AnonymBruker Skrevet 31. mai #1 Skrevet 31. mai Over gjerdet. Hadde du synes det var ok? Anonymkode: 1a65f...e01
AnonymBruker Skrevet 31. mai #3 Skrevet 31. mai Hadde takket for hjelpen, ja. Anonymkode: bc984...df6 10 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #5 Skrevet 31. mai Ingen som syns det er frekt? Grenseoverskridende? Kanskje til og med litt passiv aggressivt? Anonymkode: 1a65f...e01 12
Tekumseh79 Skrevet 31. mai #6 Skrevet 31. mai (endret) Jeg synes ikke det er greit. Gjerdet ditt skal vel stå en halvmeter inn på din side, så da er begge sider av det ditt ansvar. Luk selv før naboen rekker det da? Min nabo er inne og starter gressklipperen inntil 4 meter inn på min plen. Han klipper to ganger i året, så gressklipperen kveles hele tiden. Da starter den lett inne på min kortklipte plen. Ser ut som barn har lekt seg med gressklipper... Fantaserer om å legge ut minefelt 😉 Jeg er for feig til å si ifra, og irriterer meg bak gardinene i stedet - noen mennesker er feil satt sammen. Men han har snakka om å selge, og mens annonsen er ute skal det opp et gjerde, for det kan alltids bli verre for en som ikke tør å sette ned foten. Endret 31. mai av Tekumseh79
AnonymBruker Skrevet 31. mai #7 Skrevet 31. mai Tekumseh79 skrev (1 minutt siden): Jeg synes ikke det er greit. Gjerdet ditt skal vel stå en halvmeter inn på din side, så da er begge sider av det ditt ansvar. Luk selv før naboen rekker det da? Er det naboen som skal bestemme om det skal lukes, og hvor? Eller kan jeg få ha ugress i hagen min om jeg trives med det? Anonymkode: 1a65f...e01 13
LeannahDL Skrevet 31. mai #8 Skrevet 31. mai Jeg kan godt overta naboen din. Hadde vært sjeleglad! 12
AnonymBruker Skrevet 31. mai #9 Skrevet 31. mai Kan det være at naboen gjør det for at ugress ikke skal spre seg ukontrollert til deres hage? 🤔 Bor i rekkehus ved siden av et pensjonistpar som elsker å stelle i hagen sin. Jeg er fornøyd hvis jeg husker å klippe gresset en gang i uka. De klipper ned lupinene (og annet hurtigvoksende ugress) i min hage før det frør seg fordi de ikke vil ha det i sin hage. Vi har en veldig hyggelig tone generelt da. Anonymkode: 46337...ee0 20 8
Tekumseh79 Skrevet 31. mai #10 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det naboen som skal bestemme om det skal lukes, og hvor? Eller kan jeg få ha ugress i hagen min om jeg trives med det? Anonymkode: 1a65f...e01 Hehe, ja jeg trodde det var rundt gjerdet som står i tomtegrensen, og at han mente det var hans ansvar. Nei, glem den setningen, der hadde jeg et lite drypp.
AnonymBruker Skrevet 31. mai #11 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen som syns det er frekt? Grenseoverskridende? Kanskje til og med litt passiv aggressivt? Anonymkode: 1a65f...e01 Nei. Å reagere på den måten vil jeg si er å overreagere. Vedkommende tror garantert at det ikke gjør noe fordi det er tenkt å være hjelpsomt. Anonymkode: e9026...c5f 12 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai #12 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen som syns det er frekt? Grenseoverskridende? Kanskje til og med litt passiv aggressivt? Anonymkode: 1a65f...e01 Naturligvis er det frekt. Men du bor der du bor. Du må leve med denne naboen enten du liker hen eller ei. Og dette er ikke en kamp det er verdt å ta. For å anta at naboer som alt er frekke ikke vil ty til rene hevnaksjoner om du påpeker frekkheten er - naivt. Sett opp et høyere gjerde. Et tettere gjerde. Og lat som ingenting. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Å reagere på den måten vil jeg si er å overreagere. Vedkommende tror garantert at det ikke gjør noe fordi det er tenkt å være hjelpsomt. Anonymkode: e9026...c5f Nei. Det er vesentlig mer sannsynlig at det er meningen å si «så stygt her at jeg må gjøre jobben for deg». Mennesker som påstår seg «hjelpsomme» uten å først ha sikret seg samtykke til å være hjelpsom mener aldri noe godt med det. Man sikrer seg samtykke, ellers er man ikke et ok menneske. Også for luking. Anonymkode: 17c75...a36 9 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai #13 Skrevet 31. mai Luker du ikke selv? Hvis noen kunne hjulpet meg med raking og luking hadde jeg blitt sjeleglad. Anonymkode: fe835...8b9 3 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #15 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei. Det er vesentlig mer sannsynlig at det er meningen å si «så stygt her at jeg må gjøre jobben for deg». Mennesker som påstår seg «hjelpsomme» uten å først ha sikret seg samtykke til å være hjelpsom mener aldri noe godt med det. Man sikrer seg samtykke, ellers er man ikke et ok menneske. Også for luking. Det er mer sannsynlig å tenke at den innsatsen har vonde hensikter? Da må en faktisk være villig til å innbille seg at en selv er tankeleser og at folk generelt vil deg vondt. Har man en vane for å tenke sånn finnes det hjelp å få. Usannsynlig at dette var vondt ment tenker jeg. Anonymkode: e9026...c5f 9 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #17 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei. Å reagere på den måten vil jeg si er å overreagere. Vedkommende tror garantert at det ikke gjør noe fordi det er tenkt å være hjelpsomt. Anonymkode: e9026...c5f Hallo? Folk må få lov til å gjøre hva de vil på sin egen tomt uten at folk skal blande seg. Hørt om naturhage eller? Gamle folk skjønner ikke noe av sånne ting og skal klippe ned alt som er. De er uvitende. Klipp til krampa tar deg men du har ingenting med hvordan naboen din har det. VI TRENGER SÅNNE HAGER SOM TS HAR FOR Å BEVARE BIE-BESTANDEN SOM ER UTRYDNINGSTRUET. Anonymkode: 58209...581 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #18 Skrevet 31. mai Hender jeg gjør det hos naboen. Noen driter i åssen de har det rundt seg, så mitt lille bidrag Anonymkode: 37b84...0c3 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #19 Skrevet 31. mai Naboen har ikke noe med hva du gjør i din hage! De ordner i sin så ordner du i din. Det å luke i andres hager viser på en måte at de ikke er fornøyde med hva du gjør i hagen din, og det er ikke greit! Anonymkode: bc92f...637 9 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #20 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hallo? Folk må få lov til å gjøre hva de vil på sin egen tomt uten at folk skal blande seg. Hørt om naturhage eller? Gamle folk skjønner ikke noe av sånne ting og skal klippe ned alt som er. De er uvitende. Klipp til krampa tar deg men du har ingenting med hvordan naboen din har det. VI TRENGER SÅNNE HAGER SOM TS HAR FOR Å BEVARE BIE-BESTANDEN SOM ER UTRYDNINGSTRUET. Anonymkode: 58209...581 Men hvis de ikke skjønner så er vel du i stand til å forklare det til dem? Skulle tro du kunne ha full forståelse for at de ikke skjønner det du mener er veldig viktig å forstå. Folk har generelt ikke vonde hensikter men ofte mangelfull forståelse. Det hjelper sjeldent å anta det verste og hvis du insisterer på at du ved hva som er best skader det ikke å spre budskapet som er så viktig. Anonymkode: e9026...c5f 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå