AnonymBruker Skrevet 2. juni #61 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og du fikser jo åpenbart ikke hagen din når den er full av ugress.) Fortsatt mitt valg, ærlig talt. Anonymkode: 1a65f...e01 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni #62 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 16.12): Jeg synes det er handlingen i seg selv som er problemet. Gjerdet er bare 50 cm høyt så hun klarer å luke litt av hvert hvis hun vil, men hun gjorde et stort nummer ut av å fortelle meg at hun gjorde det (med demonstrasjon). Jeg synes ikke hun har noe med hvordan min hage ser ut. Om hun hadde luket litt i smug fordi hun var redd for «forsøpling» av egen hage eller noe sånt, så ja vel, men dette er bare merkelig. Jeg klipper plenen, jeg fikser bedene, men jeg legger meg ikke ned og luker på steder jeg verken ferdes eller oppholder meg. Og det må da være mitt valg. Anonymkode: 1a65f...e01 Da er hun frekk. Hun vil at du skal plukke ugress i din hage. Ignorer henne. Anonymkode: 906f0...475
AnonymBruker Skrevet 3. juni #63 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kom hjem fra jobb og naboen har spraya hagen min med gift. Jeg har sagt fra at jeg vil hun skal holde seg unna, men uten effekt. Ærlig talt. Synes dere fortsatt det er greit? Grønnsakshagen min var rett ved siden av, tror ikke jeg kan ta sjansen på å spise av den nå. Er så sint, oppgitt og lei meg. Hvorfor kan jeg ikke bare få fikse hagen min slik jeg vil selv? Naboloven my ass. Anonymkode: 1a65f...e01 Dette er noe helt annet enn luking eller gressklipping! Dette hadde jeg tatt videre! Anonymkode: 6943e...721 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni #64 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette er noe helt annet enn luking eller gressklipping! Dette hadde jeg tatt videre! Anonymkode: 6943e...721 Jeg synes det er usympatisk oppførsel alt sammen. Anonymkode: 1a65f...e01 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni #65 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette er noe helt annet enn luking eller gressklipping! Dette hadde jeg tatt videre! Anonymkode: 6943e...721 Dette hadde vært vesentlig informasjon TS å få med fra start. Absolutt noe helt annet enn litt luking her og der... Her er jeg enig med deg TS, og spesielt når du har sagt ifra. Anonymkode: f1d3f...d0c
AnonymBruker Skrevet 3. juni #66 Skrevet 3. juni Jeg blir den passivt-aggressive naboen i løpet av denne uken. Vi er fire hus som deler vei og et grøntareal, og huset ved siden av oss gjør ikke sin del av arbeidet. Nå har de stappfullt av én meter høye løvetann som gror ut i et bed som ligger mot fellesveien. Disse og annet ugress har nå begynt å spre seg ut på grusveien og i fellesarealet. Så snart som mulig kommer jeg veldig synlig til å fjerne alt sammen, og legge det på plenen deres. De har lurt seg unna hele året de har bodd her, og huset og hagen deres er blitt et øyesår. De drar snart ned verdien på resten av husene, hvis de ikke skjerper seg. Så dersom naboen luker rundt huset ditt, ta hintet! Rydd opp i rotet ditt! Anonymkode: 275bd...b6b
katties Skrevet 3. juni #67 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 12.57): Ingen som syns det er frekt? Grenseoverskridende? Kanskje til og med litt passiv aggressivt? Anonymkode: 1a65f...e01 Så lenge naboen bare hadde passivt-aggrssivt luket ugress så er det greit for meg 😆
AnonymBruker Skrevet 4. juni #68 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg blir den passivt-aggressive naboen i løpet av denne uken. Vi er fire hus som deler vei og et grøntareal, og huset ved siden av oss gjør ikke sin del av arbeidet. Nå har de stappfullt av én meter høye løvetann som gror ut i et bed som ligger mot fellesveien. Disse og annet ugress har nå begynt å spre seg ut på grusveien og i fellesarealet. Så snart som mulig kommer jeg veldig synlig til å fjerne alt sammen, og legge det på plenen deres. De har lurt seg unna hele året de har bodd her, og huset og hagen deres er blitt et øyesår. De drar snart ned verdien på resten av husene, hvis de ikke skjerper seg. Så dersom naboen luker rundt huset ditt, ta hintet! Rydd opp i rotet ditt! Anonymkode: 275bd...b6b Hvordan er dette likt? Dere deler grøntareal, sier du, og naboen gjør ikke sin del? Det er ganske fjernt å legge løvetann på plenen til naboen, altså. Og som sagt klipper og ordner jeg MIN plen. Jeg mener fortsatt at naboen kan styre i egen hage og ikke har noe å gjøre på min side av gjerdet i det hele tatt. Anonymkode: 1a65f...e01 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni #69 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 14.51): Naturligvis er det frekt. Men du bor der du bor. Du må leve med denne naboen enten du liker hen eller ei. Og dette er ikke en kamp det er verdt å ta. For å anta at naboer som alt er frekke ikke vil ty til rene hevnaksjoner om du påpeker frekkheten er - naivt. Sett opp et høyere gjerde. Et tettere gjerde. Og lat som ingenting. Nei. Det er vesentlig mer sannsynlig at det er meningen å si «så stygt her at jeg må gjøre jobben for deg». Mennesker som påstår seg «hjelpsomme» uten å først ha sikret seg samtykke til å være hjelpsom mener aldri noe godt med det. Man sikrer seg samtykke, ellers er man ikke et ok menneske. Også for luking. Anonymkode: 17c75...a36 Huff, du er negativ mot andre, hører jeg Anonymkode: 52355...c68
AprilLudgate Skrevet 5. juni #70 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 12.57): Ingen som syns det er frekt? Grenseoverskridende? Kanskje til og med litt passiv aggressivt? Anonymkode: 1a65f...e01 Jo, men… jeg hadde vært passivaggressiv - høflig og ikke sagt et kvekk om det 😆
AnonymBruker Skrevet 5. juni #71 Skrevet 5. juni Vi har terrasse/platting på den delen av eiendommen vi bruker, resten har vi naturtomt som får gro slik den vil. Her er det både løvetann og annet, skulle ønske noen lupiner spredde seg til oss også, de har nærmet seg de siste årene, men er fremdeles langt unna. Hadde naboene klaget hadde jeg ikke brydd meg, vi er ikke interessert i perfekt plen. Anonymkode: d1a46...4e0 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni #72 Skrevet 5. juni Bare å si fra før ting går over styr. Min nabo startet med å luke i noen bed hos meg og så startet hun å klippe plenen min samtidig som hun klippet sin. Jeg har da klippet plenen hennes når jeg klipper plenen min for å vise at jeg også kan hjelpe. Har også smilt og takket hver gang hun har gjort noe hos meg. Ble mildt sagt overrasket da hun satte opp solseng på plenen min. Den flyttes litt rundt etter solen så lot det gå. Men nå står det plutselig en trampoline utenfor hos meg. De har to barn med mange venner som nå har fast lekeplass hos meg. Så meg nødt til å gi beskjed om at trampolinen må flyttes til hennes eiendom. Hun så rart på meg og sa smilende at hun ikke forstod hva jeg mente siden tranpolinen stod på hennes eiendom. Sånn hun forstod det er denne delen av hagen min hennes og det har hun visst "alltid trodd". Hun har bodd her i tre år og gradvis spist seg innpå min hage. Kan ikke forstå at det går an. Si ifra tidlig så ikke noen gradvis tar seg mer til rette. Spør gjerne naboen om hagetips til deg "siden jeg ikke er like glad i hagearbeid som deg, men likevel gjerne vil ha det fint også her i MIN hage". Si det i en hyggelig tone, men tydeliggjør at dette er din eiendom. Mest sannsynlig er naboen din bare snill, men noen er virkelig så frekke. Jeg bytter gjerne nabo mot din når som helst 😅 Anonymkode: 3bf9f...b51 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #73 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi har terrasse/platting på den delen av eiendommen vi bruker, resten har vi naturtomt som får gro slik den vil. Her er det både løvetann og annet, skulle ønske noen lupiner spredde seg til oss også, de har nærmet seg de siste årene, men er fremdeles langt unna. Hadde naboene klaget hadde jeg ikke brydd meg, vi er ikke interessert i perfekt plen. Anonymkode: d1a46...4e0 Hadde du brydd deg om naboene dine begynte å luke i hagen din eller spraye gift på plantene dine? For det er det som er saken her. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Bare å si fra før ting går over styr. Min nabo startet med å luke i noen bed hos meg og så startet hun å klippe plenen min samtidig som hun klippet sin. Jeg har da klippet plenen hennes når jeg klipper plenen min for å vise at jeg også kan hjelpe. Har også smilt og takket hver gang hun har gjort noe hos meg. Ble mildt sagt overrasket da hun satte opp solseng på plenen min. Den flyttes litt rundt etter solen så lot det gå. Men nå står det plutselig en trampoline utenfor hos meg. De har to barn med mange venner som nå har fast lekeplass hos meg. Så meg nødt til å gi beskjed om at trampolinen må flyttes til hennes eiendom. Hun så rart på meg og sa smilende at hun ikke forstod hva jeg mente siden tranpolinen stod på hennes eiendom. Sånn hun forstod det er denne delen av hagen min hennes og det har hun visst "alltid trodd". Hun har bodd her i tre år og gradvis spist seg innpå min hage. Kan ikke forstå at det går an. Si ifra tidlig så ikke noen gradvis tar seg mer til rette. Spør gjerne naboen om hagetips til deg "siden jeg ikke er like glad i hagearbeid som deg, men likevel gjerne vil ha det fint også her i MIN hage". Si det i en hyggelig tone, men tydeliggjør at dette er din eiendom. Mest sannsynlig er naboen din bare snill, men noen er virkelig så frekke. Jeg bytter gjerne nabo mot din når som helst 😅 Anonymkode: 3bf9f...b51 Jeg er glad i hagearbeid, jeg har en fin blomstrende hage, jeg er bare ikke så interessert i å luke ugress på steder jeg verken ser eller oppholder meg. Jeg kommer ALDRI til å spørre henne om hagetips eller smiske med henne, det får være grenser. Vi kan godt bytte, hun hadde sikkert gjerne sprayet din hage også med gift. Anonymkode: 1a65f...e01
AnonymBruker Skrevet 5. juni #74 Skrevet 5. juni AprilLudgate skrev (6 timer siden): Jo, men… jeg hadde vært passivaggressiv - høflig og ikke sagt et kvekk om det 😆 Jeg blir barnslig og får lyst til å legge musefeller innimellom ugresset. Men jeg gjør det selvsagt ikke, kan jo være dyr som kommer borti! Anonymkode: 1a65f...e01 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #75 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 12.57): Ingen som syns det er frekt? Grenseoverskridende? Kanskje til og med litt passiv aggressivt? Anonymkode: 1a65f...e01 Vel, hvis du gir faen i hvordan det ser ut så skjønner jeg godt at naboen tar tak. Skulle ønske naboen gadd å beise terrassen min. Anonymkode: 8309d...453
AnonymBruker Skrevet 5. juni #76 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vel, hvis du gir faen i hvordan det ser ut så skjønner jeg godt at naboen tar tak. Skulle ønske naboen gadd å beise terrassen min. Anonymkode: 8309d...453 Og hvis jeg ikke gjør det? Anonymkode: 1a65f...e01 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #77 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Og hvis jeg ikke gjør det? Anonymkode: 1a65f...e01 Hvis du ikke gir faen mener du? Altså hvis det ser så jævlig ut at naboen gidder å gå inn å luke så ser det ikke bra ut. Hvordan naboen har det påvirker nabolaget og eventuelle salg. Man må holde det ved like slik at verdien holder seg. Anonymkode: 8309d...453
AnonymBruker Skrevet 5. juni #78 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Bare å si fra før ting går over styr. Min nabo startet med å luke i noen bed hos meg og så startet hun å klippe plenen min samtidig som hun klippet sin. Jeg har da klippet plenen hennes når jeg klipper plenen min for å vise at jeg også kan hjelpe. Har også smilt og takket hver gang hun har gjort noe hos meg. Ble mildt sagt overrasket da hun satte opp solseng på plenen min. Den flyttes litt rundt etter solen så lot det gå. Men nå står det plutselig en trampoline utenfor hos meg. De har to barn med mange venner som nå har fast lekeplass hos meg. Så meg nødt til å gi beskjed om at trampolinen må flyttes til hennes eiendom. Hun så rart på meg og sa smilende at hun ikke forstod hva jeg mente siden tranpolinen stod på hennes eiendom. Sånn hun forstod det er denne delen av hagen min hennes og det har hun visst "alltid trodd". Hun har bodd her i tre år og gradvis spist seg innpå min hage. Kan ikke forstå at det går an. Si ifra tidlig så ikke noen gradvis tar seg mer til rette. Spør gjerne naboen om hagetips til deg "siden jeg ikke er like glad i hagearbeid som deg, men likevel gjerne vil ha det fint også her i MIN hage". Si det i en hyggelig tone, men tydeliggjør at dette er din eiendom. Mest sannsynlig er naboen din bare snill, men noen er virkelig så frekke. Jeg bytter gjerne nabo mot din når som helst 😅 Anonymkode: 3bf9f...b51 Wow, du må sette opp et (høyt) gjerde! Anonymkode: 7b026...d3b
AnonymBruker Skrevet 5. juni #79 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Wow, du må sette opp et (høyt) gjerde! Anonymkode: 7b026...d3b Har forstått at det må til, dessverre. Anonymkode: 3bf9f...b51
AprilLudgate Skrevet 5. juni #80 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg blir barnslig og får lyst til å legge musefeller innimellom ugresset. Men jeg gjør det selvsagt ikke, kan jo være dyr som kommer borti! Anonymkode: 1a65f...e01 Jo….. Nå er jeg barnslig, men: Finnes det ikke noe kvalmt graps som ikke er farlig for dyr man kan legge der? 😆 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå