AnonymBruker Skrevet 31. mai #21 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hender jeg gjør det hos naboen. Noen driter i åssen de har det rundt seg, så mitt lille bidrag Anonymkode: 37b84...0c3 Og hva så? De må da få gjøre akkurat som de vil på sin egen tomt! Anonymkode: bc92f...637 5
BeeKind Skrevet 31. mai #22 Skrevet 31. mai Sannheten er at du ikke vet hva slags intensjoner naboen har. Det kan være at de mener det godt og vil hjelpe, og det kan være de gjør det fordi de er kontrollerende eller vil gi deg et hint. Personlig ville jeg holdt meg unna andres hage, og det kan godt være at dette objektivt sett er frekt gjort. Men jeg ville ikke automatisk ha antatt at det var frekt ment. 💛 6 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #23 Skrevet 31. mai Det må være veldig begrenset hva naboen klarer å luke over gjerdet, så det er neppe et stort problem for deg. Her er det antagelig ugress som kommer gjennom gjerdespilene og skjønner godt at naboen ikke vil ha det sånn. Hvis naboen hadde gått inn i hagen din, hadde det vært annerledes. Anonymkode: 39902...65c 7
Jytte Skrevet 31. mai #24 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hallo? Folk må få lov til å gjøre hva de vil på sin egen tomt uten at folk skal blande seg. Hørt om naturhage eller? Gamle folk skjønner ikke noe av sånne ting og skal klippe ned alt som er. De er uvitende. Klipp til krampa tar deg men du har ingenting med hvordan naboen din har det. VI TRENGER SÅNNE HAGER SOM TS HAR FOR Å BEVARE BIE-BESTANDEN SOM ER UTRYDNINGSTRUET. Anonymkode: 58209...581 Ja, vi trenger sånne hager og det er rart at de fleste borettslag og sameier ikke lar en del av plenen være naturtomt /hage. Min eks leide en del år på vestkanten der også hans bror bodde. En kjent norsk skuespiller som er død i dag hadde naturtomt med stier belagt med heller rundt om til sittegrupper. Var en av de vakreste hagene jeg har sett. Epletrær og div. andre trær. Par skulpturer, men det var ikke de jeg la merke til. 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai #25 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det må være veldig begrenset hva naboen klarer å luke over gjerdet, så det er neppe et stort problem for deg. Her er det antagelig ugress som kommer gjennom gjerdespilene og skjønner godt at naboen ikke vil ha det sånn. Hvis naboen hadde gått inn i hagen din, hadde det vært annerledes. Anonymkode: 39902...65c Jeg synes det er handlingen i seg selv som er problemet. Gjerdet er bare 50 cm høyt så hun klarer å luke litt av hvert hvis hun vil, men hun gjorde et stort nummer ut av å fortelle meg at hun gjorde det (med demonstrasjon). Jeg synes ikke hun har noe med hvordan min hage ser ut. Om hun hadde luket litt i smug fordi hun var redd for «forsøpling» av egen hage eller noe sånt, så ja vel, men dette er bare merkelig. Jeg klipper plenen, jeg fikser bedene, men jeg legger meg ikke ned og luker på steder jeg verken ferdes eller oppholder meg. Og det må da være mitt valg. Anonymkode: 1a65f...e01 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai #26 Skrevet 31. mai Det hadde jeg hatt null problemer med, hadde bare blitt glad. Anonymkode: e3456...dbe 1 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai #27 Skrevet 31. mai Legg kunstgress. Da blir det stille. Anonymkode: c3253...246
AnonymBruker Skrevet 31. mai #28 Skrevet 31. mai I fjor hadde jeg et illebefinnende og bestilte frø fra WWF, typisk villblomsterfrø og strødde hele pakken i den ene blomsterbeddet mitt. Det vokste opp alt mulig og var ikke estetisk vakkert ifølge min eldre nabo, men det tjente sin hensikt mtp insektene. Jeg jobber med å overbevise min plenklippende partner om at det er en god ide å drite i å klippe penflekken vår og heller strø noen pakker med villfrø istedet, men han er ikke helt der.... enda.. Anonymkode: 6943e...721 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni #29 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): I fjor hadde jeg et illebefinnende og bestilte frø fra WWF, typisk villblomsterfrø og strødde hele pakken i den ene blomsterbeddet mitt. Det vokste opp alt mulig og var ikke estetisk vakkert ifølge min eldre nabo, men det tjente sin hensikt mtp insektene. Jeg jobber med å overbevise min plenklippende partner om at det er en god ide å drite i å klippe penflekken vår og heller strø noen pakker med villfrø istedet, men han er ikke helt der.... enda.. Anonymkode: 6943e...721 Så hva tenkte du om det naboen gjorde? Anonymkode: 1a65f...e01
AnonymBruker Skrevet 1. juni #30 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det hadde jeg hatt null problemer med, hadde bare blitt glad. Anonymkode: e3456...dbe Blir du også glad om du får besøk og de begynner å vaske kjøkkenbenken eller tørke støv? Anonymkode: 1a65f...e01 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni #31 Skrevet 1. juni BeeKind skrev (16 timer siden): Sannheten er at du ikke vet hva slags intensjoner naboen har. Det kan være at de mener det godt og vil hjelpe, og det kan være de gjør det fordi de er kontrollerende eller vil gi deg et hint. Personlig ville jeg holdt meg unna andres hage, og det kan godt være at dette objektivt sett er frekt gjort. Men jeg ville ikke automatisk ha antatt at det var frekt ment. 💛 Nei, meningen bak er ikke så viktig. Det er handlingen jeg reagerer på. Samtidig får man jo et inntrykk av om det er gjort for å være snill eller for å demonstrere at hagen ikke er bra nok. Anonymkode: 1a65f...e01 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #32 Skrevet 1. juni Jytte skrev (16 timer siden): Min eks leide en del år på vestkanten der også hans bror bodde. En kjent norsk skuespiller som er død i dag hadde naturtomt med stier belagt med heller rundt om til sittegrupper. Var en av de vakreste hagene jeg har sett. Epletrær og div. andre trær. Par skulpturer, men det var ikke de jeg la merke til. Sånne ting er morsomme lest fra at du ikke mener Oslo (f.eks. Bergen vest/området rundt Vestkanten kjøpesenter er blant de billigste områdene i byen, med nesten bare blokker). Anonymkode: 6849d...ca9 1
Virrevirrevapp Skrevet 1. juni #33 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Blir du også glad om du får besøk og de begynner å vaske kjøkkenbenken eller tørke støv? Anonymkode: 1a65f...e01 Blir du sur om gjester bidrar underveis? 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni #34 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Så hva tenkte du om det naboen gjorde? Anonymkode: 1a65f...e01 Jeg hadde nok spurt naboen hva tanken bak var før jeg bestemte meg. Prøver de på noe fornuftig eller prøver de å lage kvalme? Så hadde jeg laget en plan ut i fra informasjonen jeg fikk, det er rett og slett for mye spekulasjoner slik ts legger det frem til at jeg skulle kunne bestemme meg. Anonymkode: 6943e...721 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #35 Skrevet 1. juni Hvilket ugress er det? Noe ugress sprer seg vanvittig, og er vanskelig å bli kvitt når det først har etablert seg, er det mulig naboen luker over gjerdet for å unngå at det sprer seg til hennes hage? Det er ikke alt ugress som er bievennlig. Ville spurt naboen i det minste, og kommunisert hvorvidt du syns det er greit eller ikke - i stedet for stilltiende vært sur. Anonymkode: 42e59...0ba 4 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni #36 Skrevet 1. juni Virrevirrevapp skrev (2 timer siden): Blir du sur om gjester bidrar underveis? Om gjester ønsker å bidra med noe så spør de først. Da er det snakk om å hjelpe til å sette på bordet eller vaske opp etterpå. Ikke random husarbeid. Jeg hadde syntes det var flaut om noen plutselig begynte å tørke støv av noe som sto framme 😅 Anonymkode: bc92f...637 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #37 Skrevet 1. juni Virrevirrevapp skrev (6 timer siden): Blir du sur om gjester bidrar underveis? Interessant kverulering. Er å tørke støv hos andre uoppfordret å bidra? Anonymkode: 1a65f...e01 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #38 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Blir du også glad om du får besøk og de begynner å vaske kjøkkenbenken eller tørke støv? Anonymkode: 1a65f...e01 Ja. Anonymkode: e3456...dbe 4
Virrevirrevapp Skrevet 1. juni #39 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Interessant kverulering. Er å tørke støv hos andre uoppfordret å bidra? Anonymkode: 1a65f...e01 Ville ihvertfall aldri tenkt meg om 2 ganger før jeg dro over kjøkkenbenken dersom jeg så noen smuler. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå