldelt tomanns før, i andre etasje ... Vi hadde ikke delt inn hagen, noe som kanskje hadde blitt rart uansett - men i hvert fall kunne det være litt plagsomt å bruke hagen - følte den tilhørte 1.etg mer - og kunne dessuten se rett inn til naboen og de ut på meg .. :-( Likte ikke den delen av det noe særlig ... ← I og med at vi skal bo med svigers isåfall, så er ikke det et så stort problem. De vet at vi og ungene kommer til å bruke hagen mye og det er helt greit. Føler vel nesten av vi bor sammen allerede. Er jo hos dem hele tiden og vi bor i hagen deres hele sommeren Men fortsatt lurer jeg på hvor lytt det egentlig er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #9 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg vil av egen erfaring ikke anbefale horisontaldelt tomannsbolig Jeg bodde tidligere i en tomannsbolig der jeg hadde kjeller og 1.etg, mens naboen hadde 2.etg og loft. Alt gikk greit i starten med felles inngangsparti, men etterhvert dukket det opp flere problemer... Flere ganger opplevde jeg vannlekkasjer pga slangen på vaskemaskinen hennes som hoppet av, samt vannlekkasje fra verandaene hennes til rommet like under, uten at hun tok affære, og jeg fikk store skader på min del :icon_mad: Siden boligen var horisontal-delt hadde vi felles vannrør, noe som skapte store konflikter når jeg ville bytte ut vannrør under oppussing og naboen ikke ville være med på det, og derfor fikk ikke jeg utført utbytting av rørene Når naboen skulle bygge ut badet sitt ønsket hun å legge avløpsrørene under gulvbjelkene (det vil si der taket mitt var), og dermed ble det en tur til forliksretten (der hun heldigvis ikke fikk medhold). I tillegg var det veldig lytt (spesielt når man bruker tresko innendørs ), og det ble også ulikt fordelt når det kom til snømåking og plenklipping. Mao, nabo fra helvete Blir aldri mer å kjøpe horisontaldelt bolig, det er sikkert å visst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 18. mars 2006 #10 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) om det er lytt avhenger av hvor godt isolert det er. Men for å si det sånn, jeg ville aldri bodd i under en familie med barn! Siden det er svigerforeldrene dine er kanskje de litt rolige? Jeg vil anbefale å ha de rolige på toppen fordi lyd forplanter seg best nedover, ikke oppover. Og hvis dere er høylydte når dere har sex kan dere nok regne med at de kan høre dere uansett.... Endret 18. mars 2006 av Vampyra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå